Britanija kao sigurna luka
Osim što računaju na prednosti zbog istog govornog područja te jakih ekonomsko-političkih veza, američki franšizni sustavi koriste još jedan potencijal britanskog tržišta, koji se, prije svega, ogleda u određenim potrošačkim navikama. Praksa pokazuje da u Ujedinjeno Kraljevstvo najčešće dolaze lanci iz područja gastronomije i ugostiteljstva, te da su to, u najvećoj mjeri, lanci brze usluge. I dok se Amerikanci u posljednje vrijeme okreću drukčijim konceptima (fast casual), u Velikoj Britaniji tržište brzog objedovanja još uvijek nije iscrpljeno. Mada se radi o zrelom i razvijenom tržištu, samo u 2016. ovaj je ugostiteljski sektor porastao za 3%, a predviđa se da će se trend rasta zadržati i u narednim godinama (7% do 2021. godine).
Iskustvo, naime, pokazuje da Britanci češće jedu izvan kuće, a promjena je, potvrđuju istraživanja tržišta, uvjetovana brzim tempom života te komforom koji pružaju brzi gastronomski koncepti. Istraživanje, također, pokazuje da ovom sektoru najviše doprinose mladi, zaposleni ljudi do 35 godina starosti, koji traže gotove obroke i priliku za izlazak s društvom, radije no što bi vrijeme provodili u vlastitoj kuhinji.
Američki brandovi svakako koriste ovaj trend. Novopridošli sustavi – Which Wich Superior Sandwiches, Wingstop te kanadski Tom Hortons, već rade na otvorenju prvih lokala i ne kriju da polažu velike nade u potencijal britanskog tržišta. Wingstop, lanac poznat po specijalitetima od piletine, jedan je od najbržerastućih te najuspšenijih američkih franšiznih sustava (prema listi magazina Entrepreneur), i računa upravo na to što nudi jedan od omiljenih obroka za potrošače u Britaniji. Čak i Tim Hortons, lanac poznat po kavi i krafnama, koristi činjenicu da mladi Britanci danas više piju kavu nego čaj.
Iako imaju dobru polazišnu osnovu, brandovi koji dolaze sa sjevernoameričkog kontinenta ipak moraju donijeti nešto novo, svježe – ako žele privući te zadržati mušterije. Hoće li to biti novi okus ili dizajn interijera, zavisit će od strategije sustava. Na ovom tržištu, ne treba zaboraviti, već posluju jaki konkurenti poput britanskog Costa Coffee ili američkog KFC-a, te novi brandovi svakako neće imati lak posao.
S druge strane, olakšica je to što fast-food koncepti već imaju dobru prođu na britanskom tržištu te što je franšizing sve prisutniji oblik poslovanja. Zanimljivo je, također, da Velika Britanija brandovima sa Zapada ne služi samo kao sigurna luka, već i kao dobra odskočna daska za druga tržišta u Europi.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
I got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $1,000 daily for a maximum of 20 days. I am so happy about this because i got mine last week and I...
Sa terena do franšize
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Investirati u razvoj franšize
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Bez želje, nema uspjeha
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Sa terena do franšize
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...