Promjenama do boljeg poslovanja
Kada su Splićani Nenad Lampalov i Joško Brakus počeli razmišljati o franšizingu iza sebe su imali 20 godina iskustva u trgovini, dvije trgovine zdrave hrane pretežno u rinfuzi, ali i želju da posao prošire pod jedinstvenim brendom. Tako su postavili temelj za franšizni koncept „Refužo“ – trgovinu u kojoj se može kupiti više od 100 vrsta žitarica, sjemenki, mahunarki, suhog voća, hladno prešanih ulja, ljekovitog bilja, pravog domaćeg meda, organske hrane, začina i dodataka prehrani – sve to u rinfuzi, po znatno povoljnijim cijenama.
Foto: Refužo, Franšizni dućan u Splitu, Vukovarska
Franšizing je ipak, kako kažu, za njih bio „strani teritorij“ koji nisu htjeli osvajati na prečac. Obratili su se savjetnicima, saznali kako bi njihova tvrka „Eko-stil“ mogla postati davatelj franšize, „zavrnuli rukave“ i sve vrijeme bili spremni da koncept „zatežu“ i testiraju godinama. Sredinom svibnja 2014. godine u Splitu su otvorili prvu, demo-franšizu, koja je samo potvrdila ono što su već i sami iskusili – zainteresiranost za ovu vrstu trgovine bilo je zaista veliko. Sada su, međutim, mogli vlastito iskustvo i znanje povezati sa iskustvom i učincima nezavisnog poduzetnika – primatelja franšize – i tako sa većom izvijesnošću ući u razvoj mreže.
Kada su, godinu dana kasnije, odlučili potražiti nove franšizne partnere, tempo razvoja je, i sami priznaju, bio vrlo intenzivan. Za tri mjeseca, tijekom listopada, studenog i prosinca 2015. godine, otvorene su četiri franšizne trgovine – dvije u Kaštelima i po jedna u Splitu i Omišu. Sa dvije vlastite i pet franšiznih trgovina, Nenad i Joško su uvidjeli da će sistem, u određenoj mjeri, morati prilagoditi potrebama mreže – mnogo brže nego što su to predviđali.
Foto: Refužo, Prešana ulja
Sistem koji teži efikasnosti mora se i razvijati
Prema onome kako je franšizni model kreiran, primatelji „Refužo“ franšize u okviru franšiznog paketa dobivaju i preporučenu, odobrenu listu dobavljača i proizvoda. To, sa jedne strane, garantira ujednačenost ponude na nivou čitavog sistema, a sa druge, svakom primatelju daje mogućnost izbora unutar zadanog okvira, kao i prilagođavanje ponude.
U praksi, međutim, primateljima nije bilo lako surađivati i komunicirati s velikim brojem dobavljača. Veći se dio njih, zapravo, više oslanjao na izričite savjete davatelja franšize kada je u pitanju asortiman robe. Također, uslijed većeg broja partnera, bilo je upitno i koliko su se davatelji franšize mogli posvetiti svakom primatelju i sa njima raditi na optimizaciji ponude. Nenad i Joško su shvatili da moraju znatno pojednostaviti sistem nabave.
Početkom 2016. godine su počeli graditi centralno skladište u koje bi se „slivala“ sva roba dobavljača, a potom distribuirala primateljima franšize. Početkom trećeg mjeseca, kada je skladište otvoreno, „Eko-stil“ je postao „stopostotni“ dobavljač i jedini direktni opskrbljivač robe za postojeće primatelje „Refužo“ franšize.
– Imali smo ideju kako bi to bila značajna logistička olakšica za sve strane! Ne samo što bismo rasteretili naše primatelje franšize, već – što sada uviđamo – i naše dobavljače i proizvođače hrane s kojima dugi niz godina uspješno surađujemo. Kako smo izgradnjom veleprodajnog objekta preuzeli proces opskrbljivanja za sve naše primatelje franšize, dobavljači sada svoju robu dostavljaju samo na jednu adresu. Mislim da ne treba posebno naglašavati koliko se uštedi samo na tome što dobavljači robu ne moraju dostavljati na nekoliko različitih mjesta. Najbolje je što ćemo te uštede moći iskoristiti za pokrivanje troškova veleprodaje, što znači da primatelji financijski neće osjetiti velike promjene već će osjetiti samo logističko poboljšanje – objašnjava Lampalov.
Druga, ne manje važna olakšica, jest i to što se efikasnije kontrolira zaliha robe kod primatelja franšize. Na taj način, ističe Lampalov, primatelji mogu ponuditi i one proizvode koji su specifični te se prodaju u manjim količinama. – Svaka optimizacija donosi uštedu – kaže Lampalov i dodaje da su se na ovaj potez odlučili jer su, prema planu razvoja, svi primatelji franšize iz okolice Splita te su sigurni da neće biti teško organizirati veleprodaju na regionalnoj razini. Franšizu će i nadalje, ističe Lampalov, razvijati regionalno, u mjestima oko Splita.
Osim uvođenja veleprodaje kao značajne novine, evolucija sistema se odvija i u svakodnevnom poslovanju. Usporedno s trgovinom, u „Refužu“ su razvili i vlastitu proizvodnju zdravog integralnog kruha i peciva bez aditiva, bijelog brašna i loših masnoća. – Ova ideja postoji otkako smo počeli razvijati frašizu, i proizvodi iz tzv. „dnevnog asortimana“ se već nalaze u ponudi svih naših primatelja franšize, istina, još uvijek u skromnim količinama... Ova vrsta proizvoda, smatramo, dodatno će privući kupce koji se žele hraniti kvalitetnije, a sada će imati razloga da dolaze u „Refužo“ svaki dan – dodaje Lampalov.
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Studenac preuzima lanac Lonia
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Poštovana, Tvrtka Family Shop za sada franšiznu mrežu isključivo razvija na matičnom tržištu u Poljskoj.
Biznis iz druge ruke
Molim informaciju kako stupiti u kontakt s firmom family Textiles? Hvala