Izvući najbolje iz izazova
Za razliku od zemalja ove regije u kojima McDonald's posluje preko jednog ekskluzivnog partnera, koji je zadužen za razvoj na cijelom tržištu, u Češkoj se američki lanac širi davanjem tzv. single unit franšize. Na taj je način veći broj poduzetnika (fizičkih osoba u statusu pravnih osoba) iz svih dijelova Češke dobio priliku otvoriti i voditi restorane ovog američkog branda. Trenutno na češkom tržištu posluje 105 franšiznih restorana kojima upravlja dvadesetak primatelja franšize. Kako se, pak, franšizna mreža razvijala tijekom krize uzrokovane pandemijom Kovida-19 i što ih očekuje ove godine, odgovara Radim Foltyn, direktor franšiznog razvoja u McDonald's ČR, tvrtki koja djeluje kao davatelj franšize na češkom tržištu.
Širenje McDonald'sa u Češkoj nije se usporilo ni u turbulentnoj 2020. S obzirom na situaciju, koliko je bilo teško otvoriti restorane i pronaći primatelje franšize za njih?
Unatoč ograničenjima i znatno skraćenom radnom vremenu restorana, uspjeli smo otvoriti četiri nove poslovnice u četiri grada Češke. Svi su restorani u rukama iskusnih primatelja franšize, budući da se radi o našim postojećim franšiznim partnerima koji su već imali jake i stabilne timove na svojim teritorijima. Trenutna situacija zahtijevala je ograničenje prometa i protoka potrošača, što je, naravno, utjecalo na opseg prodaje. Vjerujemo, međutim, da će se poslovanje na svim lokacijama ubrzati čim dođe do ublažavanja epidemioloških mjera.
Pandemija je pogodila gotovo sve biznise. Na kakvu su podršku s vaše strane mogli računati vaši primatelji franšize?
I poslovanje McDonald'sa uglavnom je diktirala pandemija. Bili smo prisiljeni brzo reagirati kako bi što veći broj restorana ostao otvoren te kako bi naši franšizni partneri nastavili raditi i zarađivati. Usredotočili smo se na prodajne kanale koji su u to vrijeme bili dopušteni i koji su udovoljavali svim higijenskim standardima – McDrive i McDelivery. Podrška s naše strane, dakle, najviše se ogledala u podršci za ova dva prodajna kanala, ne samo u smislu marketinške promocije, već i u smislu logistike i higijenskih postupaka.
Svaki izazov rađa i nešto dobro. Koje su se dobre strane franšizne suradnje izdvojile u ovom periodu?
Postoje dvije stvari koje su nam jasno pokazale što to franšizni sustav McDonald'sa čini jakim. Prva je fleksibilnost, jer smo se iz dana u dan morali prilagođavati i tražiti rješenja za situaciju koja se neprestano mijenjala. Druga je posvećenost svih ljudi koji rade „pod kapom“ McDonald'sa – naših primatelja franšize i njihovih zaposlenika koji su u ovim teškim vremenima učinili sve kako bi potrošačima ponudili sigurnu i kvalitetnu uslugu.
Sigurno je došlo i do promjena u određenim procesima. Postoji li nešto što će sada postati dijelom svakodnevnog poslovanja?
Naravno, uveli smo nekoliko promjena – poštivanje maksimalnih higijenskih mjera za kupce i zaposlenike, otvorili smo posebna prodajna mjesta za pješake i bicikliste, tzv. McWalk, pojednostavili smo i ubrzali neke procese, ponudili uslugu dostave i za jutarnji meni. Svakako će neke od uvedenih promjena postati standard. Prije svega, promjene koje se odnose na sigurnost i pojednostavljenje postupka.
Kakvi su planovi razvoja za 2021. godinu?
I 2021. obilježit će širenje mreže. Planiramo otvoriti nove restorane širom Češke. Iako još uvijek ne možemo razgovarati o točnim lokacijama, sigurno je da će, kao i do sada, svi novi restorani biti u rukama primatelja franšize.

pročitajte članke

Kako se razvija poslovanje u uvjetima pandemije te gdje se još može očekivati otvaranje franšiznih slastičarnica pod brandom La Donuteria, odgovara vlasnik ovog koncepta Peter Straňák
Minimalni kontakt s klijentima, redovita uporaba dezinficijensa i stalne provjere zdravlja dostavljača – načela su sigurne dostave hrane. Kako jedan franšizni sustav primjenjuje ova načela u praksi?
Fine Food, proizvođač peciva, drugih pekarskih proizvoda i slastica i vlasnik 12 objekata u Sarajevu u kojima se ti proizvodi prodaju, odnedavno nudi franšizu u regiji, ali i zemljama EU. U mreži imaju već dvije franšizne jedinice.
Priča o „Jeti fritulama“ iz Makarske dobar je primjer kako se od malog obiteljskog biznisa može napraviti franšiza. Kako se gradio ovaj koncept, što je potrebno za profitabilno poslovanje i tko bi bili poželjni primatelji franšize?
Lanac Surf'n'Fries, poznat po pomfritu, neobičnim umacima i originalnoj ambalaži, ulazi na jedno od najzahtjevnijih tržišta – američko. Kako su tekle pripreme i kakve su realne mogućnosti za razvoj, otkriva Andrija Čolak
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
Fetućinima do slave
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO”, NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO ALFREDO” – “ALFREDO DI...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?