Univerzalna moda Zemlje Izlazećeg Sunca

Uniqlo
Uniqlo / Japanski modni brand cilja i na tržišta Europe
Utorak
10.07.2018
Uniqlo, japanski modni brand koji sve više osvaja svijet, širi maloprodajnu mrežu otvaranjem vlastitih trgovina, ali i kroz franšize. Ove godine, fokus je na tržištima u Europi.
 

U svijetu tzv. fast fashion brandova japanski se Uniqlo pojavio kao pažnje vrijedan izbor, i doista je riječ o brandu koji posljednjih godina polako osvaja svijet. Prema podacima iz kolovoza prošle godine, pod ovim brandom u Japanu je poslovala 831 trgovina, što uključuje i 41 franšiznu trgovinu. Van Japana, posluje više od tisuću trgovina, od čega najveći broj u Kini, uključujući Hong Kong i Tajvan, a zatim u Južnoj Koreji, jugoistočnoj Aziji i Oceaniji. U Europi i Sjedinjenim Američkim Državama postoji nekoliko desetaka trgovina, gdje namjeravaju dodatno ojačati svoje pozicije.

Kada je riječ o Europi, Uniqlo ima velike planove. Godine 2017. tvrtka je zabilježila profitabilno poslovanje na Starom kontinentu. – Planiramo otvoriti nekoliko trgovina u većim europskim gradovima, kao i ulazak na nova tržišta – navodi se na službenoj stranici ove tvrtke.

Planovi za ulazak na nova tržišta već će biti ispunjeni krajem kolovoza, budući da je tvrtka nedavno potvrdila da će otvoriti prvu Uniqlo trgovinu u Švedskoj u Stockholmu, a potom u Nizozemskoj u Amsterdamu. – Ulazak na nizozemsko tržište u skladu je s našim planovima jačanja prisutnosti u zemljama Beneluxa, što će biti naš sljedeći korak – izjavio je Taku Morikawa, CEO tvrtke UNIQLO Europe.

Naime, Uniqlo je već prisutan u Belgiji gdje je, prema izvješću iz veljače ove godine, imao tri trgovine. Od drugih zemalja Europe, japanski brand već djeluje u Rusiji, Njemačkoj, Francuskoj, Belgiji, Španjolskoj i Velikoj Britaniji, a da bi pospješili širenje u Europi i SAD-u, tvrtka namjerava u narednom periodu pokrenuti proizvodnju u suradnji s tvornicama koje su bliže maloprodajnim mjestima na ova dva tržišta. Za sada se garderoba ovog branda proizvodi u Kini, Vijetnamu, Bangladešu i Indoneziji u suradnji s partnerskim tvornicama.

Kada je riječ o dalekim tržištima, također je najavljeno otvaranje prve trgovine u Indiji za 2019. godinu.

Uniqlo je osnovao Tadashi Yanai, trenutačno drugi najbogatiji čovjek u Japanu s bogatstvom koje je Forbes procijenio na 16,4 milijarde dolara. Prva Uniqlo trgovina otvorena je 1984. godine u Hirošimi. Matična tvrtka Fast Retailing Co., u čijem je vlasništvu brand Uniqlo, danas vodi najveći lanac trgovina odjećom u Aziji i treći na svijetu, slijedeći švedski brand H&M te španjolsku tvrtku Inditex.

Uniqlo je prepoznat kao brand odjeće minimalističkog dizajna i odlične kvalitete. Posljednjih godina, u nastojanjima da se izdvoji od ostalih popularnih, cjenovno povoljnih brandova, počeli su koristiti inovativne i visokokvalitetne materijale, pored toga što su za određene kolekcije angažirali nekolicinu renomiranih dizajnera. Naziv je branda stvoren kombiniranjem riječi unique i clothing (jedinstveno i odjevanje), što predstavlja osnovnu "filozofiju" ovog branda.