Upornošću do uspjeha
Prva škola mentalne aritmetike „Malac genijalac“ počela je s radom prije nepune četiri godine. Uz pomoć franšiznog modela poslovanja, škole su u međuvremenu otvorene čak na deset tržišta – što ovaj koncept čini jednim od najuspješnijih srbijanskih franšiznih sustava. – Kad pričamo o uspjehu, mislim da je za to najzaslužnija posvećenost poslu i stalna želja za učenjem – kaže Vladimir Novicki, vlasnik i idejni tvorac sustava „Malac genijalac“.
U razgovoru s Vladimirom Novickim otkrili smo i što je ključno za širenje mreže izvan granica Srbije, kako kontroliraju već veliku franšiznu mrežu, koja je najslabija karika u franšiznom sustavu i kako se štite od plagiranja.
Mnogi ne žele od svog uspješnog biznisa praviti franšizu, bojeći se da neće moći kontrolirati mrežu, kvalitetu svojih proizvoda ili usluga. Kako ste vi riješili taj problem?
Do prije dvije godine mi nismo bili spremni za intenzivniju ekspanziju u inozemstvo, jer za to zaista trebate imati ne samo uspješan poslovni model, nego i potrebno iskustvo ostvareno kroz dobro upakiran franšizni paket, ali i jasne i detaljne procedure. Naravno, potrebno je pratiti tehnološke inovacije i odgovoriti na izazove koje donosi moderno doba. U skladu s tim načelom, vidjeli smo neizbježnost razvoja interaktivne platforme, koja je nezaobilazan alat osmišljen kako bi pomogao menadžmentu u vođenju posla, ali i učiteljima u nastavi.
Platforma je, usto, namijenjena polaznicima programa te mogu rješavati zadatke, utvrđivati gradivo ili se natjecati s drugim polaznicima širom svijeta. Time je, praktički, moguće kontrolirati cijeli sustav, od administrativnih podataka poput naplate ili broja upisane djece do nastavnog procesa i rada učitelja. Platforma je višejezična i vrlo se lako prilagođava svakom novom tržištu. To nam je omogućilo potrebnu dinamičnost i mogućnost lakšeg i bržeg širenja u inozemstvu. Iako razvoj takve aplikacije podrazumijeva značajna ulaganja, vrlo smo zadovoljni rezultatima i namjeravamo nastaviti s inovacijama i širenjem njezinih funkcija. Jedna od ideja je omogućiti izravnu komunikaciju između roditelja kao naših klijenata, gdje god se nalazili, i glavnog centra, što bi omogućilo izravno obraćanje, postavljanje pitanja i prijedloga.
Dakle, dobar poslovni model i kvalitetan franšizni paket, uz korištenje mogućnosti koje pruža digitalizacija, jesu ključ za širenje mreže i njezinu uspješnu kontrolu.
Imate četiri godine iskustva u širenju mreže. Što je najslabija karika u funkcioniranju franšiznog sustava?
Izbor kvalitetnih suradnika i poslovnih partnera ključ je uspjeha svakog posla. To nije lak posao, pogotovo ako se ima na umu da su ljudi najvažniji resurs u koji se mora stalno ulagati kako bi se stvorio skladan i uspješan tim. Ozbiljne analize poduzetništva pokazuju da je svega pet do deset posto ljudi sposobno baviti se privatnim biznisom, dok velika većina stanovništva preferira biti zaposlena kod drugoga ili dočekati mirovinu na istom radnom mjestu. Ako bih sada napravio analizu po pitanju izbora primatelja franšize, mogao bih reći da je to bio vrlo dobar izbor u više od devedeset posto slučajeva, što bi trebao biti izvrstan rezultat, uzimajući u obzir gore navedenu statistiku.
U našem slučaju, izbor kvalitetnih partnera je tim važniji jer se bavimo edukacijom i radom s djecom, što nas dodatno obvezuje. Ako djecu niste dobro naučili, napravili ste veliki propust koji se teško može ispraviti. Stoga, uvijek napominjemo da se ovakav posao mora voljeti, jer se mi zapravo bavimo najuzvišenijom zadaćom – prosvjećivanjem najmlađe populacije.
Također, kada je u pitanju franšiza ovakvog tipa, moja je preporuka – model samozapošljavanja. Time se smanjuju troškovi i efikasno vodi i kontrolira vlastiti posao. Naravno, dešava se da pojedini partneri žele kupiti franšizu za mjesta izvan svog stanovanja, što je moguće, ali treba imati u vidu da to povlači i angažiranje dodatnog kadra, a time i povećanje troškova poslovanja.
Na kraju, mogu zaključiti da je problem naplate jeste realan izazov koji nije svojstven samo tržištu u Srbiji, već je prisutan i u drugim zemljama.
Koliko razgovora, u prosjeku, napravite s kandidatom s kojim sklopite ugovor?
Pokušavamo imati detaljnu komunikaciju sa svima koji su zainteresirani za franšizu. Komunikacija počinje e-mailom, u kojem se zainteresirani treba predstaviti i prezentirati svoj poslovni plan. Nakon toga im dajemo ponudu i informacije o franšizi, što u konačnici završava sastankom u sjedištu Škole u Beogradu. Samo na temelju izravnog uvida moguće je donijeti konačnu odluku o započinjanju suradnje. Sve ove faze imaju za cilj napraviti pravi izbor i procijeniti ozbiljnost samog kandidata.
A kako i gdje provodite obuku?
Obuka se obično organizira u Beogradu, ali po potrebi i u inozemstvu. Ovisno o količini materijala i veličini skupine, obuka može trajati i nekoliko tjedana. Odabir učitelja predstavlja veoma osjetljivu zadaću, s obzirom da samo certificirani i stručni učitelji mogu raditi s djecom. Odabiru učitelja pridajemo naročitu pažnju. Također, jednom godišnje provjeravamo i znanje učitelja. Učitelji su naš najvrijedniji resurs, jer je rad s djecom dinamičan posao koji zahtijeva stalno poboljšanje i nesebično davanje.
Kako se zaštititi od plagiranja, jer se i to događa na tržištu?
Naravno da se događa. Ono što možemo učiniti je zaštititi svoja intelektualna prava i osigurati moguću sudsku zaštitu. Prije svega, mislim na registraciju žiga i autorskih prava, koju provodimo u svakoj zemlji u kojoj poslujemo. Međutim, postoje ljudi, čak i bivši suradnici, koji su spremni prevariti klijente tako što svojim školama daju imena slična našem. Ne opterećujemo se time previše, jer je sve to kratkog daha. Roditelji obično veoma brzo uvide razliku i shvate o čemu se radi, pa nas često kontaktiraju kako bi nas obavijestili o tome. To najbolje govori kakav status ima brand među ljudima koji su za nas najvažniji. Plagiranje je, s jedne strane, i pokazatelj kvalitete i poželjnosti plagiranih proizvoda.
Kad pogledate što sve postigli, što mislite da je bilo ključno za ovako snažan razvoj?
Kada govorimo o uspjehu, mislim da je za to svakako najzaslužnija predanost poslu i stalna želja za učenjem. Samo onaj koji priznaje da ne zna dovoljno, spreman je učiti i tako graditi priliku za uspjeh. Mi smo na početku poslovanja znali samo mali dio onoga što danas znamo, ali nam se činilo da je to mnogo. Međutim, brzo smo shvatili da se moramo stalno prilagođavati. Uvijek sam vjerovao da, prije svega, mi moramo diktirati tempo i uspostaviti nove standarde na tržištu, što bi nas jasno odvojilo od svakog konkurenta.
Ukratko, uvijek smo se trudili biti bolji u svakom pogledu – poboljšati modele marketinškog nastupa, metode rada, biti još bolji u programu koji provodimo, ali i u odabiru suradnika, pa čak i u opremanju prostora koje koristimo. Mi ne možemo promijeniti svijet ako sebe ne promijenimo, a moto „Malca genijalca“ je „Za djecu koja mijenjaju svijet“. Zato je samo proces stalnog učenja put do pravog uspjeha. Taj put nije lak, ali samo on donosi mnogo zadovoljstva i svemu daje smisao.
pročitajte članke
Škola za intelektualni razvoj djece „Malac Genijalac“ osvojila je „Franšiznu nagradu godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Stjecaj je okolnosti naveo Vojislava Pekovića i Aleksandru Milosavljević da otvore školu mentalne aritmetike „Malac genijalac“ u Skoplju. Kažu da je to tek početak razvoja na tržištu Sjeverne Makedonije.
Ove su godine mnoge novine obilježile poslovanje franšiznog sustava „Malac genijalac“. Osim novih tržišta na kojima počinje s radom, ponuđeni su i novi edukativni programi.
Franšiza koja stalno inovira programe, ima dobru organizaciju i podršku, omogućuje primateljima i da zarade i da uživaju u svom poslu. Tako o franšizi „Malac genijalac“ govore Nataša Tomašević i Živojin Stanković, franšizni partneri iz Čačka i Leskovca.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Brzo čitanje i pametno poslovanje
Pozdrav moj narode iz Nizozemske, želim da mi svi pomognu. Zahvaljujem Stelli Rene što mi je dala zajam od 50.000 eura koji mi je trebao za operaciju mog sina, primio sam...
marion
Trebate zajam? Osobni zajmovi? Komercijalni krediti? Stambeni kredit? Poljoprivreda i projektno financiranje? Nudimo sve vrste kredita uz kamatu od 0,6%! Kontakt email adresa:...
Mreža konstantno raste
Nudimo sve vrste financijskih usluga uz pristupačne kamatne stope već od 2%. Naše ponude kreću se od minimalnog iznosa od 10.000,00 eura do maksimalnog iznosa od...
Brzo čitanje i pametno poslovanje
Nudimo sve vrste financijskih usluga uz pristupačne kamatne stope već od 2%. Naše ponude kreću se od minimalnog iznosa od 10.000,00 eura do maksimalnog iznosa od...
Nagrada za franšizu „Malac Genijalac“
Nudimo sve vrste financijskih usluga uz pristupačne kamatne stope već od 2%. Naše ponude kreću se od minimalnog iznosa od 10.000,00 eura do maksimalnog iznosa od...
Inovacije za bolje poslovanje
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Nagrada za franšizu „Malac Genijalac“
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Mreža konstantno raste
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...