Više posla uz franšizu

Branislav Đurđić
Branislav Đurđić, franšizni menadžer branda Green Motion u Srbiji, kaže da je "rent-a-car" tvrtka Mega Trio Rent već imala iskustva s franšizom, ali podrijetlom iz SAD. Kada je taj brand odlučio napustiti tržište, praktički su i oni izašli iz mreže. Međutim, nisu dugo čekali da bi opet postali dio franšiznog sustava. – Mnogo je prednosti u "rent-a-car" industriji koje stječete uzimanjem franšize. Najvažnije je što na taj način sasvim sigurno povećavate kvalitetu usluge i obim posla, zahvaljujući između ostalog i prepoznatljivosti branda. Ukoliko tvrtka posluje u 20 ili 30 zemalja svijeta, sigurno je prepoznatljivija od onih koje su prisutne samo na lokalnom tržištu. Većina naših klijenata su stranci ili ljudi našeg podrijetla koji žive u inozemstvu. Kada ste dio franšize, veća je vjerojatnost da će vas upravo takvi klijenti lakše prepoznati i odabrati. Druga važna stvar u ovom poslu jeste rezervacijski sustav preko kojega nam, zapravo, dolaze klijenti iz inozemstva – objašnjava Đurđić.
Tvrtku Green Motion, koja je tek prije nekoliko godina počela razvijati franšiznu mrežu, izabrali su zbog toga što je specifična u "rent-a-car" industriji. Naime, prema riječima Đurđića, niti je jedna "rent-a-car" franšiza ekološki orijentirana prema okolišu, odnosno, niti je jednoj to u fokusu poslovanja. – Green Motion je prvi počeo sa propagiranjem svijesti o značaju ekologije, što će svakako biti tema budućnosti, pošto i auto-industrija ide u tom pravcu – smanjuje se emisija štetnih plinova, proizvode se hibridna vozila i ka tome će se morati okrenuti i "rent -a-car" industrija. Naša su vozila uglavnom nova, sa eko 5 motorima i ispunjavamo uvjete u pogledu emisije štetnih plinova. Kada se za to steknu zakonske i tržišne mogućnosti, ponuda će se sasvim sigurno orijentirati i ka hibridnim automobilima te automobilima na struju – kaže Đurđić.
Mega Trio Rent, kao primatelj master franšize Green Motion za Srbiju, zainteresiran je mrežu proširiti i na druge gradove u Srbiji. Istina, ovaj biznis je, kako kaže Đurđić, moguće razvijati samo u većim gradovima poput Novog Sada, Niša, Kragujevca. – Ova bi franšiza bila najinteresantnija postojećim "rent-a-car" agencijama koje bi željele podići razinu svoje usluge i obim posla – dodaje on.
Ovisno o veličini tržišta bili bi formirani i iznosi za ulaznu franšiznu naknadu te minimalan broj automobila. Đurđić napominje da oni u ponudi imaju vozila niže, srednje i srednje više kategorije, koja su i najtraženija. –Bez obzira na veliku konkurenciju, "rent-a-car" biznis se sve više razvija i tržište postoji, a oni koji znaju raditi ovaj posao, dobro i posluju – dodaje Đurđić.
pročitajte članke

Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i montažu auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primatelj master franšize za Hrvatsku bit će zadužen i za teritorij Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za montažu folija, sada nudi nekoliko franšiznih formata. Jedan je od njih prikladan i za manja mjesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije

Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.