Kockice za cijeli život

LEGO je u Hrvatsku stigao preko partnera, tvrtke Bravotel koja je dio Bravogroup Holdinga iz Mađarske. Trgovina u Zagrebu je, kako objašnjava Gabor Nagy, direktor tvrtke Bravotel, certificirana LEGO radnja (LEGO Certified Store), koja se, u smislu ponude, ne razlikuje bitnije od trgovina koje LEGO otvara izravno. Iako svoje proizvode na većini tržišta plasira preko distributera ili velikih trgovina koje kupuju direktno od tvrtke, prednost koju stječu partneri, najviše se ogleda u tome što se 30 posto asortimana jedino može naći u njihovim certificiranim trgovinama, ističe Nagy.
– Tako, u trgovini u Zagrebu postoji Pick-a-Brick zid iz kojeg kupci mogu birati kockice, i doslovno, kupovati ih na kilogram. Pored toga, određene kolekcije u partnersku trgovinu stižu i mjesec dana ranije nego u trgovine koje opskrbljuju distributeri. Jedistveni doživljaj koji pružaju LEGO prodavaonice – razni događaji koje organiziramo, nagradne igre – čine da djeca koja prolaze pored naše trgovine moraju makar na minut ući unutra i osjetiti atmosferu – objašnjava Nagy po čemu se LEGO Certified Store razlikuje od svih ostalih mjesta u kojima se mogu kupiti kockice danskog brenda.
Matična tvrtka, kaže Nagy, pruža im podršku po pitanju marketinga i daje određene smjernice. – Moglo bi se reći da je to spoj njihove i naše kreativnosti. S tim što postoje određena pravila. Na primjer, tvrtka nikada neće dozvoliti marketinške akcije koje bi podrazumijevale spajanje njihovih proizvoda s nekim prehrambenim proizvodom. Recimo, da se uz neki slatkiš dobiju LEGO kockice, i slično. Dakle, mi dobivamo određene smjernice, ali i sami sudjelujemo u kreiranju marketinških kampanja, nagradnih igara i ostalog – objašnjava Nagy.
Tržište Hrvatske je, prema njegovim riječima, jako dobro prihvatilo novi koncept. Tržište za LEGO kockice, kako kaže, konstantno raste, jer je riječ o kvalitetnom brendu. – Istina je da postoje i cjenovno jefitiniji brendovi, ali prednost LEGO kockica je to što, kada roditelji nakon 20 ili 30 godina iznesu svoje kockice s tavana, mogu ih potpuno uklopiti s novim kockicama svoje djece. Pored toga, LEGO nudi jedinstvene priče poput Star Wars-a, Marvela... Međutim, djeca ne dobivaju gotov svemirski brod ili betmobil, već sklapaju temu, razvijajući tako svoju motoriku i kreativnost – ističe Nagy.
Bravotel će tijekom jeseni otvoriti još jednu trgovinu, ovaj put u Splitu, a sljedeće godine u planu je otvaranje certificiranih trgovina u Beogradu i Ljubljani. – Kada će trgovine u Srbiji i Sloveniji biti otvorene mnogo će zavisiti i od vremena koje će nam biti potrebno za pronalaženje odgovarajuće lokacije – dodaje on.
Priča o LEGO kockicama, inače, počinje u danskom gradiću Billundu, još 1932. godine, u krugu obitelji Olea Kirka Kristiansena. Sam naziv za kockice osmislio je upravo osnivač, kombiniranjem dvije danske riječi "leg godt", što znači "lijepo se igraj". Uz LEGO su kocke odrastale generacije te nije čudo što većina djece danas samo obogaćuje zbirke svojih roditelja.
pročitajte članke

JumpingClay, koncept trgovine i radionice za modeliranje gline, razvija odnedavno franšiznu mrežu i u Češkoj. Nositelj franšize nudi tri opcije za pokretanje posla.
Hoće li se personalizirane knjige pojaviti i u ovoj regiji te kako teče suradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće "Plavi slon"
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Jumping Clay, koncept trgovine i radionice gdje se može kupiti, ali i naučiti kako modelirati figurice od gline, početkom ove godine ušao je na dva nova tržišta u regiji.
Biznisi utemeljeni na internetu spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač "Plavi slon" spaja oba svijeta.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.