„Magija“ se radom stvara
Carwiz ima trinaest poslovnica na hrvatskom tržištu, a vrlo brzo nakon osnivanja, ova je rent-a-car tvrtka započela širenje mreže i na inozemnim tržištima. U samo godinu dana, franšizni su poslovni model plasirali u Srbiji, Grčkoj, Maroku, Litvi, Turskoj, Bosni i Hercegovini, St. Maartenu na Karibima, na Islandu, u Irskoj, Poljskoj i na Malti, a ovih je dana franšizna poslovnica otvorena i u SAD-u na Floridi.
– Zahvaljujući ovogodišnjem sudjelovanju na najvećem svjetskom sajmu industrije putovanja, WTM sajmu u Londonu, naša analiza pokazala je da ćemo do kraja godine plasirati pet novih franšiznih partnerstva, čime će broj franšiza narasti na ukupno 20. U Londonu na WTM sajmu, svijetu smo se samostalno predstavili na još većoj lokaciji nego prethodnih godina, gdje su se tijekom sajma odvijali brojni sastanci i pregovori. Interes za franšiznim modelom poslovanja je izuzetno veliki i dolazi iz svih krajeva svijeta – kaže Krešimir Dobrilović, osnivač i direktor u tvrtki Carwiz i dodaje da su u tijeku pregovori za mnoga tržišta poput Katara, Bugarske, Španjolske, Portugala, Jordana...
Mnogi se pitaju kako je tvrtka koja posluje nešto više od dvije godine i dolazi iz male zemlje uspjela ući na toliko svjetskih tržišta. U Carwizu vjeruju da je to spoj cjelokupnog paketa koji nude partnerima, ali i klijentima. – Osim moćnog vizualnog identiteta, imidža brenda u koji mnogo ulažemo i na koji izrazito pazimo, smatramo kako našoj uspješnosti doprinosi svaki segment poslovanja. Naš slogan je „Stvaramo iskustva“, budući da smo više od samog prijevoza s točke A do točke B. Mi smo iskustvo, uspomena, odnosno, sve ono čega se s osmjehom sjećamo s naših putovanja s najmilijima. Imidž brenda o kojem posebno brinemo, prepoznatljiva ljubičasta boja koju ističemo, svakodnevno pružanje podrške i svakodnevni rad na usluzi koju nudimo, sve je to doprinjelo uspjehu Carwiz rent-a-cara. Kada tome pridodate znanje i iskustvo, ali i suradnike, tim koji zajedno stremi k istome cilju, marljivo i svakodnevno radi na postizanju našeg cilja, rezultati teško da mogu izostati – kaže u razgovoru za Franchising portale Krešimir Dobrilović.
U takvom sustavu uloge su jasno podijeljene, tako da su franšizni menadžeri zaduženi za razvoj kvalitetnog odnosa sa partnerima, od prvog kontakta do uspostavljanja suradnje. – Oni su podrška i mentori potencijalnim partnerima, dok istovremeno vode pregovore, objašnjavaju uvjete, vode ih kroz cjelokupni proces sve do potpisivanja ugovora. Nakon potpisivanja, ulazimo u takozvanu drugu fazu u kojoj, sada već partnere i suradnike, franšizni menadžeri uvode u programe, mentoriraju ih te pružaju svakodnevnu podršku. Uz podršku u poslovanju pružamo im i marketinšku podršku gdje ih usmjeravamo i savjetujemo oko pozicioniranja brenda na tržištu kroz brendiranje poslovnica, automobila, izradi materijala i slično – objašnjava on.
Posla je, kako kaže, mnogo. Zadovoljni su kako za sada sve funkcionira. – Naravno, prostora za napredak uvijek ima, ali to su više izmjene kozmetičke prirode. U vezi s poslovanjem, uvijek idemo na kvalitetu, stoga su to možda malo duži procesi nego što je to slučaj kod drugih franšiza – nadodaje Dobrilović.
Sada već razgranatu mrežu franšiza „kontrolira“ tim ljudi, prije svega, franšizni menadžeri u suradnji s direktorima marketinga i prodaje. – Ne bismo naš odnos nazvali „kontrolom franšizne mreže“, već smo mi njihovi mentori i partneri. Izrazito nam je važan dobar odnos s partnerima, te franšizni menadžeri nerijetko putuju, posjećuju poslovnice i partnere, gdje pritom kontroliraju kvalitetu brenda, je li poslovanje prema pravilima, ispravljaju nedostatke ukoliko postoje, mentoriraju, pregovaraju i brinu o našoj kvaliteti. U organizaciji postoji i quality manager koji brine o brendu, ali primatelji franšize uglavnom komuniciraju s njima dodeljenim franšiznim menadžerom. Nama je važno da naši partneri znaju da imaju nekoga na svojoj strani kome se mogu obratiti u svakom trenutku, što je izuzetno važno u početnoj fazi poslovanja – ističe Dobrilović.
U Carwizu kažu da je svako franšizno poslovanje specifično te da postoje izazovi s kojima se moraju svakodnevni nositi. – Naši izazovi se često tiču zakona i regulativa drugih država, sa čim se suočavaju i druge franšize. Jedino što vam u tom slučaju može pomoći su istraživanja, učenja, analize, dobra priprema i planiranje. Za nas, svako novo tržište predstavlja izazov glede zakonskih regulativa, ali prije samog stupanja u pregovore i potpisivanja sporazuma, istražujemo navedeno tržište kako bismo bili spremni na izazove koji nas čekaju. Za sada poslujemo na europskom, azijskom i afričkom tržištu i ona se u mnogo čemu razlikuju, dok je zasigurno najspecifičnije američko za koje se i intenzivno pripremamo. Svakodnevni izazovi poslovanja su i kulturološke razlike, ali uz svakodnevne razgovore s franšiznim partnerima trudimo se upoznati kulturu u kojoj poslujemo i shvatiti njihove navike i tradiciju. Sam proces je vrlo izazovan, zanimljiv i ono najbolje od svega, vrlo edukativan – za kraj dodaje Dobrilović.

pročitajte članke

Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Što je potrebno i tko može postati primatelj franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik Solution Laba
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova i što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potrvđuje i posljednje izvješće o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.