Praonica rublja kao siguran biznis
Zbog promjene brzine života, praonice rublja postale su poželjna opcija za održavanje higijene garderobe. A pogotovo danas, u vrijeme kada se svijet suočava s najvećom pandemijom u posljednjem stoljeću. Davatelj franšize praonica rublja LG Laundry Lounge uputio je, stoga, svojim franšiznim partnerima i nekoliko savjeta, kojih bi se, zapravo, svaki vlasnik praonice trebao pridržavati.
– Redovito dezinficirajte površine s kojima dolazite u kontakt i potičite fizičko rastojanje među ljudima u praonici – poručuje Mario Martinek, vlasnik tvrtke „Bijeli svijet“ (Bright World) koja je i zadužena za širenje LG franšize u zemljama Centralne i Istočne Europe. – Također, redovito koristite higijenske programe kao što su Wave force i Auto tub clean, zato jer oni održavaju LG profesionalne perilice sigurnima kad se radi o higijeni. Savjetujte svoje klijente da nastave prati rublje. I možda najvažnija stvar u cijeloj priči – ne paničarite. Samo držite svoju Laundry Lounge praonicu čistom i sigurnom – savjetuje Mario Martinek.
LG Laundry Lounge je koncept prepoznatljiv i specifičan po tome što je svoje praonice uredio tako da budu i mjesto za okupljanje i društveni život – uz televiziju, internet, dječiji kutak, aparat za kavu. U vrijeme pandemije, održavanje fizičke distance jeste imperativ, ali to, kako kaže davatelj ove franšize, ne treba odvratiti ljude od korištenja njihovih usluga. – Redovito pranje i sušenje rublja će pomoći odagnati viruse i bakterije s rublja. Klijente, stoga, treba podsjetiti na temperaturu pranja – što je voda toplija, to su veće šanse da će rublje biti higijenski ispravno. Ne zaboravite sušilicu – ona je odličan saveznik u borbi protiv virusa i bakterija upravo zbog topline koju generira – objašnjava Martinek.
Brendirana praonica s najvišim higijenskim standardima
Oni koji bi pokrenuli ovu franšizu trebaju znati da LG Laundry Lounge dolazi, praktički, kao koncept „ključ u ruke“. Prostor se uređuje po uputama davatelja franšize, dolazi s kompletnom opremom, a dobivaju se i gotovi marketinški materijali te primatelj ne mora brinuti oko dizajna, kreiranja marketinških poruka i kampanja.
– Jedino što se očekuje od primatelja je da te marketinške poruke i materijale dijeli na društvenim mrežama i organizira otvaranje svoje praonice. Vođenje samoposlužne praonice ostavlja na raspolaganju dosta vremena te se primatelj može koncentrirati na higijenu i kako svoju Laundry Lounge praonicu održati sigurnom za njene korisnike – dodaje Martinek.
Od New Yorka do Europe
Koncept Laundry Lounge osmislila je korporacija LG Electronics. Prva praonica rublja pod ovim brendom otvorena je u New Yorku 2012. godine, a tri godine kasnije, koncept se našao i na drugoj strani oceana. Tvrtka „Bijeli svijet“ (Bright World) postala je, naime, primatelj master franšize za Jadransku regiju i otvorila prvu franšiznu jedinicu u Zagrebu. Uslijedilo je otvaranje LG praonice u Zadru, nakon čega je „Bijeli svijet“ imenovan za „mastera“ za zemlje Centralne i Istočne Europe, čime je i preuzeo zaduženje širiti koncept i davati LG franšizu na tom području. – Odluka je donesena nakon što smo uspješno pokrenuli poslovanje u Hrvatskoj. Ali i zbog toga što smo bili vrlo aktivni, organizirali smo nekoliko edukativnih seminara za ljude zainteresirane za pokretanje ovog posla. S takvim znanjem i iskustvom bili smo spremni preuzeti razvoj franšizne mreže u regiji CEE, naročito što se radi o vrlo sličnim tržištima – objašnjava Mario Martinek.
Nakon toga, dvije Laundry Lounge praonice otvorene su u Podgorici te jedna u Beogradu. „Bijeli svijet“ je također pomogao u otvaranju Laundry Lounge praonica u Crikvenici i Kastvu, a uskoro će, kako najavljuju u ovoj tvrtki, biti otvorene i franšizne poslovnice u Ljubljani, Skoplju i Pragu.
Prednost i za primatelje i za klijente
Vođenje samoposlužne Laundry Lounge praonice, prema riječima Martineka, ostavlja mnogo vremena na raspolaganju te ovo može biti i dodatni posao. Primatelj, pritom, ne plaća nikakvu franšiznu ulaznu ili redovitu naknadu, jer je njihova cijena uključena u troškove strojeva. Troškovi u vezi s zaposlenicima su minimalni, budući da je potrebna tek jedna osoba koja bi brinula o održavanju i higijeni. Osim toga, radi se samo s gotovinom i nema čekanja na naplatu potraživanja.
– LG je nastojao stvoriti i jedinstveno korisničko iskustvo, odnosno, da Laundry Lounge praonice budu ugodno mjesto za druženje, gdje se može koristiti internet, popiti kava... Na taj način, odlazak u praonice nije gubitak vremena, nego dobro iskorišteno slobodno vrijeme, što povećava šansu da će se ljudi u praonicu vratiti. To je još jedna prednost na koju mogu računati naši budući primatelji franšize – kaže Mario Martinek.
pročitajte članke
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova i što je potrebno za uzimanje franšize?
Nakon uspješne internacionalizacije poslovanja te porasta broja zaposlenika, Carwiz International sada ojačava i tim koji će biti zadužen za franšizno poslovanje.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.