Novi stari igrači

Zanimljivo je da je prvi put u povijesti ovog magazina u istraživanju sudjelovalo više od 1.000 tvrtki (davatelja franšize), dok su se u prvih deset ponovo probili brandovi koji na tim pozicijama nisu viđeni godinama. Djelomično, to je posljedica činjenice da je prošle godine promijenjena formula za rangiranje, koja sada uključuje nekoliko novih kriterija. Davatelji franšize morali su poslati čak 150 različitih podataka. Nije, primjera radi, presudno to što davatelj daje potporu (jer se to podrazumijeva), već koliki je stupanj potpore koju dobiva primatelj franšize, a u obzir se uzima i koliko obuka traje, kakvu vrstu pomoći u marketingu i tekućem poslovanju primatelj franšize može očekivati te koliko će na njegovo poslovanje utjecati imidž branda i djelovanje na društvenim mrežama. Pet osnovnih stupova, međutim, na kojima počiva ukupna procjena, i dalje su isti – u formulu uspjeha ulaze i koliko treba izdvojiti za kupnju i pokretanje franšizne poslovnice, veličina i stopa rasta mreže, snaga branda, godine u biznisu i godine u franšizingu, i naravno, financijska stabilnost i profitabilnost koncepta. Ovogodišnji popis, zapravo, pokazuje da konkurencija nikad nije bila jača i da ljudi koji razmišljaju o kupnji franšize nikada nisu imali veći izbor.
Na mjestu br. 1 ove se godine nalazi istinska ikona franšizinga – McDonald’s (1), a pravi je kuriozitet to što ovaj lanac prvi put dospijeva na sam vrh Entrepreneurova popisa. Do sada je nekoliko puta bio na drugom mjestu. McDonald’s, međutim, ovu poziciju ne zaslužuje samo po broju prodajnih mjesta (više od 37.000 restorana diljem svijeta), već i po tome što uspijeva djelovati u iznimno jakoj konkurenciji te se prilagoditi i namjetnuti generacijama zahtjevnijih potrošača. Pozicija na samom vrhu popisa potvrđuje da je McDonald’s i dalje dobra poslovna prilika za nove primatelje franšize, i neće biti pogrešno reći da bi drugi franšizni sustavi mogli iz ovog primjera štošta naučiti.
Svoje pozicije među prvih deset ove su godine zadržali i lanac supermarketa 7-Eleven (2), istodobno i najveći franšizni sustav na svijetu po broju podružnica (više od 62.000), fast-food lanac poznat po krafnama i kavi Dunkin’ Donuts (3), lanac poštansko-kurirskih poslovnica UPS Store (4), gigant u posredovanju nekretninama RE/MAX (5) te lanac frizerskih salona za muškarce Sport Clips (10). Brandovi koji unose razliku u ovogodišnji poredak deset nauspješnijih jesu fast-food lanci Sonic Drive-In Restaurants (6), Taco Bell (8) i Hardee’s (9) te lanac frizerskih salona Great Clips (7). Zanimljivo je da prvi put u top 10 ulaze dva branda frizerskih salona. Da je riječ o biznisu koji raste te koji predstavlja dobru priliku za pokretanje vlastitog posla, govori i činjenica da je u posljednjih pet godina ova branša uvijek imala predstavnika u samom vrhu popisa.
Pojedini brandovi sa ovog popisa dobro su poznati i već godinama djeluju i u zemljama ove regije – među njima su McDonald’s (1), RE/MAX (5), Hilton (33), Doubletree by Hilton (144), KFC (233), InterContinental (405). Franšizu razvija i lanac brze usluge Subway (105), koji ima dva restorana u Sloveniji i jedan u Hrvatskoj, gdje i dalje traži nove primatelje franšize. Poslovni koncepti koji se, također kroz franšizu, nude poduzetnicima iz ove regije jesu i lanci restorana Dairy Queen (67), Denny’s (76) i Arby’s (112), lanac igraonica s trampolinima Sky Zone (81) te sustav za upravljanje troškovima Expense Reduction Analysts (318).
Popis Entrepreneur’s Franchise 500 možete pronaći ovdje.
pročitajte članke

Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
In memoriam
.
Kontakt
Zelim postat jedan od clana grupe .Ing grad u mirovini zvonko misir iz Hlebina a za podrucje ukoliko se vi slazete zupanije Bj. KcKz. Vt. Kao i Vz zupanije imam konjicki klub...
Kako odabrati franšizu
„po svojoj mjeri“?
Svidza mi se
Mnogo problema, al’ ima rešenja
Teoretski jeste možda to tako... ali praksa? Birokratija!
Rođendansko slavlje
Bravo direktoreeee!!! sve cestitke od srca i puno uspeha u daljem radu..puno pozdrava iz Swedena.