Dippin' Dots i Doc Popcorn
Dippin' Dots i Doc Popcorn / Kako se sladoled i kokice prodaju pod istim krovom...
Srijeda
14.11.2018
Zanimljiva poslovna inicijativa udružila je dva američka franšizna sustava – lance za prodaju sladoleda Dippin' Dots te prodaju kokica Doc Popcorn. Kako ove dvije franšize rade „rame uz rame“?
 

Kad razmišljamo o slasticama i grickalicama, miks sladoleda i kokica možda i ne zvuči kao dobitna kombinacija. S time se, međutim, ne bi složio Steve Rothenstein, viši direktor franšiznog razvoja u lancu za prodaju sladoleda Dippin' Dots. Kako je nedavno rekao za magazin Entrepreneur, Dippin' Dots, poznat po svom specifičnom sladoledu „u kuglicama“, i te kako može profitirati na činjenici da je vlasnik i franšiznog lanca za prodaju kokica Doc Popcorn. Razlika između ove dvije slastice upravo je ono što ih čini savršenim spojem, pogotovo u svijetu franšiza, smatra Rothenstein.

Od 2015, naime, uporno rade na projektu udruživanja ova dva sustava. Ideja je da se pod jednim krovom prodaju proizvodi oba branda – sladoled i kokice, a kioske bi otvarali primatelji franšize, i to prvenstveno u shopping centrima. Za sada, ova simbioza funkcionira – više od 20 kioska sa sladoledom i kokicama otvoreno je diljem SAD-a, a podaci pokazuju da je prodaja na ovim mjestima neusporedivo veća nego u pojedinačnim, monobrand kioscima. Do kraja 2018. broj bi se ovih lokacija trebao udvostručiti.

Ruka ruku mije

Dippin' Dots je za većinu Amerikanaca poznat brand sladoleda i već dugi niz godina dobro prolazi u shopping mallovima. Lanac s kokicama Doc Popcorn, s druge strane, polako osvaja ovaj prostor. Unatoč tome što najnovija istraživanja tržišta pokazuju da se shopping centri u SAD-u suočavaju s padom prometa, odluka o udruživanju je, iako rizična, bila i opravdana. To što dva branda djeluju u okviru jednog prodajnog mjesta, ima i svojih prednosti. – Na ovaj način mi možemo uslužiti mnogo više kupaca i to na minimalnom broju kvadrata – naglašava Rothenstein.

Prve zajedničke kioske otvorili su krajem 2015. i u početku, kako kaže, shopping mallovi nisi bili oduševljeni novim konceptom. Logističke zahtjeve – struju, vodu, prostor za skladištenje, sve je trebalo uzeti u obzir i pažljivo organizirati. – No, mi smo počeli generirati neusporedivo veći promet, i vidjelo se da ljudi rado svraćaju do naših kioska. Situacija je sad obrnuta – shopping centri zovu nas – kaže Rothenstein.

Primjeri ovakve poslovne simbioze mogu se naći i u prošlosti. Steve Rothenstein je i sam svjedočio jednom od ovih pokušaja. – Radio sam u tvrtki Yum! Brands upravo u razdoblju kad su uvodili ovakav koncept na tržište, sredinom i krajem 90-ih godina prošlog stoljeća. Tada su, na prijmer, pod isti krov stavili Pizzu Hut i Taco Bell, i na određenim su tržištima doista imali uspjeha, iako to nije bila strategija koju su zadržali. Da budem potpuno iskren, problem je bio u aromi. Ako želite kupite takos, a osjetite miris pizze – to može zbuniti kupca – priča Rothenstein.

On, pak, smatra da se o takvoj vrsti „zabune“ ne može govoriti kada je riječ o miksu sladoleda i kokica.
– Ljudi dolaze k nama s drukčijim prohtjevima. Ako ste u shopping centru, a ne želite pun obrok, već samo nešto za „gricnuti“, doći ćete do nas – kaže Rothenstein. Također, dodaje on, ne treba zanemariti ni činjenicu da kupci u shopping mallove često dolaze u skupinama. – Mi udovoljavamo svima. Primjerice, ako u skupini od četvoro ljudi troje želi jesti sladoled, mi ćemo moći uslužiti i onu jednu osobu koja želi nešto slano – kaže on.

Slast franšizinga

Oba branda, inače, djeluju u sustavu franšizinga – to znači da svaki od ovih brandova ima svoje primatelje franšize, koji otvaraju i upravljaju kioscima za prodaju sladoleda ili kokica, razvijajući posao kao – vlastiti biznis. S novim konceptom, međutim, javila se i potreba za novim partnerima. Sada su tražili primatelje franšize koji bi bili spremni držati oba branda pod istim krovom. – Kada smo prvi put istupili s ovom idejom, imali smo primatelja franšize iz Springfielda koji je upravo potpisao franšizni ugovor za Doc Popcorn. Mi smo ga pitali i potakli ući u novi projekt te je kupio franšizu i za Dippin' Dots – priča Rothestein.

Sada imaju više od 20 lokacija diljem SAD-a, a svaki od ovih partnera je primatelj franšize za oba branda.
Mi točno znamo koga želimo u sustavu. To trebaju biti poduzetni ljudi koji su spremni razvijati biznis i predano raditi na tome. Nijedan biznis nije lak, a tek voditi dva – nije mala stvar – naglašava Rothenstein.

Dippin' Dots posluje već oko 30 godina. Doc Popcorn postoji 15 godina, i ima mnogo manje prodajnih mjesta. Bez obzira na razlike, činjenica je da brandovi „pomažu“ jedan drugom, smatra direktor franšiznog razvoja.
Najveći broj naših „prvih“ kupaca sladoleda sada su odrasli ljudi koji imaju svoje obitelji. Kada dovedu djecu u Dippin' Dots, oni dobivaju priliku upoznati i Doc Popcorn. No, svaki od ova dva branda ima svoju snagu, svoju bazu kupaca – objašnjava Rothenstein.

Naravno, nije bilo lako napraviti da dobro rade jedan pored drugog, čak i s vizualnog aspekta. Morali smo prilagoditi i logotipove i boje kako bi prodajna mjesta, zapravo, izgledala lijepo. No, na kraju dana, s ovakvim konceptom, mi uspijevamo uslužiti neusporedivo veći broj kupaca – ističe Rothenstein, što, na kraju dana, predstavlja i najveću nagradu za sve njihove „dvostruke“ primatelje franšize.


Popularno na forumu

McDonald’s u brojkama

KAKO DOBIM MOJI KREDIT OD OVE VELIKE KOMPANIJE DA LI JE POTREBNO HITNI KREDIT AKO JE DA DAVID WILSON Kreditna kompanija NAJBOLJE MJESTO DA SVOJU KREDITU DOBIJEM KADA JE BILO...

1 komentara
zadnji 12.02.2020
Jeste li za vending biznis?

KAKO DOBIM MOJI KREDIT OD OVE VELIKE KOMPANIJE DA LI JE POTREBNO HITNI KREDIT AKO JE DA DAVID WILSON Kreditna kompanija NAJBOLJE MJESTO DA SVOJU KREDITU DOBIJEM KADA JE BILO...

1 komentara
zadnji 12.02.2020
Rast Taco Bella u Rumunjskoj

SRETNA NOVA GODINA SVIMA PROCITAJTE OVE KORISNE INFORMACIJE ZA GODINU 2020. KAKO DOSTAVITI ZAJAM PO JEDNOSTAVNOM PORUKU. Zovem se Marie Alice, samohrana sam majka 3 djece i...

1 komentara
zadnji 24.01.2020
Život posvećen fettuccinama

HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...

1 komentara
zadnji 11.05.2015
Belgijska poslastica u Beogradu

Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...

1 komentara
zadnji 03.12.2013
Fetućinima do slave

HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO”, NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO ALFREDO” – “ALFREDO DI...

1 komentara
zadnji 03.12.2013
KFC u Sloveniji?

Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?

1 komentara
zadnji 29.09.2013