"Mali trgovci koji nisu na vrijeme uspjeli priključiti se „franšiznom vlaku“, teško će opstati. Takvi trgovci nisu ozbiljni partneri za proizvođače, ne mogu dobiti povoljne cijene od dobavljača, pa ni nastupiti sa dobrim cijenama za potrošače".
Dragan Jovanović
Četvrtak
17.01.2013
Neumorni poduzetnički duh Dragana Jovanovića nagnao ga je da se oproba kao primatelj franšize trgovine DIS i modnog brenda Time out, da izgradi tržni centar i još štošta...
 

Sa trgovinskim lancem DIS Dragan Jovanović, vlasnik tvrtke Fortuna iz Aranđelovca, sklopio je partnerstvo prije 15 godina. U to vrijeme, kako on kaže, bilo je više pokušaja da se mali trgovci udruže kako bi mogli „istrčati maraton“ sa velikim trgovcima. – Već tada smo znali da se, kao STR-ovi, moramo udružiti sa većim trgovcem kako bismo opstali. DIS je baš u to vrijeme počeo razvijati maloprodaju i širiti mrežu franšizno, a kao iskusni veletrgovac, u tom trenutku mogao je pružiti nam i neophodnu podršku – kaže Jovanović.

Tijkom svog uspinjanja, Fortuna je, kako kaže ovaj poduzetnik, koristila iskustvo svog davatelja franšize. Danas u svom sustavu imaju tri trgovine u Aranđelovcu pod brandom DIS partner. – Napravili smo dobar potez kada smo postali primatelj franšize, a i dobar izbor. Mali trgovci koji nisu na vrijeme uspjeli „priključiti se tom vlaku“, teško će opstati. Takvi trgovci nisu ozbiljni partneri za proizvođače, ne mogu dobiti povoljne cijene od dobavljača, pa ni nastupiti sa dobrim cijenama za potrošače. Samostalno, ne mogu ni ispratiti trendove u trgovini – kaže Jovanović.

DIS je, pored svijega, ulagao i u edukaciju svojih partnera, pa je Jovanović s vrijemena na vrijeme slao svoje rukovoditelje na, kako kaže, više nego korisna savjetovanja.

Zbog uspijeha koji je postigao, danas ga opsjedaju drugi veliki trgovci, nudeći mu da postane deo njihovog franšiznog sustava. Ali on nema namjeru da mijenja „dobitnu kombinaciju“.

DIS, međutim, nije jedina tvrtka sa kojom je surađivao kroz franšizu. Do prošle godine bio je primatelj franšize američkog branda Time out. – I tržište konfekcije se teško bori sa krizom. Obujam prometa, koji je tijekom krize značajno opao, nije bio dovoljan za pokriti naše troškove – objašnjava Jovanović.

Desetogodišnje iskustvo u ovoj oblasti je, ipak, bilo pozitivno. – Od davatelja franšize smo dobijali robu, ofingere, vrećice, kompletnu opremu. Dogovarali smo kada krećemo sa popustima, akcijama, kakva će biti politika cijena. Bili smo uključeni u nagradne igre. Kada bi se Time out pojajavio u nekom od časopisa, na spisku dućana se nalazio i naš, iako smo bili franšiza. To su sve prednosti koje donosi poslovanje u okviru većeg sustava – kaže Jovanović.

Time out danas posluje direktno i ima dućan u tržnom centru u Aranđelovcu koji je, stjecajem okolnosti, u vlasništvu tvrtke Fortuna. Naime, sredinom prošle godine, Fortuna je u centru grada otvorila tržni centrar na površini od 6.000 četvornih metara. U okviru sopstvenog tržnog centra Jovanovići su vlasnici i dečije igraone, teretane, welness centra i teretane...

"Brand je veoma značajan, posebice kada poslujete u maloj sredini kakva je Aranđelovac. Ljudi se vezuju za prepoznatljiva imena", Dragan Jovanović.

Na slici: sa otvaranja centra Fortuna.

Za Jovanovića najveći benefit od ulaska u franšizni sustav je poslovanje pod poznatim brandom. – Brand je veoma značajan, posebice kada poslujete u maloj sredini kakva je Aranđelovac. Ljudi se vezuju za prepoznatljiva imena. S druge strane, poštivajući određena pravila koja uspostavlja davatelj franšize, dolazi se i do kvalitete proizvoda i usluge, što je za opstanak na duge staze od suštinske važnosti – kaže Jovanović.

Porodica Dragana Jovanovića ima još jednog poduzetnog člana koji je željeo da se okuša kao primatelj franšize. Naime, njegova kćerka je pre pola godine postala primatelj franšize turističke agencije Odeon World Travel. – Zajedno smo odlučivali s kim bismo mogli raditi. Željeli smo tvrtku koja ima poznato ime i kvalitetnu ponudu. Ako pošaljemo nekoga, primjerice, u Egipat, a klijent nije zadovoljan, on će okucati nama na vrata, zato smo željeli izaberati nekoga u čije aranžmane možemo biti sigurni – objašnjava Jovanović.


Popularno na forumu

Vuna kao vrijedan resurs

POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...

3 komentara
zadnji 18.03.2024
Vuna kao vrijedan resurs

POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...

3 komentara
zadnji 18.03.2024
Vuna kao vrijedan resurs

SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...

3 komentara
zadnji 17.01.2024
Studenac preuzima lanac Lonia

Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...

1 komentara
zadnji 31.07.2023
Biznis iz druge ruke

Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...

4 komentara
zadnji 31.07.2023
Biznis iz druge ruke

Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...

4 komentara
zadnji 31.07.2023
Biznis iz druge ruke

Poštovana, Tvrtka Family Shop za sada franšiznu mrežu isključivo razvija na matičnom tržištu u Poljskoj.

4 komentara
zadnji 05.12.2016
Biznis iz druge ruke

Molim informaciju kako stupiti u kontakt s firmom family Textiles? Hvala

4 komentara
zadnji 04.12.2016