Unatoč krizi

Nikola Oršanić
Na slici: skladište tonera
– Da, kriza je utjecala na poslovanje Dama tonera. Ali pozitivno! – kaže Nikola Oršanić, vlasnik tvrtke koja je nositelj master franšize za Hrvatsku marke REDAC ® (brand je u vlasništvu talijanske tvrtke Dama service Srl).
Prvi udari krize u regiji su se osjetili već krajem 2008. Dama toneri su, međutim, već naredne 2009. zabilježili rast poslovanja za 37 posto. Ništa ih nije zaustavilo ni godinu dana kasnije, kada je posao porastao novih 20 posto. – Vjerujem da su obnovljivi toneri dobar proizvod u vremenima krize, zato što su ti toneri kvalitetni, a povoljniji od originalnih – kaže Oršanić.
On kaže da je franšiza bila dobro pripremljena kao jedan uspostavljen i dokazan sustav i prije krize. – Postavili smo dobre osnove i spremno se suočili s krizom i, kao što sam spomenuo, poslovali smo dobro unatoč teškoj ekonomskoj situaciji – kaže Oršanić.
Ovaj poduzetnik vidi mnogo prednosti u franšiznom konceptu poslovanja. – U mom slučaju, prednost vidim u tome što je franšizodavac odgovoran za svoju stranu posla, a ja se mogu koncentrirati na prodaju i pronalaženje novih mušterija. Tako ne moram trošiti vrijeme na tehnička pitanja, nabavu ... Franšizodavac mi je dao sve tehničke informacije i neophodni know how za pokretanje posla. Pored toga, svakih šest ili devet mjeseci imamo regularne seminare. Moja tvrtka ekskluzivno nabavlja sav potreban materijal za regeneraciju patrona od davatelja franšize, čiji je, pak, zadatak da nađe najbolje proizvode, po najpovoljnijim cijenama na svjetskom tržištu. Kupujući izravno od davaoca, imam mogućnost da uzimam količine manje nego što bih morao ukoliko bih kupovao izravno od proizvođača. Takva mogućnost optimizira moje zalihe, smanjuje financijske izdatke za zalihe i optimizira moj cash flow, što je od esencijalne važnosti tijekom krize – objašnjava Oršanić.
Franšizni ugovor koji ima sa Dama service-om uključuje start-up trening i konstantnu pomoć tijekom trajanja ugovora. – U našem poslovanju svaki dan se događa nešto novo zbog čega je permanentna podrška neophodna. Ta podrška se pruža kroz zaštićeni portal sa detaljima o novim tonerima koji se pojavljuju na tržištu. Franšizodavac također ima tim koji je dostupan svaki dan za konzultacije e-mailom ili telefonom, i to o svim mogućim pitanjima, što je veoma korisno za naš svakodnevni posao. Kao vlasnik master franšize za tržište Hrvatske, trudim se da isti nivo usluge pružim i svojim franšizama u Hrvatskoj – ističe on.
Oršanić kaže da je za uspjeh franšize, prema njegovom mišljenju i iskustvu, najvažnije da li franšizni koncept može prilagoditi lokalnom tržištu. – Znam nekoliko primjera franšiznih koncepata koji su veoma uspješni u Americi i Engleskoj, ali su propali u Hrvatskoj. Postoji mnogo razloga zbog kojih biznis može propasti, pa i franšizni. Ali, da bi sustav uspio, najbitnija je mogućnost da se sustav prilagodi kulturi i navikama ljudi na lokalnom tržištu, jer te se odlike razlikuju od zemlje do zemlje. To se najbolje može vidjeti u području koje se bavi hranom, odnosno restoranima, i u kojoj postoji velika ponuda franšiza – kaže on.
![]() |
Unatoč krizi poslovni rezultat Dama toneri bolji je iz godine u godinu: obrt tvrtke u tis. EUR. |
Vrlo je važno, prema njegovim riječima, i da se pažljivo odabere tvrtka i osoba koja je davatelj franšize, jer čak i kad je projekt dokazano dobar na određenom tržištu, to ne znači da će nužno biti uspješan i na drugim meridijanima, naročito ako ne može surađivati s davateljem franšize. Analiza potencijala tržišta je također, kako kaže, vrlo važna:
– Najvažnija stavka svakog posla je da se definira kome želi da se prodaje proizvod ili usluga. Ukoliko nema potražnje za nekom "idejom" na određenom tržištu, ona može propasti – zaključuje Oršanić.
Trgovačka marka REDAC ® nastala je u Italiji i u vlasništvu je tvrtke Dama service Srl. Dama service Italia je osnovana prije 20 godina. Bavi se, prije svega, regeneracijom tonera pisača. Dama toneri doo, vlasnik je master franšize za Hrvatsku. Tvrtka posjeduje skladište i laboratoriju u kojoj se toneri obnavljaju i ima pet franšiza u Hrvatskoj.
pročitajte članke

Osobe sklone alternativnoj medicini bili bi idealni primatelji franšize centra za biorezonancu Valera Vita. Koje sve još uvjete trebaju ispuniti ako žele otvoriti i voditi franšizni centar pod ovim brandom?
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenska prevoditeljska agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Tko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za daljnji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ove regije stiže Signal 88 Security, franšizni sustav specijaliziran za poslove zaštite osoba i imovine. Tko može biti primatelj ove franšize?
Čak i oni poduzetnici koji odluče kupiti franšizu – dokazani poslovni koncept – ne smiju računati na stopostotni uspjeh. U privatnom biznisu ima tisuću prepreka, ali će uspjeh biti izvjesniji ako se izbjegnu neke od uobičajenih pogrešaka.
Najčitanije

Poljski lanac CCC otvorio je prvu trgovinu obuće u Hrvatskoj, a do kraja godine planira otvorenje još dvije. Ovo je 11. inozemno tržište na kojem je tvrtka započela poslovanje.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Poljska tvrtka Sweet Gallery do sada je isključivo razvijala biznise u području gastronomije. Sada ulazi u sektor turizma. Što je „Tiny House“ i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Popularno na forumu
Šansa u grupnoj kupovini
Jesu li makar isporučili dječja kolica?
Šansa u grupnoj kupovini
Nažalost, Item Studio je propao. Uzeo novce od klijenata te zatvorio poslovanje. Čini se da je to bila jedna od onih tvrtki "Uzmi novac i zatvori" u vlasništvu Pola Popovića.
Prva računovodstvena franšiza
...Sve pohvale za ideju...Kao racunovodja, kao kreator edu sajta, nadam se da postoji prostor i za saradnju... S postovanjem, Radmila Cvetkovic, dipl.ecc
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...