Zaokret ka novim tržištima

U 2015. Coccodrillo je u Poljskoj otvorio 25 novih trgovina u kojima prodaje svoje kolekcije odjeće za djecu. U čitavoj maloprodajnoj mreži, međutim, imaju 233 objekta, od toga – čak je 145 u rukama primatelja franšize. U najvećoj mjeri pokrili su velike i srednje gradove Poljske, a trgovine su najčešće smještene u trgovačkim centrima. – Veliki udio primatelja franšize u maloprodajnoj mreži jedan je od ključnih čimbenika uspješnog razvoja Coccodrillo branda u Poljskoj i inozemstvu – kaže Ewa Matuszak, direktorica prodaje tvrtke CDRL S.A., vlasnika branda Coccodrillo. – Ovakva će "raspodjela snaga" ostati i u narednim godinama. S velikom smo pažnjom napravili sustav suradnje koji je, pokazalo se, bio vrlo privlačan potencijalnim primateljima franšize. Mnogi su se od njih odlučili otvoriti više od jedne trgovine pod našim brandom – dodaje ona.
Ekspanzija u svijetu
U tvrtki su svjesni da je poljsko tržište već prilično zasićeno – mreža trgovina je toliko gusta da im je sve teže pronaći novu i atraktivnu lokaciju. – Stoga, i mogućnost pronalaženja novih partnera je ozbiljno ograničena – priznaje Matuszak.
Brand se stoga okreće inozemnim tržištima. U zemljama Europske unije već djeluje 133 trgovine pod brandom Coccodrillo – najviše ih je u Rumunjskoj (42), ali ih ima i u Bugarskoj, Litvi, Češkoj i Slovačkoj.
– U najskorijoj budućnosti želimo dodatno ojačati poziciju na tržištima Rumunjske i Češke, međutim, postoje planovi da se, također, otvori 20 novih prodajnih mjesta izvan Europske unije. Trinaest bi lokala imalo karakter klasične trgovine koje će raditi pod našim brandom, a preostalih sedam planiramo otvoriti kao "shop in shop" – objašnjava Ewa Matuszak.
U ovom trenutku, izvan Europske unije Coccodrillo ima 30 samostalnih trgovina, te 55 kornera unutar drugih trgovina odjeće (shop in shop). Odjeća poljskog branda se također može kupiti u Kini, Egiptu, Brazilu.
Besplatna licenca
Za otvorenje trgovine odjeće za djecu pod brandom Coccodrillo potreban je lokal od 50 do70 m2. Licenca je besplatna, što znači da se ne plaća ulazna naknada, a nema ni izdvajanja za marketing. Primatelj franšize, pak, ima obvezu položiti povratni depozit, što će biti garancija za robu koju dobije. Također, treba platiti licencu za poslovni software, koji se dobiva u sklopu franšiznog paketa. Pored toga, partner bi trebao osigurati pristup internetu, računalo i fiskalnu kasu. Davatelj franšize pomaže pri odabiru lokacije, pruža svu potrebnu podršku prilikom otvorenja trgovine, te daljnjeg poslovanja. Promotivni materijali partner dobiva besplatno i sudjeluje u svim promotivnim akcijama koje se provode na razini mreže. Punjenje robom odvija se u redovnimm rokovima, ili prema potrebama trgovine.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke

JumpingClay, koncept trgovine i radionice za modeliranje gline, razvija odnedavno franšiznu mrežu i u Češkoj. Nositelj franšize nudi tri opcije za pokretanje posla.
Hoće li se personalizirane knjige pojaviti i u ovoj regiji te kako teče suradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće "Plavi slon"
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Jumping Clay, koncept trgovine i radionice gdje se može kupiti, ali i naučiti kako modelirati figurice od gline, početkom ove godine ušao je na dva nova tržišta u regiji.
Biznisi utemeljeni na internetu spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač "Plavi slon" spaja oba svijeta.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.