Parče tržišta za čuvene picerije

Pizza Hut / Procjenjuje se da bi u otvaranje restorana trebalo uložiti najmanje 125.000 dolara, a restorani se mogu otvoriti u dva formata – Express i Delivery
Ponedjeljak
09.12.2019
Pizza Hut počinje širiti franšiznu mrežu u Centralnoj Europi. Što je potrebno za otvaranje restorana te koliko košta raditi pod ovim brandom?
 

Pizza Hut jedan je od najpoznatijih svjetskih gastronomskih brandova, pod kojim danas posluje više od 13.000 restorana širom svijeta. Vlasnik branda je tvrtka Yum! Brands Inc., a ekskluzivni operater u Centralnoj i Istočnoj Europi, poljska tvrtka AmRest. U kolovozu 2016. AmRest je, naime, postao primalac master franšize, obvezavši se da će dalje prodavati pojedinačne franšize i tako razviti lanac restorana Pizza Hut u Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Bugarskoj, kao i Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji.

Ovih su se dana pojavile i službene najave da AmRest traži pojedinačne primatelje franšize u Poljskoj, Češkoj i Mađarskoj.

Inače, AmRest na ovaj način već razvija Pizza Hut u drugim zemljama  upravlja franšiznom mrežom od stotinu restorana u Francuskoj, 70 u Njemačkoj i gotovo 30 restorana u Rusiji. A kako namjerava nastupiti na tržištima Centralne Europe? – Zahvaljujući franšiznom razvoju, Pizza Hut će ubrzati dinamiku rasta i prodor branda otvaranjem restorana u manjim mjestima i gradovima do 80.000 stanovnika...  navodi AmRest u službenom priopćenju.

Prema do sada dostupnim informacijama, ugovor o franšizi s pojedinačnim primateljima bit će potpisan na razdoblje od 10 godina, s mogućnošću produženja. Procjenjuje se da bi u otvaranje restorana trebalo uložiti najmanje 125.000 dolara, a restorani se mogu otvoriti u dva formata  Express i Delivery. Pizza Hut Express je format prilagođen lokacijama u trgovačkim centrima, kinima, benzinskim stanicama. Ne zahtijeva veliki prostor  najmanje 40 m2. Drugi format  Pizza Hut Delivery  restoran je s mjestima za sjedenje, ali i uslugom dostave na kućnu adresu. Preferirane lokacije za ovaj format treba tražiti u centralnim gradskim zonama ili u velikim stambenim područjima koja imaju dobar pristup za goste i vozače. Zahtijeva prostor od 110 do 120 m2.

Primatelj će imati obvezu platiti jednokratnu naknadu za pristup franšiznom sustavu koja iznosi otprilike 26 tisuća dolara, a zatim će izdvajati 6% prometa za dvije mjesečne naknade  redovitu i marketinšku. Zauzvrat, primatelj će moći računati na podršku davatelja franšize u odabiru lokacije, pomoć pri dizajnu i pripremi za otvaranje restorana, a potom i za sva poslovna pitanja. Pored toga, primatelj prolazi opsežnu obuku i dobiva pristup mreži provjerenih dobavljača.

– Pridruživanjem velikoj organizaciji poput AmResta, primatelj franšize dobiva pristup provjerenim alatima i sustavima koji podržavaju poslovanje. To je značajna konkurentska prednost. Mislim da je, zapravo, ključna  kaže Damian Rybak, direktor franšiznog razvoja za brand Pizza Hut.

Pored branda Pizza Hut, AmRest Holdings SE također je primatelj master franšize za KFC i Burger King, kao i ekskluzivni nositelj licence za razvoj Starbucksa u ovom dijelu Europe. U svom vlasništvu ima, pak, brandove restorana La Tagliatella, Blue Frog, KABB, Bacoa i Sushi Shop. Trenutno kontrolira više od 2.000 restorana brze hrane u 26 zemalja. 


Do poznatog branda preko franšize / Poljska tvrtka AmRest primatelj je master franšize branda Pizza Hut te ima pravo dalje prodavati pojedinačne franšize i tako širiti lanac u zemljama Centralne Europe – što uključuje i Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju