Jeste li za sushi?
U glavnom gradu Slovenije nedavno je otvorena osma franšizna jedinica koncepta Sushi by A's, koncepta koji je u Adriatic regiju stigao prije pet godina iz Sjedinjenih Država. Primatelj master franšize postala je tada tvrka Grupo Ohana, koja je, samim tim, preuzela lokalni razvoj franšizne mreže te koja će na ovom području djelovati i kao davatelj franšize Sushi by A's.
Kako potvrđuju iz ove tvrtke, najnovijia trgovina otvorena je u samom centru Ljubljane u Maximarketu. – Ljubljana je prepoznala našu kvalitetu. Od samog otvaranja ne prestajemo rolati sushi i po 12 sati dnevno. Jednostavno, ne stižemo napraviti toliko rolnica kolika je potražnja – kaže Aye Maw, nova menadžerica tvrtke Grupo Ohana, koja je stigla sa Havaja kako bi nastavila širenje i organiziranje ovog koncepta u cijeloj Europi.
– Sushi by A's je omogućio da ovaj specijatitet bude dostupniji većem broju ljudi. Naime, prodajom kroz supermarkete učinili smo da sushi bude cjenovno dostupniji širem krugu potrošača – dodaje ona.
Uz osam franšiznih sushi „otoka“ u Sloveniji, 30 prodajnih mjesta djeluje i u Hrvatskoj. Sljedeće zemlje u kojima planiraju pronaći partnere su, kako kaže Aye Maw, Mađarska i Italija te nakon toga – Francuska.
Primatelji ove franšize, objašnjava Maw, uglavnom su mladi ljudi koji imaju poduzetničkog duha. Mlađe generacije najčešće prepoznaju proizvod jer prate trendove i uviđaju da je potražnja za ovom vrstom hrane sve veća.
– Idealan primatelj je, kao i u svakom drugom poslu, ona osoba koja je spremna na potpunu predanost suradnji i marljivom radu. I, naravno, koja je spremna širiti poslovanje. Tvrtka podržava svakog primatelja franšize u širenju mreže poslovanja na lokalnoj razini, u gradu u kojem radi. Kod svakog novog prodajnog mjesta, prednost u preuzimanju, naravno, ima postojeći primatelj franšize iz tog grada. Do one granice do koje želi širiti svoje poslovanje – objašnjava Maw.
Kako je već spomenuto, u temelju ovog franšiznog sustava je priprema i prodaja sushi proizvoda i to u sklopu trgovačkih lanaca. Naime, u okviru odabranih supermarketa postavljaju se rashladne vitrine Sushi by A’s, u kojima se sushi prezentira i prodaje. Partnerstvo s trgovačkim lancima osigurava davatelj franšize Grupo Ohana, a mreža se dalje razvija pronalaženjem pojedinačnih franšiznih partnera. Davatelj franšize, osim toga, osigurava i svu ostalu opremu potrebnu za rad – rashladne vitrine, radne ploče, skladišni prostor...
Prodaja se, inače, obavlja putem blagajni trgovačkih lanaca, što znači da primatelju franšize nije potrebna ni fiskalna blagajna. Za redovitu opskrbu svim potrebnim sastojcima zadužen je davatelj franšize. Zbog svega navedenog, smatraju u tvrtki, franšizni koncept Sushi by A’s izdvaja se kao izuzetno povoljna poslovna prilika, koja od primatelja franšize ne zahtijeva ni mnogo brige po pitanju lokacije niti pretjerano velika ulaganja.

pročitajte članke

Ivica Lacić iz Zadra postao je primatelj franšize Sushi by A's u lipnju 2020. Što je potrebno za uspjeh, a što mu je donijelo sigurnost u poslovanju?
Pandemija nije usporila razvoj mreže Sushi by A'sa, koncepta za pripremu i prodaju suhija „to go“. Prva prodajna jedinica nedavno je otvorena u regiji Slavonije, a kako koncept kompanije nalaže, poslovanje će nakon uhodavanja preuzeti primatelj franšize.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se bazira na pripremi i prodaji sushija „to go“ u okviru trgovačkih lanaca, otvorio je svoje poslovnice u Dubrovniku. Nakon otvaranja i uhodavanja, poslovnice namjeravaju prepustiti – primatelju franšize.
Sushi by A's, koncept koji se temelji na pripremi te prodaji sushija unutar trgovina, proširio je franšiznu mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji.
Okupljanja na kojima primatelji franšize imaju priliku razmijeniti iskustva, raspravljati o problemima ili novim idejama jest dobra praksa franšiznog odnosa. Suhi by A’s upravo daje takav primjer.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.