Nevolje za Dairy Queen
Poljska je bila prva zemlja u Europi koja je, nakon 15 godina zatišja, dobila Dairy Queen. Dogodilo se to u rujnu prošle godine. Američki je lanac licencu za razvoj poslovanja i jačanje branda povjerio primatelju master franšize – poljskoj tvrtki Sparrow 4, koja se nalazi u vlasništvu Bastion Venture fonda. Za kratko vrijeme, Sparrow 4 otvorio je tri prodajna mjesta – dvije Dairy Queen slastičarnice (DQ® Treat) i jedan restoran brze hrane (DQ Grill & Chill®) – sva tri u Varšavi. Odziv je, bar u početku, bio zadovoljavajući. Predstavnici su tvrtke u to vrijeme za lokalne medije najavljivali da će u narednih pet godina otvoriti više od 20 jedinica, a spominjali su se i planovi o širenju izvan Poljske. – Mnogo je izazova ovdje, u Poljskoj. Ako poslovanje krene dobro, i ako za regije južno i istočno od Poljske u međuvremenu ne budu pronađeni primatelji master franšize, svakako ćemo u obzir uzeti i mogućnosti izvan Poljske. Ne isključujem da ćemo pokušati u nekoj drugoj zemlji – izjavio je za lokalni poslovni portal u listopadu 2015. predsjednik tvrtke Andrzej Uryga, dodajući da ne isključuju niti davanje pojedinačnih (single-unit) franšiza zainteresiranim poduzetnicima iz Poljske.
Planovi su se, u međuvremenu, u potpunosti izjalovili. Sve tri su jedinice, nakon manje od devet mjeseci rada, iznenada zatvorene. Ne zna se zašto – s predstavnicima i osobama zaduženim za franšizni razvoj u tvrtki Sparow 4 nije moguće stupiti u kontakt. Iako je tvrtka registrirana u Krakovu, na web-stranicama Dairy Queena navedeni su adresa i kontakti u Varšavi. Nažalost, nitko se nije javljao niti na te telefone. Telefonski broj koji, pak, vodi do Bastion Venture fonda, ispostavilo se, samo je broj za inicijalni kontakt. – Sve što mogu učiniti jest proslijediti vaš zahtjev za razgovor – čulo se s druge strane telefonske linije. Nije uspjelo niti slanje e-maila u Bastion Venture fond, te smo ostali uskraćeni za komentar novonastale situacije.
Dairy Queen, inače, ima poslovnice diljem svijeta – oko 6.800 jedinica u 29 zemalja, najveći broj na matičnom tržištu, u Sjedinjenim Državama. Glavni investitor ovog lanca te vlasnik branda je Berkshire Hathaway, tvrtka u vlasništvu Warrena Buffetta. Sa takvim pretpostavkama, postavlja se pitanje zašto Dairy Queen nije uspio na poljskom tržištu.
– Otvorili smo kafeteriju u istom tržnom centru i u isto vrijeme kad i Dairy Queen. Mi, međutim, i dalje radimo i poslujemo dobro – kaže Artur Czoska, direktor franšiznog razvoja Carte d'Or Cafea, kafeterije sa sličnim slatkim asortimanom. – Razloga za neuspjeh može biti mnogo. Uspjeh ovisi o pravilnom odabiru primatelja franšize, ali i o lokaciji, poziciji u trgovačkom centru, dobrom odabiru osoblja. Da, Dairy Queen je tvrtka s ogromnim iskustvom, ali ne na poljskom, pa čak niti na europskom tržištu. Uglavnom posluju u Americi. Možda je to razlog? – pita se Artur Czoska i dodaje da ne treba zanemariti ni to što je tržište prodaje sladoleda u Poljskoj među najjačima u Europi. – Imamo neobično veliki broj brandova, uglavnom domaćih proizvođača i prodavača sladoleda. Ali, i pored toga, ne bih rekao da je tržište u potpunosti zasićeno – kaže on. – Za one koji pružaju usluge i proizvode na visokoj razini uvijek ima mjesta – ističe.
Čini se da su i u tvrtki American Dairy Queen Corporation (ADQ), koja je davatelj franšize, iznenađeni ovakvim razvojem i naglim povlačenjem poljskog partnera. – Dodijelili smo master licencu i pružali punu podršku partneru, izgradili potpuno novu mrežu opskrbljivača za Europu. Izgledalo je da je se biznis počeo graditi i dobivati oblik, međutim, uslijed prebrzog, jednostranog, povlačenja partnera, nije bilo dovoljno vremena za izgradnju te jačanje branda na novom tržištu. Razočarani smo zatvaranjem – navodi se u pismu korporacije, koje potpisuje izvršni dopredsjednik za međunarodni razvoj Brad Houser, uz informaciju da je tvrtki Sparow 4 oduzeta licenca te da je raskinut ugovor o master franšizi.
ADQ, ipak, ne odustaje od daljnje ekspanzije na Starom kontinentu. – Europa je i dalje snažno ciljno tržište za Dairy Queen, i već radimo na pronalaženju novih kandidata za primatelje franšize iu Poljskoj i u drugim europskim državama. Sada u tom procesu blisko surađujemo s Edwards Global Services (EGS), računajući na njihovo ogromno međunarodno iskustvo te poznavanje europskog tržišta. Uložili smo veliku količinu novca i vremena u uspostavljanje sigurnog lanca nabave i prilagodbu menija propisima EU, te vjerujemo da smo poptuno spremni i da je pravo vrijeme za ekspanziju. Dairy Queen se dokazao na tako mnogo drugih tržišta, i znamo da će, s pravim primateljem franšize, brand biti dugoročno predodređen za uspjeh u Europi – ističe Brad Houser.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
I got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $1,000 daily for a maximum of 20 days. I am so happy about this because i got mine last week and I...
Sa terena do franšize
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Investirati u razvoj franšize
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Bez želje, nema uspjeha
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Sa terena do franšize
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...