Naše vrijeme tek dolazi
U cafe-pekari "Kralj" mogu se pojesti kvalitetna grčka peciva i svježe salate, te zasladiti krafnama ili tartom, popiti cijeđeni sok ili kava. Ovaj autentični grčki koncept, međutim, nudi i dva oblika suradnje onima koji razmišljaju o pokretanju posla – franšizu i partnerstvo. Do sada u mreži imaju četiri partnera i smatraju da će ovaj koncept tek biti prepoznat na tržištu Srbije. O dosadašnjim iskustvima razgovaramo sa Slađanom Kovačević, menadžericom za širenje franšizne mreže cafe-pekara "Kralj".
Do sada ste mrežu širili kroz partnerske sustave, recite nam nešto o iskustvu i, općenito, kakvi su dojmovi o samim kandidatima za franšizu?
Iskustva su različita. Imam dojam da ljudi još uvijek ne razumiju na pravi način koncept cafe-pekara "Kralj", što je i razumljivo, jer do sada sličan koncept nije postojao na ovom tržištu. Mi nismo klasična pekara, niti su nam pekare konkurencija, već grčki koncept u kom se nude brzi, a zdravi obroci uz šalicu kave ili tople čokolade. Kao što možete vidjeti, u našem okružju posluju tri pekare, i mi radimo dobro i vjerujem da ćemo raditi još bolje kako se potrošači budu upoznavali s našim proizvodima. Nas i dalje, kao koncept, najviše prepoznaju i vole stranci.
Slična iskustva imamo i sa ljudima koji su zainteresirani za poslovnu suradnju i kupnju naše franšize. Početnici u poslu često nemaju dovoljno strpljenja, a mi im kažemo da se za mjesec dana ne može postići nikakav uspjeh. Zato je važno -- i na to u pregovorima skrećemo pozornost -- da na samom početku osiguraju dovoljno kapitala. Ne vrijedi počinjati posao ukoliko nema dovoljno kapitala, jer se posao mora održati dok ne počne vraćati novac. Druga stvar jest da ne odustaju od suštine ovog koncepta -- a to je prodaja kave i cijeđenog soka uz pecivo. Da, naši su ljudi navikli na drukčije kombinacije, ali ovo je koncept koji donosi nešto novo i to treba istaknuti kao prednost. Primjera radi, u našem matičnom "Kralju", najviše se prodaju oni proizvodi kojih nema na tržištu u Srbiji. To je dokaz da nešto drugačije može biti dobro prihvaćeno.
A što je s utjecajem lokacije na poslovanje -- nedavno ste preselili cafe-pekaru na novu adresu u Beogradu?
Da, lokacija se i u našem slučaju pokazala ključnom za rast poslovanja. Već smo neko vrijeme bili u potrazi za novom lokacijom i prostorom. Iako smo preselili samo nekoliko desetaka metara dalje od prvobitnog lokala, prodaja je značajno porasla. Unatoč tome što je bilo ljeto kada smo preselili, pazar u novom lokalu je već prvog dana bio 70% veći nego dan ranije u starom objektu. Samo je prodaja kave skočila sa 50 na 300 šalica dnevno. Istina, mi smo promijenili i kavu koju služimo i vidimo da je gosti zaista vole, ali je sigurno i promjena lokacije utjecala na rast. Nadala sam se takvim pazarima, ali nisam očekivala da će razlika biti tako velika, tako brzo.
Sada smo jako zadovoljni i još se jednom pokazalo koliko je mjesto na kojem se lokal otvara važan za poslovanje. Postoji, naravno, mnogo detalja na koje treba obratiti pozornost, i s te smo strane vrlo otvoreni kada savjetujemo naše partnere. Dat ću vam jedan vrlo ilustrativan primjer -- sugeriramo im da nikad ne uzimaju lokal u suterenu, u koji se mora silaziti, makar to bilo i samo par stepenika na dolje. Iskustvo nam govori da to nisu dobra mjesta za ovakav vid posla. Svakako, za ovaj je koncept važno i koliko, općenito, ljudi prođe pored lokala svakoga dana. Matični se "Kralj" sada, recimo, nalazi na uglu dvije ulice, što je sigurno dodatno utjecalo na rast prodaje.
Ima li zainteresiranih i za "klasičnu" franšizu?
Razgovaramo s mnogo ljudi, ali nije nam cilj, niti nam je u interesu, bilo kome prodati franšizu, pa da se taj lokal zatvori nakon godinu dana. Na širenje franšizne mreže cafe-pekara "Kralj" gledam kao na dugoročan proces, ne na nešto što ćemo raditi mjesec ili godinu dana, jer, kao što sam rekla, tržište se tek upoznaje s ovim specfičnim konceptom. Zato smo vrlo oprezni u daljnjem širenju mreže te dok ne procijenimo da imamo pravog kandidata, ne želimo žuriti. Postoje, međutim, vrlo ozbiljni kandidati s kojima trenutačno razgovaramo.
Tko je, onda, idealni kandidat?
Ugostitelj ne može biti svatko! Postoje odlični rukovoditelji, menadžeri, što ne znači da će biti dobri i u ugostiteljstvu. U ovom poslu, odnos s ljudima je presudan -- kako ste dočekali gosta, kako ste mu se osmjehnuli. Istina, ljudi u neke lokale dolaze i zato što su lijepi, no ako uložite mnogo novca u prostor, nećete i dobiti jamstvo da će lokal dobro raditi, za što postoje brojni primjeri na tržištu. Čitav koncept mora imati "dušu" i dobrog ugostitelja.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
I got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $1,000 daily for a maximum of 20 days. I am so happy about this because i got mine last week and I...
Sa terena do franšize
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Investirati u razvoj franšize
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Bez želje, nema uspjeha
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Sa terena do franšize
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...