Ledene rolice u franšizi
Priča o sladoledima Icy Bobo počinje u zimu 2015. kada su Rok Jakše i Larisa Casar iz Slovenije otputovali na Tajland gdje su prvi put vidjeli štandove za sladoled koji se priprema i služi u obliku rolica. Ove „ledene rolice“, odnosno, specifičan način pripreme sladoleda, nastao je upravo u spomenutoj azijskog zemlji. Posebne su jer se prave na licu mjesta, pred kupcima, tako što se na ledenoj ploči rezanjem umiješaju sladoledna baza i razni sastojci, a potom štapulom „skidaju trake” i formiraju rolice sladoleda.
– Odmah smo se zaljubili u koncept i odlučili ga predstaviti Europi. U proljeće 2016. prva je prodajna jedinica otvorena u Ljubljani. I postali smo instant hit – kaže Rok Jakše, jedan od tvoraca koncepta.
Zahvaljujući izvrsnim reakcijama potrošača, ali i zbog toga što su im se brzo počeli javljati poduzetnici zaineteresirani za koncept, odlučili su osmisliti te ponuditi franšizu. Već sljedeće godine, otvorili su još jednu vlastitu prodajnu jedinicu u Ljubljani i jednu franšiznu u Mariboru. Ubrzo nakon toga, otvorene su dvije franšize u Hrvatskoj te jedna u Njemačkoj.
– Promijenili smo koncept pripreme sladoleda i uveli svježe sastojke – voće, začine, čokoladu, koštunjave plodove, preljeve, macha zeleni čaj – koje sjeckamo i pripremamo na licu mjesta za svakog potrošača zasebno. Baza se priprema svakoga dana, bez umjetnih boja i aroma. Broj mogućih sastojaka je neograničen, a nudimo i različite osnove za sladoled – vegansku, mliječnu, jogurtnu. Na taj smo način potpuno promijenili izgled i okus tradicionalnog sladoleda. Icy Bobo rolice nisu samo ukusne, već su i prave male umjetničke kreacije. Zanimljivo je da su ledene rolice postale najslikaniji sladoled u svijetu – kaže Rok Jakše.
Kvalitetan proizvod je tu, a kada je riječ o samom franšiznom modelu, Jakše kaže da su uspješnost poslovanja dokazali na tri tržišta. – Našim primateljima franšize dajemo jedinstvene prodajne štandove koji kombiniraju luksuzni dizajn i funkcionalnost. Mogu računati i na veleprodajne cijene repromaterijala, podršku u marketingu i reklamiranju na društvenim mrežama, ali i konstantnu podršku po svim pitanjima. Svakako, model podrazumijeva i obuku prodavača, operativni priručnik s detaljno objašnjenjim procesima rada, kao i dodatne upute o svakodnevnom poslovanju. Kada je riječ o samom sladoledu, radi se o italijanskim premium sirovinama, a primatelj dobiva i naše recepte. Usto, paket uključuje i brandirana pakiranja i radne uniforme – objašnjava Jakše.
Icy Bobo traži dvije vrste primatelja franšize. Prvi bi bili primatelji pojedinačne franšize, ljudi bez posebnog poduzetničkog iskustva, ali koji imaju jaku želju raditi i učiti. Druga su skupina poduzetnici zainterisirani za co-branding koji već imaju lokal ili sličan biznis. – Ipak, voljeli bismo se širiti i uz pomoć master franšize. Primatelj master franšize doista bi trebao biti spreman i sposoban razvijati mrežu na cijelom teritoriju jedne države. Spremni smo, zapravo, u Europi i zemljama balkanske regije širiti mrežu na različite načine – kaže on.
On dodaje da Icy Bobo može biti solidan obiteljski biznis tamo gdje sezona sladoleda traje duže, ali se može smjestiti i u zatvoren prostor kako bi primatelj franšize poslovao cijele godine. Također, ovo je, prema njegovim riječima, i savršena prilika za dodatni izvor prihoda, budući da je štand mobilan te se može koristiti samo za vrijeme ljetnjih mjeseci.

pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Franšizni sustav Icy Bobo, koncept za prodaju sladoleda pripremljenog na tajlandski način, u potpunosti je rebrandiran te se sada širi pod brandom YORTIE.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?