Šansa uz poznati brand
Nakon što je čitavo desetljeće radio u auto-industriji, Vlada Vojnović iz Novog Sada odlučio je, prije nešto više od godinu dana, uzeti Bosch Car Service franšizu. Bio je ovlašteni zastupnik i auto-diler brojnih svjetskih brandova. Međutim, kriza je pokosila auto-industriju, prodaja novih automobila, kako tvrdi ovaj iskusni poduzetnik, jako je slaba i moglo bi se reći – konstantno opada. Samo u prošloj godini, prema službenim podacima, u Srbiji je prodano 19.688 putničkih, terenskih i lakih komercijalnih vozila, što je 13 posto manje nego 2013.
– Servisi i prodaja rezervnih dijelova još uvijek su jedini segmenti u ovom području koji donose profit. To je bio razlog zbog čega smo odlučili krenuti tim putem, a Bosch Car Service smo odabrali jer je riječ o svjetskoj tvrtki i prepoznatljivom brandu, koji u Srbiji ima 33 auto-servisa. Iako se mreža još uvijek razvija, smatram da ova franšiza ozbiljno može uzdrmati domaće tržište i postati lider na njemu – kaže Vojnović.
Odgovara mu i što je franšiza fleksibilna, što znači da su ljudi iz Boscha zaduženi za brigu o primateljima otvoreni za suradnju, sugestije i svaki dogovor koji može unaprijediti poslovanje. – Kod njih su vrata širom otvorena, što kod drugih, a bili smo zastupnici i dileri brojnih svestkih automobilskih brandova – nije bio slučaj. Otvoreni su za promjene, prihvaćaju prijedloge, što je jako značajno za odnos koji se može opisati kao "brak iz obostranog interesa"– ističe on.
Najviše muke im zadaje nelojalna konkurencija, odnosno, crno tržište koje je u potpunosti obezvrijedilo "ruke majstora", kaže Vojnović. – "Servisi ispod šljive", kako ih ja nazivam, oni koji naplaćuju na ruke, ne prijavljuju radnike, ne plaćaju poreze, najviše zadaju problema opstanku. Tome bi se moglo stati na put ukoliko bi postojala volja države i svima bi bilo bolje jer bi i država ubirala veće prihode. Međutim, takvo se ponašanje tolerira zbog socijalnog momenta – rezigniran je on i dodaje da je druga boljka srbijanskog gospodarstva – probijanje rokova plaćanja. – Većina naših klijenata, oko 90 posto, jesu pravne osobe, tvrtke sa značajnom flotom vozila. Odvažili smo se na taj korak kako bismo u samom početku osigurali održivost poslovanja. Međutim, veliki je problem nepoštivanje rokova plaćanja koji nekada dostižu i godinu dana – kaže Vojnović koji u svom servisu ima petero zaposlenika.
Najveću prednost ulaska u Bosch Car Service franšizni sustav vidi u prepoznatljivom brandu i mogućnosti suradnje s drugim kolegama iz mreže. – Mi, praktično, jedni drugima “prebacujemo” posao jer se ne nalazimo u istim gradovima. Pri tom, okupljamo se jednom do dva puta godišnje i razmjenjujemo iskustva, a sa nekima smo i češće u kontaktu – kaže on.
Jedino što može biti mana jeste, zapravo, posljedica predrasude s kojom klijenti ulaze u auto-servis – mnogi od njih, naime, kada vide Boschov pilon od nekoliko metara ispred servisa, odmah pomisle da je usluga preskupa, kao u ovlaštenih servisa . – Naprotiv – naglašava Vojnović – Naše su cijene ispod cijena ovlaštenih servisa, i s te strane, vrlo smo konkurentni – kaže on.
pročitajte članke
Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i montažu auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primatelj master franšize za Hrvatsku bit će zadužen i za teritorij Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za montažu folija, sada nudi nekoliko franšiznih formata. Jedan je od njih prikladan i za manja mjesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.