Kako raste "zelena" franšiza
Tvrtka Greenwall iz Dnjepropetrovska bavi se projektiranjem i ugradnjom vertikalnih vrtova. Od ovog proljeća, tvrtka planira značajno proširiti posao. Jedan od razloga, kako kažu, "krije se" u statistici – podaci, naime, pokazuju da više od 90% ljudi koji žive u gradu pati od nedostatka dodira s prirodom. Stoga su, posljednjih godina, vertikalni vrtovi postali jedno od najzanimljivijih rješenja kojim je moguće "oživjeti skučenu betonsku džunglu". Tako je i ukrajinska tvrtka počela praviti svoje "fitokonstrukcije", pogodne za ugradnju u apartmane i javne zgrade, kafiće, restorane, sportske hale, bazene, trgovačke centre. Greenwall fitomoduli, kažu u tvrtki, posebno su pogodni jer imaju ugrađen sustav automatskog navodnjavanja.
– Proizvodnja i sjedište tvrtke su u Dnjepropetrovsku, gdje smo i počeli s razvojem poslovanja i predstavljanjem svojih fitomodula. Međutim, vremenom, sve su nas više zvali ljudi iz drugih gradova. Tako se i rodila ideja o franšizingu. Uspostavili smo dobre kontakte, riješili logistiku i druga pitanja, i na taj način, postavili temelj za širenje franšizne mreže u Ukrajini – objašnjava Roman Kalenčuk, menadžer franšiznog poslovanja u tvrtki Greenwall.
Za pokretanje posla potencijalni primatelj franšize u Ukrajini treba izdvojiti nešto više od 3.000 eura (79,9 tisuća hrivnji). Na službenoj web-stranici tvrtke, kako kažu, bit će postavljeni kontakti svih franšiznih partnera, međutim, svaki od njih će dobiti i svoje web-stranice s prilagođenom reklamnom online kampanjom za svako od lokalnih tržišta. Franšizni paket uključuje i detaljan operativni priručnik, te jedinstveni CRM sustav (upravljanje odnosima s klijentima). Tvrtka će također pružiti svu potrebnu savjetodavnu pomoć, po svim pitanjima poslovanja.
– Naravno, planiramo prvo pokriti matično tržište, no, zainteresirani smo i za druge europske zemlje –Francusku, Italiju, Njemačku... U ovom trenutku pregovaramo s potencijalnim primateljima franšize iz Crne Gore i Bjelorusije. Sve potrebne informacije o projektiranju i ugradnji naših fitomodula, nalaze se u startnom paketu: od montaže konstrukcija, preko odabira i aranžiranja biljaka, do uputa o tome kako se postupa s biljkama u slučaju zaraze i slično. Primatelj franšize dobiva i gotov biznis plan od početka do uspješnog poslovanja, a najvažnija stvar u našem poslu jest – strogo slijediti upute! Biljke su osjetljiva "rabota"! – napominje Kalenčuk.
Izvor: Franchising.ua
Priredila: N.B.
pročitajte članke
Tvrtka za proizvodnju vanjske stolarije „Sunce Marinković“ iz Kragujevca već desetljeće razvija partnersku mrežu, ali se zainterisiranima za suradnju nudi i klasična franšiza.
KARE Design, njemački proizvođač dizajniranog namještaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regiji. Nove trgovine nedavno su otvorene u Dubrovniku i Tirani.
Azijski trgovinski lanac KIODA planira razviti mrežu i na tržištima Europe. Na karti razvoja nalaze se i zemlje ove regije.
Duka je brand sa švedskim korijenima, sinonim za trgovine u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi – i franšizu!
U Beogradu je otvorena nova franšizna trgovina branda Coincasa. Talijanski brand planira širenje i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.