Matematika za sve

Primateljica master franšize Međunarodne škole matematike 2plus2 za tržišta Češke i Slovačke
Od 2010. godine, kada je prva Škola matematike 2plus2 otvorena u Poljskoj, pa do danas, ovom se franšiznom sustavu pridružilo više od 90 partnera. Samo na matičnom tržištu Škola 2plus2 ima 85 franšiznih centara. Škole, inače, okupljaju djecu od 3 do 19 godina kojoj su potrebni dodatni satovi iz matematike, fizike ili kemije. Satovi se održavaju u skupinama od tri do pet učenika, program i plan nastave su personalizirani, a predavači sa svima rade individualno. Sustav podučavanja, ali i poslovanja, poljska je tvrtka vrlo brzo uspjela prenijeti u još pet zemalja – franšize su otvorene u Ukrajini, Češkoj, Kazahstanu, te u Srbiji i Hrvatskoj.
Alena Koubková postala je, tako, primateljica master franšize, zadužena za širenje Škole matematike 2plus2 na tržištima Češke i Slovačke. Što su postigli do sad, čemu teže te što očekuju od novih primatelja franšize, otkrila je u intervjuu novinarima češkog portala Franchising.cz.
Školska je godina okončana te i većina privatnih škola s početkom ljeta „zatvara“ svoj ciklus edukacije. S kakvim učincima Škola matematike 2plus2 dočekuje ljetni raspust?
Škola matematike 2plus2 polako ulazi u treću godinu rada na češkom tržištu. Kako se školska godina bližila kraju, tako se pokazalo da je naš način približavanja matematike djeci, za mnoge od njih postao jedina šansa za uspjeh. Centar u Ostravi, recimo, ove je godine imao dva puta više polaznika, a pozitivno poslovanje zabilježili su i centri u Češkim Budějovicama, Hradec Královu i Opavi. Međutim, mi nismo institucija koja samo zarađuje na edukaciji, nego i zajednica koja njeguje prijateljski odnos s djecom i njihovim roditeljima. Satovi su prilagođeni za sve vrste učenika: slabe, prosječne i nadarene, i doista se posvećujemo djeci svih uzrasta, od predškolskog do srednjoškolskog. Mi smo, zapravo, jedna od rijetkih privatnih škola matematike u središnjoj i istočnoj Europi koja ima tako složen i raznovrstan program.
Koliko Škola matematike 2plus2 trenutno djeluje u Češkoj?
U ovom trenutku imamo centre u Ostravi, Opavi, Češkim Budějovicama, Hradec Královu te Taboru. Od rujna, planiramo otvoriti po još jednu školu u Plzenu i Trinecu, a pregovaramo i oko otvorenja škole u Južnoj Moravskoj. Ako sve bude išlo po planu, na kraju ove godine imat ćemo ukupno osam školica.
Vi ste primateljica master franšize i zaduženi ste za pronalazak novih partnera na tržištu Češke, koji potom samostalno vode i upravljaju franšiznim Školama matematike. Na kakvu vrstu pomoći i podrške mogu računati pojedinačni primatelji franšize?
Da bi partneri postigli uspjeh, prvo se fokusiramo na potpuni „transfer znanja“, na to da im prenesemo sav „know-how“, a potom da im pomognemo u procesu pronalaženja odgovarajućih lokacija za školu. Primatelji dobivaju i Operativni priručnik s detaljnim opisima poslovanja, što uključuje i načine na koji se upravlja odnosima s klijentima, zapošljava stručni kadar i upravlja poslovnicom. Najzad, partneri mogu računati na stalnu potporu po svim pitanjima, bez obzira radi li se o vođenju posla ili metodologiji nastave. Time se, međutim, ne iscrpljuje popis pomoći...
Koje kvalitete treba imati kandidat zainteresiran za kupnju franšize?
Tražimo pouzdane partnere koji su zainteresirani za rad s djecom i mladima. Poželjni kandidati jesu osobe koje su već uključene u obrazovanje – u idealnom slučaju, to su nastavnici i predavači matematike i drugih „egzaktnih“ znanosti. Međutim, primatelji franšize mogu biti i vlasnici privatnih škola koji žele proširiti svoje aktivnosti. Općenito govoreći, prikladni su kandidati svi oni koji žele razviti svoj poduzetnički potencijal te pokrenuti vlastiti posao.
Što očekujete od svojih partnera?
Primatelji 2plus2 franšize trebali bi imati organizacijske, ali i komunikacijske vještine u radu s djecom i njihovim roditeljima. Očekujemo, također, da imaju osnovna znanja o vođenju privatnog posla. Po mogućnosti, mada nije nužan uvjet, da imaju i prethodno iskustvo u predavanju matematike. Što se tiče financijske strane, kandidati trebaju imati dovoljno početnog kapitala, u našem slučaju, to je oko 50.000 kruna ili 1.850 eura.
Vi držite prava i za teritoriju Slovačke, imate li namjeru koncept proširiti i na tom tržištu?
Vjerujemo da ovakav koncept ima potencijala i na slovačkom tržištu, ali još uvijek nitko nije izrazio ozbiljan interes. Koncept je vrlo uspješan na svom matičnom tržištu u Poljskoj, gdje trenutno radi 85 franšiznih škola. Koncept za sada uspješno raste i u Češkoj i ne vidim zašto ne bi tako bilo i u Slovačkoj.
Što planirate za naredni period?
Radimo sada na osmišljavanju vlastitih nastavnih materijala te poslovnog plana za proširenje programa jer želimo djeci ponuditi zanimljive tečajeve i tijekom ljetnog raspusta.
pročitajte članke

Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Škola za intelektualni razvoj djece „Malac Genijalac“ osvojila je „Franšiznu nagradu godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Najčitanije

Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.