Neizlječivi poduzetnici
Biljana i Milomir Ždrale iz Beogarad praktički su oduvijek radili poslove u kojima nije bilo unaprijed garantirane zarade. Počeli su kao terenski komercijalisti za jednu tvrtku iz Njemačke još 1995. Nisu imali fiksnu plaću, zarada je ovisila o njihovom učinku, što im je u potpunosti odgovaralo. – Nismo željeli da nam itko nameće sumu koju možemo zaraditi – priča Biljana Ždrale.
Nakon dvije godine dobili su ponudu od konkurenta razviti tržište u Ukrajini. I ta je ponuda bila vezana za sustav nagrađivanja isključivo po učinku, dakle, bez fiksne plaće.
Poduzetništvo ih je privuklo jer najviše odgovara njihovom karakteru. – Vlastiti nam posao daje slobodu te sami planiramo svoje radno i slobodno vrijeme, zarade i način života. Niti suprug niti ja, jednostavno, ne možemo zamisliti radno vrijeme od 9h do 17h te da moramo nekoga pitati kada možemo na godišnji odmor. Pošto sam psiholog po obrazovanju, zaista smatram da postoje različiti tipovi ličnosti i što se preferenci u poslu tiče. Neki su neizlječivi poduzetnici – kaže ona.
Po povratku u Srbiju, počeli su se baviti onim što najbolje znaju – raditi na povećanju prodaje (prodajni konzalting), ali sada za druge klijente. – Određeno smo vrijeme radili sami, no ubrzo smo shvatili da "tamo negdje" postoje metodologije te know-how koji bismo mi, kada bismo sami razrađivali sustav, dostigli za 30-40 godina jer je toliko i tim tvrtkama trebalo da se razviju do razine na kojoj su sada – objašnjava Ždrale.
Godine 2013. odlučili su uzeti licencu Mercuri International, konzultantske tvrtke iz područja prodajnog konzaltinga, koja je prije oko 50 godina osnovana u Švedskoj. Danas je ova tvrtka prisutna u više od 40 zemalja svijeta. – U početku je Mercuri International bio suvlasnik u zajedničkoj tvrtki MICE Mercuri International u Srbiji, ali smo je u međuvremenu mi otkupili i postali jedini vlasnici. Zauzvrat centrali plaćamo godišnju naknadu – objašnjava Biljana Ždrale prirodu poslovnog odnosa.
Uvjereni u snagu provjerenog znanja, Biljana i Milomir Ždrale su se u međuvremenu certificirali i za izvođenje CELEMI poslovnih simulacija te postali njihov ekskluzivni partner u Srbiji. Naime, investicijski fond BURE vlasnik je i Mercuri International i CELEMI programa. – Za CELEMI, recimo, ne plaćamo godišnju naknadu, no plaćamo određeni iznos po svakom sudioniku radionice koju izvodimo koristeći njihove materijale i metodologiju – objašnjava Ždrale.
Suradnja s inozemnim partnerima, prema njenim riječima, donosi ogromne prednosti. Iako je riječ o partnerskoj suradnji, odnosno, kupnji licence, prednosti su gotovo iste kao i kada je riječ o franšiznom modelu suradnje – prijenos iskustva, znanja i prepoznatljiv brand.
– Kako ovi sustavi već imaju dugogodišnje iskustvo u radu na globalnoj razini, mogli su nam uvelike pomoći da ne napravimo neke početničke pogreške, koje bismo inače sigurno pravili. Mislim da odluka – raditi kao primatelj franšize ili sam – svakako ovisi o sustavu vrijednosti svakog pojedinca. Nama više prija da možda i malo manje zaradimo no da sami gradimo posao od nule, ali se, zato, svakodnevno razvijamo uz pomoć partnera, jer su nam na raspolaganju ista znanja kao i našim kolegama u svijetu. Osim toga, moć globalnih robnih marki je velika i treba je iskoristiti – naglašava ona.
Međutim, ovaj se poduzetnički par nije zaustavio samo na pomenutom biznisu, već je 2014. njihova tvrtka Milti Company postala primatelj franšize modnog branda Gagliardi za Središnju i Istočnu Europu, i to na njihovu incijativu. – Željeli smo dovesti robnu marku koja će uspjeti popuniti vakuum koji već duže vrijeme postoji na tržištu Srbije – radi se o muškoj odjeći koja izgleda vrlo skupo i ekskluzivno, napravljena od vrhunskih materijala, ali po cijenama i trostruko manjim od konkurenata – kaže Biljana Ždrale.
Modni brand Gagliardi nastao je prije oko 50 godina na mediteranskom otoku Malti. – Ovaj brand desetljećima uživa ugled u svijetu mode. Pored prirodnih mješavina najfinijih materijala koja se koriste za izradu odijela za muškarce, Gagliardi je poznat kao brand koji kombinira tradicionalno engleski vid elegancije s mediteranskim šarmom i nonšalancijom – objašnjava Ždrale.
Za sada pod ovim brandom posluje jedna trgovina u Beogradu, no u planu je otvorenje novih dućana naredne godine. Budući da su primatelji franšize za čitavu Središnju i Istočnu Europu, imaju mogućnost dalje davati pojedinačne (single-unit) franšize, i to u svim zemljama koje pokrivaju, te u narednom periodu planiraju značajnije širenje prodajne mreže.
pročitajte članke
Osobe sklone alternativnoj medicini bili bi idealni primatelji franšize centra za biorezonancu Valera Vita. Koje sve još uvjete trebaju ispuniti ako žele otvoriti i voditi franšizni centar pod ovim brandom?
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenska prevoditeljska agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Tko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za daljnji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ove regije stiže Signal 88 Security, franšizni sustav specijaliziran za poslove zaštite osoba i imovine. Tko može biti primatelj ove franšize?
Čak i oni poduzetnici koji odluče kupiti franšizu – dokazani poslovni koncept – ne smiju računati na stopostotni uspjeh. U privatnom biznisu ima tisuću prepreka, ali će uspjeh biti izvjesniji ako se izbjegnu neke od uobičajenih pogrešaka.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Sigurnost uz iskusnog partnera
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Aplikacijom do profita
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Uspostavljanje dobre prakse
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Nijedan biznis nije sigurna oklada
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Put do globalnog branda
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Zdrava poslovna priča
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Zdrava poslovna priča
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Kurirska franšiza osvaja regiju
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...