Dobri se odnosi grade od samog početka

Anna Kulczyk-Szymańska o gradnji povjerenja između davatelja i primatelja franšize / „Prvi je korak najteži. To je faza u kojoj se obje strane trebaju usaglasiti, iznijeti svoja očekivanja, upoznati s načelima suradnje, rješiti neke sumnje s kojima se poduzetnici često suočavaju. U ovoj je fazi najvažnije istaknuti prednosti – zašto je dobro i što se dobiva pristupanjem franšiznoj mreži.“
Srijeda
05.08.2020
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
 

PHS Lewiatan jedan je od najvećih trgovačkih lanaca u Poljskoj, koji okuplja više od 3.200 prodavaonica robe široke potrošnje. Među njima je oko 430 supermarketa, više od 1.850 velikih trgovina, gotovo 900 srednjih prodajnih mjesta i otprilike 30 malih trgovina. Poput većine trgovačkih lanaca koji posluju na tržištu Poljske, i PHS Lewiatan svoju maloprodajnu mrežu razvija – davanjem franšize.

Anna Kulczyk-Szymańska upravo je jedna od Lewiatanovih franšiznih partnera te se bez mnogo pretjerivanja može reći da je pravi „veteran“ – već 11 godina posluje u okviru ovog franšiznog sustava. Također, može se reći i da je jedan od uspješnijih primatelja franšize budući da danas vodi tri trgovine. Podijelila je za Franchising.pl neka od svojih iskustava, otkrila zašto je lakše poslovati ako ste dijelom franšizne mreže te kakva je bila podrška davatelja nakon izbijanja pandemije koronovirusa.

Zašto ste se odlučili za franšizu ovog trgovačkog lanca?

Mnogo je faktora, zapravo, utjecalo na ovu odluku. Dobro sam poznavala maloprodajni sektor i shvatila da u mom rodnom gradu nedostaje trgovina s lokalnim karakterom. Na tom su modelu inzistirali upravo u Lewiatanu, s čime sam se mogla uvjeriti dok sam radila u centrali ove kompanije. Tako sam 2009. odlučila iskoristiti iskustvo i znanje stečeno u maloprodaji i pokrenuti svoju trgovinu pod brandom Lewiatan.

Posao je od samog početka bio ustrojen kao obitljski biznis. Uz zalaganje i podršku mog supruga i majke, prvu je trgovinu upravo dobio moj rodni grad Tychy. Ta prodavaonica posluje već 11 godina, a zahvaljujući mogućnostima koje nudi lanac, odlučila sam proširiti posao i otvoriti još nekoliko trgovina pod ovom franšizom.

Trenutno vodim tri prodavaonice – dvije su u mom rodnom gradu, jedna u susjednom mjestu. Prva je pokrenuta „od nule“, drugu smo otvorili u lokalu koji je ranije poslovao pod nekim drugim brandom. Kada smo otvarali treću lokaciju, podrška iz centrale Lewiatana igrala je važnu ulogu – i u fazi pronalaženja prostora i u provođenju svih standarda. Sve tri prodavaonice imaju različitu veličinu – od 120 do 300 m2.

Na koji je način tekao proces pristupanja, odnosno, kako se „povezuju“ lanac i poduzetnik koji uzima franšizu?

Prvi je korak bio najteži. To je faza u kojoj se obje strane trebaju usaglasiti, iznijeti svoja očekivanja, upoznati se s načelima suradnje, riješiti neke sumnje s kojima se poduzetnici često suočavaju. U ovoj je fazi najvažnije istaknuti prednosti – zašto je dobro i što se dobiva pristupanjem franšiznoj mreži. Osim što ćete zadržati određeni stupanj neovisnosti i moć donošenja odluka, možete se osloniti i na iskustvo koje su 25 godina stjecali i koje će sada nesebično podijeliti s vama ostali primatelji Lewiatan franšize.

Nakon uspješnih pregovora slijedi potpisivanje franšiznog sporazuma o suradnji i pripreme za otvaranje prodavaonice. Ta se faza može razlikovati od slučaja do slučaja, a ovisi o tome radi li se o potpuno novom objektu ili lokalu u kojem se prethodno nalazila trgovina pod drugom markom. Primatelj franšize može računati na podršku u financiranju opreme, zatim, na pomoć u uređenju i otvaranju trgovine, kao i na savjete u vezi s dobavljačima. U slučaju da se radi o objektu koji ima potrebnu infrastrukturu i opremu, potrebno ga je samo prilagoditi standardima mreže, implementirati vizualne elemente karakteristične za Lewiatan.

Jedno ste vrijeme radili i kao samostalni poduzetnik. Imali ste vlastitu trgovinu, a nakon toga ste se odlučili za franšizu Lewiatana? Koliko se iskustva razlikuju?

Naravno, moguće je dobro poslovati i kada sami vodite trgovinu, ali to je ipak mnogo složenije i više košta. Naučila sam to iz vlastitog primjera. Primijetila sam, međutim, da je najveći strah koji imaju primatelji franšize jest strah od gubitka neovisnosti i prava na odlučivanje. Lewiatan primateljima omogućuje zadržavanje tih prava, dok im ujedno osigurava da se razvijaju i rastu pod brandom koji je dobro poznat i cijenjen na tržištu.

Kao primatelj ove franšize, vi, na primjer, možete računati na povoljnije uvjete suradnje s dobavljačima i proizvođačima. Vaša pregovaračka pozicija neusporedivo je jača, jer iza vas stoji jaka mreže, što je gotovo nemoguće postići ako radite samostalno. Uz to, tu su i određeni standardi kvalitete koje morate ispunjavati i dobra organizacija rada te prednosti zajedničkog marketinga, jer primatelji franšize mogu koristiti sve vrste promotivnih kampanja – od biltena i reklamnih materijala, do redovitog oglašavanja na radiju, televiziji i billboardima.

Lanac također predano radi na poboljšanju kvalifikacija svojih zaposlenika, što uključuje i ciklično usavršavanje primatelja franšize, pa i njihovog osoblja, menadžera ili zaposlenika u prodavaonicama. Osim toga, svatko od nas ima stalnu podršku savjetnika koji je odgovoran za postizanje i održavanje kvalitete na razini cijele mreže.

Kakva je bila podrška davatelja franšize nakon izbijanja pandemije?

Za sve nas to su bile potpuno nove okolnosti s kojima se nikada prije nismo suočili. Situacija je bila teška i vrlo dramatična, ali od samog smo početka imali podršku kompanije. Osnovan je tim za upravljanje krizama. Mreža nam je, u suradnji s regionalnim kompanijama Lewiatana, osigurala zalihe proizvoda koji su u vrijeme izbijanja pandemije bili veoma traženi. Kao rezultat toga, imali smo i stalni pristup dezinficijensima i zaštitnoj opremi, poput maski, rukavica i vizira. Kako se situacija razvijala, redovito su nas obavještavali o novim mjerama, ograničenjima, postupcima koje je trebalo uvesti u naše trgovine. Također su nam osigurali plakate s informacijama za kupce, kako se trebaju ponašati i zaštititi prilikom kupovine.

Svakodnevno smo dobivali i informacije iz sjedišta o pravnoj situaciji i novim mjerama poljske Vlade. Pored toga, za poduzetnike na čije je poslovanje utjecala pandemija, mreža je pokrenula fond za pomoć u iznosu od 10 milijuna zlota, što je oko 2,3 milijuna eura.

Smatrate li da će se ponašanje ili očekivanja potrošača promijeniti zbog pandemije?

Mislim da će neki aspekti, koji se prije svega tiču ​​sigurnosti, ostati duže na snazi. Povećana dezinfekcija trgovina i podizanje higijenskog standarda sigurno će dugo biti očekivanje ​​potrošača. Nadam se da će se odnos prema radnicima u trgovini promijeniti – oni su bili na svojim radnim mjestima i obavljali svoje dužnosti za sve ovo vrijeme, koje je bilo teško za sve nas.

Pandemija je, zapravo, pokazala koliko je važno održavati bliske odnose s lokalnom zajednicom. Za ljude koji nisu mogli napustiti kuću, a posebno za zdravstveno osjetljive skupine, uveli smo mogućnost kupovine telefonom. Oni bi naručene proizvode pokupili u posebnom dijelu trgovine, gdje bi ih mogli platiti bez ulaska u objekt. Po potrebi, proizvode smo isporučivali i na kućnu adresu.


PHS Lewiatan jedan je od najvećih trgovačkih lanaca u Poljskoj, koji okuplja više od 3.200 prodavaonica robe široke potrošnje. Maloprodajnu mrežu razvija i davanjem franšize.

Popularno na forumu

Vuna kao vrijedan resurs

POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...

3 komentara
zadnji 18.03.2024
Vuna kao vrijedan resurs

POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...

3 komentara
zadnji 18.03.2024
Vuna kao vrijedan resurs

SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...

3 komentara
zadnji 17.01.2024
Studenac preuzima lanac Lonia

Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...

1 komentara
zadnji 31.07.2023
Biznis iz druge ruke

Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...

4 komentara
zadnji 31.07.2023
Biznis iz druge ruke

Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...

4 komentara
zadnji 31.07.2023
Biznis iz druge ruke

Poštovana, Tvrtka Family Shop za sada franšiznu mrežu isključivo razvija na matičnom tržištu u Poljskoj.

4 komentara
zadnji 05.12.2016
Biznis iz druge ruke

Molim informaciju kako stupiti u kontakt s firmom family Textiles? Hvala

4 komentara
zadnji 04.12.2016