„Kliker“ za franšizu
Vladimir je Sukara dugo u poduzetničkim vodama, uglavnom u poslovima iz područja informacijskih tehnologija. U Banja Luci ima softversku tvrtku Got Solution brand (JSGuru) koja zapošljava programere i nudi svoje usluge diljem svijeta, a osnivač je i poslovnog inkubatora Qlab.
Prateći dešavanja na tržištu, bilo mu je jasno da će za deset godina nastati problem nedostatka radnika u IT sektoru, jer potreba za programerima ubrzano raste. – Dugo sam razmišljao o edukaciji, želeći da se, na neki način, ovom tematikom približimo djeci. Nije riječ samo o programiranju i pisanju kodova, već i drugim stvarima, budući da će se u budućnosti 90 posto poslova obavljati digitalno – priča Sukara što ga je motiviralo uzeti franšizu škole za programiranje „Kliker centar“ iz Beograda.
„Kliker“ je, naime, IT centar za djecu osnovan u svibnju 2015. godine u Beogradu, koji organizira tečajeve za učenje osnova programiranja, robotike i digitalne kreativnosti. Tečajevi su namijenjeni djeci od pet do 18 godina, a na raspolaganju im je 11 programa.
Vladimir Sukara kaže da su ovu franšizu, prije svega, uzeli kako bi zajedno s davateljem napravili nešto „veće“, a ne kako bi zaradili. – Naše je mišljenje da jedni drugima možemo pomoći napraviti ne samo poslovni uspjeh, već i unaprijediti ovaj sektor kroz edukaciju djece i tako doprinijeti tržištu – kaže Sukara.
Iako imaju iskustva iz ovog područja, Sukara, s druge strane, kaže da nisu željeli koncept razvijati sami.
– U tom ste slučaju uvijek lišeni za drukčije mišljenje i poglede. Davatelj bi vam franšize trebao prenijeti određena iskustva, ali ono što je možda još važnije – dati vam neko novo znanje i drukčije mišljenje. No, smatram da i dobri primatelji mogu pridonijeti sustavu ili mu, pak, donijeti nove ideje, pa mi već imamo neke svoje prijedloge za daljnju suradnju. Riječ je o on-line tečajevima, kako bismo bili dostupni većem broju djece, jer mnogi nisu u prilici iz sela putovati u veća mjesta, a imaju internet te mogućnosti za on-line praćenje tečajeva. Na toj ideji trenutačno radimo skupa – objašnjava Sukara te dodaje da su na ovu poslovnu suradnju gledali kao na dugoročno partnerstvo.
On kaže da je zapošljavanje programera izazov. Međutim, u njegovoj tvrtki u ovom trenutku radi 50 ljudi, tako da resurse, kada je riječ o predavačima u školi programiranja, crpi iz svoje osnovne djelatnosti. – Uvijek postoje oni koji su spremni zaraditi dodatni novac, koji žele raditi s djecom te prenijeti im znanje – kaže on.
Interes za „Kliker centrom“ u Banja Luci konstantno raste, a samo u posljednjem roku upisano je 67 djece. Najveći je interes za programom Scratch, odnosno, web-programiranjem. – Svaki je upis sve bolji i siguran sam da ćemo nastaviti u tom pravcu – kaže on.
Školu promoviraju u svom Qlabu, na društvenim mrežama, organizirajući razne događaje, kreativne vikende na kojima se, kako kaže, širi „kult“ o „Klikeru“.
Kada je riječ o samom poslovnom ambijentu u Bosni Hercegovini, Sukara se ne žali te kaže da je „klima onakva kakvom je napravite“. – Nama dobro ide. Važno je kakav put pravite, a svakako da opće stanje može biti bolje – kaže on.
Kao primatelji master franšize, imaju i priliku proširiti franšiznu mrežu u sve gradove Bosne i Hercegovine, ali im je od brzog širenja važnije tko će biti primatelj franšize. – Kako smo i mi razmišljali da partnerstvom treba dobiti dodatnu vrijednost, tako isto želimo pronaći ozbiljne primatelje franšize te izgraditi dugoročna partnerstva. Jedino takva suradnja može uspjeti – smatra Sukara.
– Idealni primatelj franšize „Kliker“ je poduzetnik ili pojedinac koji razvoj doživljava kao maraton, utrku na duge staze. Netko tko stvarno voli to što radi i ima strast da svojim djelovanjem u okviru franšize utječe na razvoj proizvoda te, samim tim, stavi vlastiti potpis na ono što radi – kaže Sukara.

pročitajte članke

Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Škola za intelektualni razvoj djece „Malac Genijalac“ osvojila je „Franšiznu nagradu godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.