Bez ozbiljnog pristupa, nema uspješne priče

Nemanja Čalija, vlasnik franšiznog koncepta za njegu ljepote CACAO
Nemanja Čalija, vlasnik franšiznog koncepta za njegu ljepote CACAO / „Naša je ideja oduvijek bila pristupiti ovom poslu tako da od njega stvorimo ozbiljan biznis.“
Srijeda
26.12.2018
Kako usluge njege ljepote mogu prerasti u ozbiljan biznis, tko je idealni primatelj CACAO franšize te zašto su razvili novi format i podbrand, govori Nemanja Čalija, vlasnik franšiznog koncepta CACAO
 

Bračni par Marija i Nemanja Čalija iz Kragujevca (Srbija) razvijaju brand CACAO od 2012. godine, pod kojim danas djeluju centri za njegu ljepote, centar za obuku, drogerija, a odnedavno i centar za epilaciju. Posao su započeli u samo nekoliko četvornih metara prostora, pružajući samo jednu uslugu  manikuru, da bi danas pružali brojne usluge u području njege ljepote  microblading i trajnu šminku, ugradnju svilenih trepavica, pedikuru, masažu, a sada, u potpuno novom formatu, i epilaciju. Od početka su imali jasan cilj  nisu željeli biti poput većine na tržištu te ovom poslu pristupiti zanatski. – Većina misli da su usluge njege ljepote samo puki zanat. Izračunaju koliko bi danas manikura ili pedikura trebali napraviti, pomnože to s brojem radnih dana, izračunaju trošak i – to im je pokazatelj kako rade – kaže Nemanja Čalija na početku razgovora.

Nakon temeljite pripreme, beauty centar CACAO je prije godinu dana ponudio i franšizu, a danas, osim u Kragujevcu, franšizne centre imaju u Zagrebu, Podgorici (Crna Gora) i Užicu (Srbija). Ne računajući franšize, CACAO koncept zapošljava 17 radnika. I dok je Marija posvećena radu s klijentima i obukama, Nemanja je uglavnom zadužen za organizaciju kompletnog posla.

– Naša je ideja oduvijek bila pristupiti ovom poslu tako da od njega stvorimo ozbiljan biznis – kaže Nemanja Čalija. – S jedne strane, usluga koju pružamo mora biti vrhunska. Za to se stara Marija, koja je u svom poslu iznimno vješta i cijenjena i, slobodno mogu reći, postala je naš drugi brand. S druge strane, želimo da organizacija rada  izgled centra, oprema, materijali s kojima radimo, marketing, ljudski resursi i daljnji razvoj – budu podjednako dobri  naglašava Čalija.

Pitali smo ga i zašto njega ljepota ne bi treba biti samo zanat, tko je idealni primatelj CACAO franšize te što odlikuje novi format  koji će također širiti kroz franšizu.

Što je potrebno da bi usluge njege ljepote prerasle u, kako kažete, ozbiljan biznis?

Što god se nekome čini, sve usluge, pa i usluge u području njege ljepote, vrlo su složene. Onaj tko pruža uslugu mora biti dobar u svom poslu, osobito ako je riječ o uslugama koje se pružaju ženama, kao što je to slučaj u centru CACAO. Ako želite podići biznis na višu razinu, onda, kao što sam rekao, morate imati ljude koji će se baviti posebno organizacijom posla, marketingom, ljudskim resursima. Nemoguće je da jedna osoba bude fokusirana na pružanje vrhunske usluge, ali i da se brine o papirologiji, banci, radnicima...

Istina je da u Srbiji postoji staromodna percepcija kozmetičkih usluga kao običnog zanata. Mnogi tako i pristupaju ovom poslu. CACAO, međutim, nije zanatski salon, već biznis s mnogo razvijenih komponenti. Recimo, da bismo zaokružili koncept, nekoliko godina nakon osnivanja centra za njegu ljepote, otvorili smo i drogeriju koja podržava cijeli sustav, budući da se danas svi centri opskrbljuju na ovaj način. Zahvaljujući tome, ne samo da imaju sigurnu isporuku proizvoda i materijala potrebnih za rad, već i najbolje cijene. Sljedeći korak bio je razviti franšizu tako da smo, na taj način, drugim zainteresiranim poduzetnicima ponudili dobro organiziran koncept koji mogu voditi kao vlastiti biznis.

Tko bi bili tipični primatelji CACAO franšize?

Želimo da primatelji naše franšize pristupaju ovom poslu na isti način kao i mi, stoga mislim da je idealna kombinacija da u posao budu uključeni bračni parovi ili više članova obitelji. Naravno, primatelj može zaposliti i menadžera ako nema drugu opciju, ali jedna osoba ne može ozbiljno razviti posao. Zato ističemo da ovo jeste obiteljski biznis, a zanimljivo je da su najčešće zainterisirani bračni parovi. Međutim, često se za franšizu raspituju ljudi koji uopće ne mare za posao ili cijenu franšize, već samo žele „kupiti biznis“ za nekog drugog, bez da se uopće bave poslom. Takva nas vrsta suradnje ne zanima, jer takve priče ne mogu biti uspješne. Želimo partnere na duge staze, koji će s nama sudjelovati u razvoju sustava.

Jeste li to dobili od postojećih primatelja franšize?

Pokušavamo razviti takav odnos s njima. Za sada mogu sa sigurnošću reći da su svi naši partneri jako posvećeni razvoju CACAO koncepta, svatko u svom gradu. Spremni su za stalno usavršavanje, zainteresirani za posjećivanje sajmova koji su važni za naše područje, ulaganje u marketing... Posebno je važno da svi naši partneri rade po principu koji želimo  svatko ima podršku nekoga bliskog iz obitelji, bilo u marketinškoj podršci ili u onim dijelovima koji se tiču uređenja salona. To je upravo ta „dobitna kombinacija“ o kojoj sam govorio – obiteljska sinergija. Za nas je to ključna vrijednost i sastavni dio onoga što želimo stvoriti.

Kakav je interes za nove franšize?

Upiti stižu iz raznih gradova, pa i regije. Ima raznih. Nedavno smo, primjerice, započeli razgovore s jednim parom iz Požarevca i bračnim parom iz Sarajeva… Ti razgovori su u tijeku, ali ne žurimo, jer se želimo dobro razumijeti i naći partnere s kojima ćemo dugo surađivati. Oni se za sada, mogu reći, uklapaju u našu viziju razvoja, i tu je samo pitanje hoćemo li se dogovoriti oko ostalih detalja. S druge strane, imamo možda čak i previše upita od ljudi koji ovaj posao vide kao „kupit ću to za ženu ili djevojku“ ili „vidim da to lijepo radi, mogao bih i ja investirati“, a to ipak nisu partneri s kojima želimo graditi CACAO mrežu.

Sredinom listopada otvoren je i centar za epilaciju CACAO Epil, kao zaseban podbrand. Kako se rodila ideja o novom formatu?

Da, prvi je CACAO Epil otvoren u Kragujevcu, tik uz naš postojeći centar za njegu ljepote, drugi u Beogradu. Supruga Marija je, prateći tržište, dugo predlagala da ponudimo i uslugu epilacije. Prvobitna ideja je bila da kupimo aparat za epilaciju i postavimo ga u naše salone. Međutim, nakon promišljanja i konsultacija s ljudima koji su već iskusni u tom poslu, zaključili smo da je bolje osmisliti zaseban format. Naime, riječ je o drukčijem karakteru usluge, koja ima i elementne medicinskog tretmana, zbog čega smo mi odlučili da u našim centrima u Kragujevcu i Beogradu zapošljavamo liječnice koje će pružati usluge epilacije, iako nas zakon na to ne obvezuje. S druge strane, epilacija je intimna usluga i ona zahtijeva i privatnost. To je osnovni razlog zašto smo razvili podbrand, odnosno, novi format. Mislim, zapravo, da se tržište kreće ka spajanju usluga ljepote i medicine i da će se takvi koncepti tek razvijati. 

Hoće li se i ovaj format širiti kroz franšizu?

Da, ali tek ćemo nakon nekoliko mjeseci rada imati realne pokazatelje o održivosti poslovanja. Snaga CACAO Epila jeste u tome što je nastao iz jednog već razvijenog i ozbiljnog sustava. Postojeći klijenti će, sasvim sigurno, dolaziti u naš epil centar, jer su se već uvjerili da radimo ozbiljno.

Kad je o franšizi riječ, ne isključujem mogućnost da prvi primatelji budu postojeći primatelji franšize CACAO beauty centra, a da u drugom valu, primatelji franšize budu, na primjer, vlasnici kozmetičkih salona, koji bi na ovaj način proširili ponudu svojih usluga.

Mi smo već sada spremni razgovarati s kandidatima, upoznati ih s poslom epilacije, ali ćemo u ozbiljno širenje krenuti kad budemo imali realne pokazatelje poslovanja. Ni do sada nismo prodavali „mačka u vreći“ te nećemo ni sad.


/1/
vidite više