Jačanje franšize tek slijedi
Od obiteljskog biznisa, tvrtka Alma Ras iz Olova narasla je u prepoznatljiv brand donjeg rublja i garderobe za spavanje, prije svega u Bosni i Hercegovini. Osnovani su 1998, vrlo simbolično – na Dan žena. Danas imaju više proizvodnih pogona u nekoliko gradova Bosne i Hercegovine, te maloprodaju u razvoju. Prije pet godina odlučili su se ponuditi franšizu, te je prva franšizna trgovina otvorena 2010. u Konjicu u Hercegovini, a sada su zainteresirani približiti brand potrošačima u svim zemljama regije i tako što će širiti franšiznu mrežu.
Tarik Baraković, koordinator prodaje za inozemno tržište u tvrtki Alma Ras, kaže da su se za franšizu odlučili jer je to najbrži i najjeftiniji vid širenja maloprodajne mreže. Da bi netko postao primatelj franšize ovog branda, treba imati određeno iskustvo u poslu, ali je motivacija najvažnija pošto je riječ o srednjoročnim projektima koji zahtijevaju strpljenje, ističe Baraković.
Za Alma Ras franšizu ne plaća se ulazna naknada, no, neophodno je osigurati prostor od najmanje 50 četvornih metara na frekventnim lokacijama – pješačkim ili šoping zonama, ili na prvim katovima trgovinskih centara jer su tu uglavnom najveći promet kupaca i promotivne aktivnosti centra. Što se tiče naručivanja robe u određenoj vrijednosti, procjena je davatelja franšize da narudžbe koje vrijede manje od 10.000 eura nisu racionalne. Za opremanje lokala potrebno je oko 250 eura po kvadratu, a radi se u suradnji s davateljem franšize.
– Alma Ras je franšiza idealna za poduzetnike koji žele uposlili sebe i svoju obitelj, pa i ljude iz zajednice u kojoj žive. Smatramo da je najveći potencijal za franšizno širenje mreže u zemljama regije koje su po navikama, okusima i kulturnim obrascima potrošača iste ili slične. Naravno, ovo uopće ne ograničava interesno područje, već važi i za bilo koju zemlju svijeta čiji potrošači žele udobne komade finog rublja od materijala kvalitetne izrade – kaže Baraković.
Trenutno, Alma Ras ima maloprodajnu mrežu od 12 vlastitih trgovina, tri outlet prodavnice i tri franšizne trgovine – dvije u Bosni i Hercegovini, jednu u Srbiji. Ostale trgovine u inozemstvu, na primjer, u Crnoj Gori i Makedoniji, rade po principu franšiznog kornera ili shop-in-shop modela.
U tvrtki očekuju da naredna godina bude prekretnica kada je riječ o širenju maloprodaje kroz franšizu. Nadaju se da će na taj način njihov brand postati prepoznatljiv diljem regije.
pročitajte članke
Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Franšiza u second-hand dućanu
Postovanje,zanima me fransiza ,koji su uslovi,ja vec imam radnju polovne garderobe ali mi se dopada Vasa garderoba.Molim za odgovor I kontakt.Srdacan pozdravAleksandra
Franšiza u second-hand dućanu
Molim Vas informaciju kako doći do franšize Hasnaltruha?Hvala
Na korak do jeftine obuće
Poljska kompanija CCC u Hrvatskoj posluje direktno. Za sada nemaju nameru da se šire kroz franšizu.
Na korak do jeftine obuće
Pozdrav! Posluje li CCC u Hrvatskoj kao franšiza ili posluje izravno? Imam svoj poslovni prostor (90 kvadrata) pa me zanima postoji li interes za mjesta s 10000-20000...
Franšiza u second-hand dućanu
Uskoro ćete na našem portalu biti u mogućnosti da dobijete više informacija o mogućnostima za kupovinu Ír Használtruha franšize. Kako nam je preliminarno najavljeno,...
Franšiza u second-hand dućanu
Molim informaciju kako bih mogla otvoriti second hand dućan .