Put do čistog biznisa
Čišćenje – klasične usluge čišćenja doma, hemijsko čišćenje, samoposlužne praonice rublja – spada u jedan od najbrže rastućih franšiznih sektora. U poslednjih nekoliko godina i u zemlje regije počele su pristizati franšize iz ovog područja (francuski 5asec, američki ChemDry), a prvi su se put pojavile i franšizne samoposlužne praonice rublja poznatog branda LG. Prva je perionica otvorena u Zagrebu, a druga nedavno i u Zadru.
Primatelj master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije je tvrtka „Bijeli svijet“, no, ta tvrtka nema obvezu otvarati praonice, već pronalaziti poduzetnike, primatelje franšize, koji će raditi i voditi posao kao samostalan biznis. – Tvrtka „Bijeli svijet“ će, pak, osigurati sve neophodne strojeve, a pružit će pomoć i pri planiranju poslovanja, odabiru lokacije, opremanju interijera, održavanju strojeva. Primatelj može računati i na marketinšku i prodajnu potporu – kaže Mario Martinek, vlasnik tvrtke.
Foto: Bijeli svijet
Čist biznis
Samoposlužne praonice rublja odavno su zaživjele na razvijenim tržištima i to je, zapravo, jedan od poslova koji se preporučuje poduzetnicima koji nemaju veliki početni kapital. Pored toga što ne zahtijeva velike investicije i zapošljavanje velikog broja ljudi, prednost ovog posla je i to što je riječ o tzv. keš biznisu. Naime, novčani je priljev svakodnevan, budući da potrošači same strojeve za pranje i sušenje rublja pokreću ubacivanjem novca. Franšizing je u ovom području vrlo razvijen, a davatelji frašize ističu da vođenje praonice rublja može biti idealan dodatni posao.
Jedan od razloga popularnosti praonica svakako je odraz promijenjenog načina života – nedostatka vremena, ali i prostora u stanovima. Iako se tržište Sjedinjenih Država teško može usporediti sa zemljama ove regije, zanimljiv je podatak američkog udruženja Coin Laundry Association da u Americi postoji oko 30.000 samoposlužnih praonica koje godišnje generiraju bruto prihod od pet milijardi dolara. Način života, međutim, nije se promijenio samo u Sjedinjenim Državama...
Praonice, prema riječima iskusnih poduzetnika iz branše, naročito koriste ljudi koji iznajmljuju stanove, a ovaj posao bilježi dobre rezultate i u turističkim mjestima ili gradovima gdje postoji dosta studentskih kampusa. Mnoge praonice, inače, nude i uslugu preuzimanja i dostavljanja čistog rublja, što naročito znači ljudima koji nemaju dovoljno vremena. Međutim, samoposlužne praonice, poput LG Laundry Loungea, mogu postati mjesto druženja, budući da u njima postoji internet, televizor, aparati za kavu, kutak za djecu – odnosno, prava kućna atmosfera te se odlazak u praonicu ne smatra opterećenjem, već mjestom gdje se može ugodno provesti slobodno vrijeme.
pročitajte članke
„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.