Od praonice do franšize

Tomislav Fain iz Zadra već godinama razvija dva privatna biznisa. Njegova tvrtka Terra Travel bavi se turizmom, a druga, Cidaris, ugostiteljstvom. U jednom je trenutku, međutim, odlučio proširiti poslovanje i sa partnerom otvoriti samoposlužnu praonicu rublja.
– Obišli smo većinu proizvođača opreme za samoposlužne praonice i već otvorene praonice. Sa vlasnicima smo pričali o opremi koju imaju. Kada smo sve stavili na papir – cijenu, kvalitetu, dostupnost servisa –ispostavilo se da franšizni sustav LG Laundry Lounge daje najbolju vrijednost za uloženi novac – kaže Fain. Nakon što su potpisali franšizni ugovor, tvrtka New Deal postala je prvi primatelj single-unit LG Laundry Lounge franšize u Hrvatskoj.
Već sada, kako kaže, nisu pogriješili jer su od tvrtke Bijeli svijet, kao primatelja master franšize i dobavljača LG strojeva za Hrvatsku, imali odličnu podršku. Praonicu su otvorili u svibnju ove godine, a prva turistička sezona protekla je odlično. – I sada, nakon sezone, praonica radi, iako nema turista, što je i dokaz da je hrvatsko tržište spremno za samoposlužne praonice – kaže on.
Tijekom sezone, najčešći su im klijenti bili turisti sa svih strana svijeta, no, primjećuju da je nešto više bilo onih koji dolaze iz zemalja izvan Europe. – Trenutno, u praonicu dolaze naši Zadrani i zadarski studenti. Pošto u praonici imamo i mogućnost peglanja, privukli smo i dio vlasnika apartmana i restorana koji svoj veš peglaju kod nas – kaže Fain.
Foto: LG Laundry Lounge Zadar
Fainu je ovo prvo osobno iskustvo sa franšizingom. I ranije je mnogo toga znao o franšiznom poslovanju, najviše zahvaljujući partnerima koji su i sami radili u sustavu franšizinga. – Što se tiče LG Laundry Lounge franšize mogu reći samo riječi hvale. Prednost franšize je svakako to što nam je davatelj maksimalno pomogao u početku kod uređenja prostora i oglašavanja. Za sada još nismo naišli ni na jednu manu – kaže on. Dodaje, međutim, da ga, poput većine poduzetnika u Hrvatskoj, najviše "muče" visoki PDV i visoka davanja za radnike.
LG Laundry Longue je poslovanje u Hrvatskoj započeo početkom 2015. godine, a primatelj master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije je tvrtka Bijeli svijet.
pročitajte članke

Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Što je potrebno i tko može postati primatelj franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik Solution Laba
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova i što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Poslovni model jednog od najuspješnijih franšiznih sustava temelji se na nekoliko jednostavnih načela. Što je utjecalo na globalni uspjeh McDonald’sa?