Dobri se odnosi grade od samog početka
PHS Lewiatan jedan je od najvećih trgovačkih lanaca u Poljskoj, koji okuplja više od 3.200 prodavaonica robe široke potrošnje. Među njima je oko 430 supermarketa, više od 1.850 velikih trgovina, gotovo 900 srednjih prodajnih mjesta i otprilike 30 malih trgovina. Poput većine trgovačkih lanaca koji posluju na tržištu Poljske, i PHS Lewiatan svoju maloprodajnu mrežu razvija – davanjem franšize.
Anna Kulczyk-Szymańska upravo je jedna od Lewiatanovih franšiznih partnera te se bez mnogo pretjerivanja može reći da je pravi „veteran“ – već 11 godina posluje u okviru ovog franšiznog sustava. Također, može se reći i da je jedan od uspješnijih primatelja franšize budući da danas vodi tri trgovine. Podijelila je za Franchising.pl neka od svojih iskustava, otkrila zašto je lakše poslovati ako ste dijelom franšizne mreže te kakva je bila podrška davatelja nakon izbijanja pandemije koronovirusa.
Zašto ste se odlučili za franšizu ovog trgovačkog lanca?
Mnogo je faktora, zapravo, utjecalo na ovu odluku. Dobro sam poznavala maloprodajni sektor i shvatila da u mom rodnom gradu nedostaje trgovina s lokalnim karakterom. Na tom su modelu inzistirali upravo u Lewiatanu, s čime sam se mogla uvjeriti dok sam radila u centrali ove kompanije. Tako sam 2009. odlučila iskoristiti iskustvo i znanje stečeno u maloprodaji i pokrenuti svoju trgovinu pod brandom Lewiatan.
Posao je od samog početka bio ustrojen kao obitljski biznis. Uz zalaganje i podršku mog supruga i majke, prvu je trgovinu upravo dobio moj rodni grad Tychy. Ta prodavaonica posluje već 11 godina, a zahvaljujući mogućnostima koje nudi lanac, odlučila sam proširiti posao i otvoriti još nekoliko trgovina pod ovom franšizom.
Trenutno vodim tri prodavaonice – dvije su u mom rodnom gradu, jedna u susjednom mjestu. Prva je pokrenuta „od nule“, drugu smo otvorili u lokalu koji je ranije poslovao pod nekim drugim brandom. Kada smo otvarali treću lokaciju, podrška iz centrale Lewiatana igrala je važnu ulogu – i u fazi pronalaženja prostora i u provođenju svih standarda. Sve tri prodavaonice imaju različitu veličinu – od 120 do 300 m2.
Na koji je način tekao proces pristupanja, odnosno, kako se „povezuju“ lanac i poduzetnik koji uzima franšizu?
Prvi je korak bio najteži. To je faza u kojoj se obje strane trebaju usaglasiti, iznijeti svoja očekivanja, upoznati se s načelima suradnje, riješiti neke sumnje s kojima se poduzetnici često suočavaju. U ovoj je fazi najvažnije istaknuti prednosti – zašto je dobro i što se dobiva pristupanjem franšiznoj mreži. Osim što ćete zadržati određeni stupanj neovisnosti i moć donošenja odluka, možete se osloniti i na iskustvo koje su 25 godina stjecali i koje će sada nesebično podijeliti s vama ostali primatelji Lewiatan franšize.
Nakon uspješnih pregovora slijedi potpisivanje franšiznog sporazuma o suradnji i pripreme za otvaranje prodavaonice. Ta se faza može razlikovati od slučaja do slučaja, a ovisi o tome radi li se o potpuno novom objektu ili lokalu u kojem se prethodno nalazila trgovina pod drugom markom. Primatelj franšize može računati na podršku u financiranju opreme, zatim, na pomoć u uređenju i otvaranju trgovine, kao i na savjete u vezi s dobavljačima. U slučaju da se radi o objektu koji ima potrebnu infrastrukturu i opremu, potrebno ga je samo prilagoditi standardima mreže, implementirati vizualne elemente karakteristične za Lewiatan.
Jedno ste vrijeme radili i kao samostalni poduzetnik. Imali ste vlastitu trgovinu, a nakon toga ste se odlučili za franšizu Lewiatana? Koliko se iskustva razlikuju?
Naravno, moguće je dobro poslovati i kada sami vodite trgovinu, ali to je ipak mnogo složenije i više košta. Naučila sam to iz vlastitog primjera. Primijetila sam, međutim, da je najveći strah koji imaju primatelji franšize jest strah od gubitka neovisnosti i prava na odlučivanje. Lewiatan primateljima omogućuje zadržavanje tih prava, dok im ujedno osigurava da se razvijaju i rastu pod brandom koji je dobro poznat i cijenjen na tržištu.
Kao primatelj ove franšize, vi, na primjer, možete računati na povoljnije uvjete suradnje s dobavljačima i proizvođačima. Vaša pregovaračka pozicija neusporedivo je jača, jer iza vas stoji jaka mreže, što je gotovo nemoguće postići ako radite samostalno. Uz to, tu su i određeni standardi kvalitete koje morate ispunjavati i dobra organizacija rada te prednosti zajedničkog marketinga, jer primatelji franšize mogu koristiti sve vrste promotivnih kampanja – od biltena i reklamnih materijala, do redovitog oglašavanja na radiju, televiziji i billboardima.
Lanac također predano radi na poboljšanju kvalifikacija svojih zaposlenika, što uključuje i ciklično usavršavanje primatelja franšize, pa i njihovog osoblja, menadžera ili zaposlenika u prodavaonicama. Osim toga, svatko od nas ima stalnu podršku savjetnika koji je odgovoran za postizanje i održavanje kvalitete na razini cijele mreže.
Kakva je bila podrška davatelja franšize nakon izbijanja pandemije?
Za sve nas to su bile potpuno nove okolnosti s kojima se nikada prije nismo suočili. Situacija je bila teška i vrlo dramatična, ali od samog smo početka imali podršku kompanije. Osnovan je tim za upravljanje krizama. Mreža nam je, u suradnji s regionalnim kompanijama Lewiatana, osigurala zalihe proizvoda koji su u vrijeme izbijanja pandemije bili veoma traženi. Kao rezultat toga, imali smo i stalni pristup dezinficijensima i zaštitnoj opremi, poput maski, rukavica i vizira. Kako se situacija razvijala, redovito su nas obavještavali o novim mjerama, ograničenjima, postupcima koje je trebalo uvesti u naše trgovine. Također su nam osigurali plakate s informacijama za kupce, kako se trebaju ponašati i zaštititi prilikom kupovine.
Svakodnevno smo dobivali i informacije iz sjedišta o pravnoj situaciji i novim mjerama poljske Vlade. Pored toga, za poduzetnike na čije je poslovanje utjecala pandemija, mreža je pokrenula fond za pomoć u iznosu od 10 milijuna zlota, što je oko 2,3 milijuna eura.
Smatrate li da će se ponašanje ili očekivanja potrošača promijeniti zbog pandemije?
Mislim da će neki aspekti, koji se prije svega tiču sigurnosti, ostati duže na snazi. Povećana dezinfekcija trgovina i podizanje higijenskog standarda sigurno će dugo biti očekivanje potrošača. Nadam se da će se odnos prema radnicima u trgovini promijeniti – oni su bili na svojim radnim mjestima i obavljali svoje dužnosti za sve ovo vrijeme, koje je bilo teško za sve nas.
Pandemija je, zapravo, pokazala koliko je važno održavati bliske odnose s lokalnom zajednicom. Za ljude koji nisu mogli napustiti kuću, a posebno za zdravstveno osjetljive skupine, uveli smo mogućnost kupovine telefonom. Oni bi naručene proizvode pokupili u posebnom dijelu trgovine, gdje bi ih mogli platiti bez ulaska u objekt. Po potrebi, proizvode smo isporučivali i na kućnu adresu.
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Nakon ukidanja karantene, prvih znakova oporavka poslovanja, ali i inovacija koje su uveli, češki lanac trgovina čaja i kave Oxalis planira proširiti svoju franšiznu mrežu i izvan domaćeg tržišta.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Studenac preuzima lanac Lonia
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Studenac preuzima lanac Lonia
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Biznis iz druge ruke
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Vuna kao vrijedan resurs
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Vuna kao vrijedan resurs
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Biznis iz druge ruke
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Studenac preuzima lanac Lonia
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Biznis iz druge ruke
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...