Agnieszka Wojewoda, primateljica franšize „Žena i razvod“
Agnieszka Wojewoda, primateljica franšize „Žena i razvod“ / Ušla sam u ovo s puno strasti. Vidim koliko je potrebno ovo čime se bavimo, kakva smo potpora za naše klijentice. Po prvi put imam osjećaj dvostrukog uspjeha – napredovala sam u nekim vještinama, a, pri tom, pomažem drugima.
Četvrtak
06.12.2018
Agnieszka Wojewoda iz Poljske pronašla je ideju za pokretanje vlastitog posla na Sajmu franšiza u Varšavi. Već godinu dana vlasnica je centra za pomoć ženama „Žena i razvod“. Zašto se odlučila za ovu franšizu?
 

Prema službenoj statistici, u Poljskoj je prošle godine sklopljeno gotovo 193.000 brakova, dok je, u isto vrijeme, više od 65.000 okončano razvodom – za dvije tisuće više nego prethodne godine. S porastom broja razvoda i složenijim sudskim procesom, posljednjih se godina javila i potreba za uslugama pružanja pravne i psihološke pomoći te detektivskih usluga i usluga medijacije u postupku razvoda. Centar „Žena i razvod“ (Kobieta i Rozwód), kako i samo ime sugerira, osnovan je upravo kako bi ponudio sve ove usluge, pomogao i pronašao rješenja za žene koje su se našle u ovoj teškoj životnoj situaciji. Danas, „Žena i razvod“ ima razvijenu mrežu centara diljem Poljske, a većinu ureda drže, zapravo, primateljice franšize.

Agnieszka Wojewoda jedna je od njih. Centar za potporu ženama tijekom i nakon razvoda otvorila je prije godinu dana. Samu ideju za posao dobila je na Sajmu franšiza, koji se svake godine u listopadu održava u Varšavi. – Na sajam sam i otišla pronaći ideju za posao. Pošto sam oduvijek bila poduzetnica, nisam se ni mogla zamisliti u nekoj drugoj ulozi. Kada sam naišla na ovaj koncept, ideja mi se odmah svidjela. Sljedećeg dana sam ih obavijestila da sam odlučila kupiti franšizu i otvoriti centar u Varšavi – priča Wojewoda.

U ovoj mreži rade uglavnom – žene. Vlasnice franšiznih centara trebaju biti poduzetne, komunikativne žene koje su dobre u pregovorima i imaju znanja o razvodu, bilo iz osobnog, bilo iz  iskustva bliskih osoba.
– Razvela sam se prije 12 godina. Iako nisam imala težak razvod i još uvijek održavam dobar odnos s bivšim suprugom, znam koliko može biti bolan ovaj proces – kaže Wojewoda.

Iako je stopa razvoda u Poljskoj prilično visoka, tvrtka „Žena i razvod“ nema konkurenciju na tržištu.
– Vidjela sam da taj koncept ima velik potencijal. Tijekom razvoda, odvjetnik nije dovoljan. Žena obično nije spremna za ovo iskustvo, čak i kada je ona inicijator razvoda. Ako ima podršku obitelji i prijatelja koji je odvjetnik, možda će moći računati na stvarnu pomoć, ali to je stvarno rijetkost. Žena često nema nikoga s kim bi mogla razgovarati. Obitelj ponekad nema razumijevanja, ili se, jednostavno, ne želi miješati. „Žena i razvod“, sa svim svojim uslugama, popunjava ovaj duboki jaz – objašnjava Wojewoda.

S druge strane... Osobno iskustvo nije dovoljno za potpuno razumijevanje postupka razvoda. Buduće primateljice ove franšize moraju proći kroz brojne obuke te tako nadopuniti znanje o pravnim pitanjima i pitanjima medijacije.  Nisam ni odvjetnik ni psiholog. Morala sam se upoznati sa svim aspektima obiteljskog prava, dosta sam vremena provela sa stručnjacima. Prošala sam kroz cijeli proces edukacije o medijaciji i savjetovanju. Sve je to bila „škola“, koja se nikada ne završava... – potvrđuje Agnieszka Wojewoda. – No, ušla sam u ovo s puno strasti. Vidim koliko je potrebno ovo čime se bavimo, kakva smo potpora za naše klijentice. Po prvi put imam osjećaj dvostrukog uspjeha – napredovala sam u nekim vještinama, a, pri tom, pomažem drugima – dodaje ona.

Koliko klijentice plaćaju za ovu vrstu pomoći? – Cijena ovisi o složenosti slučaja i vrsti usluge. Za prvi posjet klijentica će platiti 200 zlota, odnosno, oko 50 eura, dok cjelokupno savjetovanje može koštati od 400 do 9.500 eura  kaže Wojewoda.

Trenutačno, u mreži centara „Žena i razvod“ posluje 16 ureda. U pravilu, jedan ured pokriva veći teritorij, a udaljenost između dva franšizna centra trebala bi biti najmanje 50 km kako bi se izbjegao problem konkurentnosti. Osim ulaganja u kupnju franšize, primateljice imaju obvezu plaćati mjesečnu naknadu – no, tek nakon šest mjeseci poslovanja. Kao što pokazuje praksa, kroz svaki centar, u prosjeku, prođe od 15 do 30 klijentica mjesečno.