Put do čistog biznisa
Čišćenje – klasične usluge čišćenja doma, hemijsko čišćenje, samoposlužne praonice rublja – spada u jedan od najbrže rastućih franšiznih sektora. U poslednjih nekoliko godina i u zemlje regije počele su pristizati franšize iz ovog područja (francuski 5asec, američki ChemDry), a prvi su se put pojavile i franšizne samoposlužne praonice rublja poznatog branda LG. Prva je perionica otvorena u Zagrebu, a druga nedavno i u Zadru.
Primatelj master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije je tvrtka „Bijeli svijet“, no, ta tvrtka nema obvezu otvarati praonice, već pronalaziti poduzetnike, primatelje franšize, koji će raditi i voditi posao kao samostalan biznis. – Tvrtka „Bijeli svijet“ će, pak, osigurati sve neophodne strojeve, a pružit će pomoć i pri planiranju poslovanja, odabiru lokacije, opremanju interijera, održavanju strojeva. Primatelj može računati i na marketinšku i prodajnu potporu – kaže Mario Martinek, vlasnik tvrtke.
Foto: Bijeli svijet
Čist biznis
Samoposlužne praonice rublja odavno su zaživjele na razvijenim tržištima i to je, zapravo, jedan od poslova koji se preporučuje poduzetnicima koji nemaju veliki početni kapital. Pored toga što ne zahtijeva velike investicije i zapošljavanje velikog broja ljudi, prednost ovog posla je i to što je riječ o tzv. keš biznisu. Naime, novčani je priljev svakodnevan, budući da potrošači same strojeve za pranje i sušenje rublja pokreću ubacivanjem novca. Franšizing je u ovom području vrlo razvijen, a davatelji frašize ističu da vođenje praonice rublja može biti idealan dodatni posao.
Jedan od razloga popularnosti praonica svakako je odraz promijenjenog načina života – nedostatka vremena, ali i prostora u stanovima. Iako se tržište Sjedinjenih Država teško može usporediti sa zemljama ove regije, zanimljiv je podatak američkog udruženja Coin Laundry Association da u Americi postoji oko 30.000 samoposlužnih praonica koje godišnje generiraju bruto prihod od pet milijardi dolara. Način života, međutim, nije se promijenio samo u Sjedinjenim Državama...
Praonice, prema riječima iskusnih poduzetnika iz branše, naročito koriste ljudi koji iznajmljuju stanove, a ovaj posao bilježi dobre rezultate i u turističkim mjestima ili gradovima gdje postoji dosta studentskih kampusa. Mnoge praonice, inače, nude i uslugu preuzimanja i dostavljanja čistog rublja, što naročito znači ljudima koji nemaju dovoljno vremena. Međutim, samoposlužne praonice, poput LG Laundry Loungea, mogu postati mjesto druženja, budući da u njima postoji internet, televizor, aparati za kavu, kutak za djecu – odnosno, prava kućna atmosfera te se odlazak u praonicu ne smatra opterećenjem, već mjestom gdje se može ugodno provesti slobodno vrijeme.
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Primiti franšizu, opredijeliti se za partnerstvo (agenturu, kako se češće naziva) ili poslovati potpuno samostalno - na svoj način, po vlastitoj ideji i nahođenju? Izbor nije lagan; svaki model ima svoje prednosti i mane.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
DepilConcept, međunarodni brend estetskih centara, u travnju je proslavio četiri godine poslovanja na tržištu Srbije.
Popularno na forumu
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Da, ravnoteža je važna. Jednostavne zagonetke brzo se riješavaju i, ako ih objavite, ljudi će biti dosadno. Tehnički složene zagonetke ne bi trebale biti previše...