Magija rent-a-car biznisa

Nakon gotovo dva desetljeća provedenih u rent-a-car biznisu, Krešimir Dobrilović odlučio je osnovati vlastitu rent-a-car tvrtku te plasirati na tržište novi brand – Carwiz. Bio je to hrabar potez budući da su tržišta regije prilično zasićena rent-a-car agencijama, i to svetskog renomea. No, znanje i iskustvo koje je stekao te stručni tim koji je okupio, dali su mu čvrste i sigurne temelje za izgradnju biznisa. U moru inozemnih rent-a-car franšiza, Dobrilović je, naime, želio stvoriti izvorno hrvatski franšizni sustav, koji bi imao i vlastiti softver te, potom, kompletno znanje mogao dijeliti s drugima.
– Pokretanje projekta Carwiza rezultat je adekvatne primjene stečenog znanja, iskustva i poslovnih veza koje su godinama prikupljane, te uvođenja inovativnog pristupa u svakodnevno poslovanje na razini rent-a-car industrije. Naša najveća prednost je stručnost tima koji smo okupili u Carwizu. U svega dvije godine postojanja, uspjeli smo napraviti značajne iskorake u poslovanju. Rent-a-car industrija je uistinu specifična i krije mnoge zamke, no ako posjedujete navedeno znanje, iskustvo, ali i viziju, tada je pozitivan rezultat i te kako moguć – kaže Krešimir Dobrilović, osnivač i vlasnik tvrtke Carwiz.
Dosadašnjim su poslovanjem iznimno zadovoljni, a svoju prepoznatljivost pokušavaju izgraditi na pozitivnom korisničkom iskustvu. – Riječ je o brandu koji je svojom prvom pojavom izazvao iznimno pozitivne reakcije kod korisnika, a koje su temeljene i na vizualnom identitetu, kreaciji usluge, jednostavnosti korištenja kanala prodaje – kako na B2C, tako i na B2B razini. Naša glavna misija je pružiti svim korisnicima doživljaj koji će potaći želju za ponovnim korištenjem naših usluga, ali i širenjem informacija o kvaliteti, raznovrsnosti i ponajprije jedinstvenosti usluge koju pružamo – kaže Krešimir Dobrilović.
Još od samog početka namjera Carwiza bila je posao širiti franšizno, ističe Dobrilović. Danas već posluju na sedam tržišta kroz franšizu – u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Turskoj, Latviji, Cipru, Maroku i Grčkoj. – Interes za poslovnim konceptom Carwiza javio se prije godinu i pol dana tijekom održavanja WTM-a – Međunarodnog sajma turizma u Londonu. Mnoge inozemne tvrtke primijetile su jedinstveni hrvatski brand, te se nametnula ideja za širenjem poslovanja kroz franšizni koncept. Dodatna potvrda je stigla prošle jeseni na prvom samostalnom nastupu Carwiza kao izlagača na WTM-u u Londonu, kada je interes za našim brandom i radom pod našim konceptom iskazalo oko 20 rent-a-car kuća iz svijeta – objašnjava Dobrilović.
Upiti za Carwiz franšizu, kako kaže, stižu s mnogih tržišta. Do kraja prvog kvartala očekuju potpisivanje franšiznih ugovora s još tri tržišta jer su pregovori u završnoj fazi. – U narednih godinu dana slijedi franšizno pozicioniranje Carwiza na dodatnih desetak tržišta. Interes postoji na mnogim, geografski poprilično disperziranim tržištima, tako da smo trenutno u pregovorima s tvrtkama iz Vijetnama, Brazila, Poljske, Rusije – kaže Dobrilović.
Franšizna suradnja, smatra Dobrilović, vrlo je pogodno rješenje za niz dobrih rent-a-car kuća koje ne mogu napraviti iskorak prema najvećem broju bookinga, a što mogu postići samo uz suradnju s globalnim online partnerima. – Ti isti partneri, naši primatelji franšize, u Hrvatskoj, primjerice, realiziraju oko 80 posto poslovanja. Izgradnja povjerenja s takvim partnerima traje dugo i zahtjevna je. Povrh toga, nudimo im cjenovnu strategiju, strategiju flote, planova, praćenja i tako dalje – objašnjava Dobrilović koju vrstu potpore osiguravaju svojim franšiznim partnerima.
Potencijalne partnere detaljno provjeravaju u širokom spektru njihovih aktivnosti. – Naša je misija stvoriti jaku i stabilnu franšiznu mrežu tako da se odlučujemo za one partnere koji svojim poslovanjem mogu ostvariti zacrtane planove. Dobrodošli su oni poslovni subjekti koji mogu pratiti kvalitativan doseg našeg branda i koji imaju namjeru biti pravi prezenteri vrijednosti Carwiza, a pod tim mislimo na reputaciju, odnos prema korisnicima, kvalitetu usluge i pozitivno poslovanje na svim razinama – kaže Dobrilović.
pročitajte članke

LG Laundry Lounge, samoposlužne praonice koje pružaju usluge pranja, sušenja i glačanja rublja, šire svoju mrežu u Hrvatskoj, a najavljuju i ulazak na novo tržište.
Tvrtka CarGo Technologies, vlasnik aplikacije za naručivanje vožnje CarGo, proširila je poslovanje i izvan Srbije. Aplikaciju sada koriste i građani Züricha i Beča.
Agnieszka Wojewoda iz Poljske pronašla je ideju za pokretanje vlastitog posla na Sajmu franšiza u Varšavi. Već godinu dana vlasnica je centra za pomoć ženama „Žena i razvod“. Zašto se odlučila za ovu franšizu?
Prva franšizna praonica rublja LG Laundry Lounge otvorena je u Beogradu. Potencijala za pokretanje ovog koncepta ima i u drugim gradovima Srbije.
EXTRA Services, češki brand koji povezuje tri biznisa za održavanje doma – selidbe, čišćenje, popravke – traži franšizne partnere diljem Europe. Po čemu je ovaj sustav specifičan, govori direktor franšiznog razvoja Radek Straka
Najčitanije

Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.
Iz Amerike na tržišta ove regije stiže Signal 88 Security, franšizni sustav specijaliziran za poslove zaštite osoba i imovine. Tko može biti primatelj ove franšize?
Subway, najveći franšizni lanac restorana u svijetu, otvorio je krajem studenog i drugi restoran u Zagrebu.
Broj franšiza na tržištu polako, ali postojano raste. Ključno je pitanje kako odabrati pravu, a dobre savjete daje Marek Halfar, regionalni direktor konzultantske tvrtke PROFIT system Češka