Samoposlužno pranje, kao svuda u svijetu

LG Laundry Lounge franšizni je koncept, prvobitno pokrenut u New Yorku, odakle je, zahvaljujući hrvatskoj tvrtki Bijeli svijet, primatelju franšize za zemlje Istočne Europe, prvo stigla u Zagreb. U Hrvatskoj trenutno djeluju dvije praonice u Zagrebu, najnovija otvorena koncem kolovoza, te jedna u Zadru. Prošle je godine prva franšizna Laundry Lounge praonica otvorena u Crnoj Gori, u Podgorici, a koncem rujna ove godine i u Srbiji, u Beogradu.
Primatelj master franšize i distributer LG strojeva za pranje i sušenje rublja za područje Srbije je tvrtka VAT. Milan Lončarević, vlasnik i direktor za nove projekte te tvrtke, kaže za Franchising portale da se poslom distribucije i servisiranja LG strojeva bave već dvije godine te da su, ujedno, razgovarali s brojnim zainteresiranim poduzetnicima o pokretanju franšizne praonice. – Imali smo mnogo upita, ali nevjerojatno je da ljudi u Srbiji vole improvizirati, a kada je riječ o LG Laundry Lounge franšizi, standardi su jasni i precizni. Franšizing, kao koncept poslovanja, još uvijek nije svima razumljiv, a smatram da poštivanje unaprijed određenih pravila, zapravo, dovodi do uspjeha. Srećom, postoje ljudi koji to razumiju te smo konačno otvorili prvu franšiznu LG praonicu u Beogradu – kaže on.
Ovu samoposlužnu praonicu rublja otvorila je obitelj Arsić, vlasnici tvrtke Laundrette. Veliborka Arsić kaže da su ona i njezin suprug Dejan već godinu dana razmišljali o pokretanju vlastitog posla, ali kroz franšizni poslovni model. – Pratili smo portal o franšizingu tražeći nešto što bi nam odgovaralo. Jednom prilikom, kada smo nosili neke stvari na kemijsko čišćenje, poveli smo razgovor o tome kako u Beogradu ne postoji mogućnost da rublje odneseš na pranje i da to bude gotovo za 15 ili 20 minuta te da ne postoje ni samoposlužne praonice. Suprug se sjetio da je na Franchising portalima upravo čitao o LG Laundry Lounge franšizi i tako smo se, zapravo, sasvim slučajno, odlučili za ovu branšu – priča nam Veliborka Arsić.
Ona kaže da potreba za ovom vrstom usluge odavno postoji, najviše među uslužnim biznis korisnicima, ali je ona u posljednje vrijeme sve potrebnija i individualnim korisnicima – bilo da su to studenti, podstanari bez vlastite perilice rublja, osobe čija je kućna perilica trenutno izvan upotrebe, ali i turisti, kojih je sve više u Beogradu. – Kada sam razmišljala o potrebi, pošla sam od sebe. Majka sam troje djece, cijeli sam život radila u tvrtkama i malo vremena imam za sebe. Mislim da žene ne moraju sjedeti u kući, čekati da perilica završi s pranjem rublja, jer mogu mnogo pametnijih stvari napraviti za to vrijeme. Stoga smo i odabrali beogradsko naselje Bellvile, koje, zbog blizine shopping centra i ostalih sadržaja, nudi brojne mogućnosti. Sama praonica je salnoskog tipa i u njoj se može sjesti, pročitati novine, pogledati televizija, koristiti besplatno wi-fi. Naš je cilj unaprijediti kvalitetu žvota i ponuditi uslugu koja do sada nije bila tako zastupljena u Beogradu – kaže Veliborka Arsić.
Beograd nije jedini grad u Srbiji u kojem ima potencijala za otvorenje novih LG Laundry Lounge praonica, smatra primatelj master franšize Milan Lončarević. Franšizne bi jedinice mogle biti otvorene i u Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu. – Postoje ljudi koji drukčije razmišljaju o razvoju poslovanja, posebno oni koji su imali priliku putovati i vidjeti kako stvari funkcioniraju u inozemstvu. Međutim, realnost je takva da, kada posmatramo regiju, uvijek prednjači Slovenija, potom slijedi Hrvatska, pa tek onda Srbija. Tako je i sa trendovima u ovom biznisu – zaključuje on.
pročitajte članke

Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova i što je potrebno za uzimanje franšize?
Nakon uspješne internacionalizacije poslovanja te porasta broja zaposlenika, Carwiz International sada ojačava i tim koji će biti zadužen za franšizno poslovanje.
Master franšizu Carwiz rent a cara za tržište Hrvatske kupila je tvrtka ABmobil rent.
Pandemija jeste usporila, ali nije zaustavila tempo širenja franšiznog lanca samoposlužnih praonica rublja LG Laundry Lounge. Što se promijenilo te na što sada mogu računati primatelji ove franšize?
Najčitanije

„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?