Suradnja na duge staze / Primatelji franšize dobivaju pravo da 20 godina koriste zaštitni znak i know-how McDonald'sa. Na ovaj način, franšizna licenca postaje vrijednost koja se prenosi s generacije na generaciju.
Četvrtak
18.02.2021
Kako je pandemija oblikovala poslovanje i u čemu je snaga franšiznog sustava McDonald'sa, otkriva Radim Foltyn, direktor franšiznog razvoja u tvrtki McDonald's Češka
 

Za razliku od zemalja ove regije u kojima McDonald's posluje preko jednog ekskluzivnog partnera, koji je zadužen za razvoj na cijelom tržištu, u Češkoj se američki lanac širi davanjem tzv. single unit franšize. Na taj je način veći broj poduzetnika (fizičkih osoba u statusu pravnih osoba) iz svih dijelova Češke dobio priliku otvoriti i voditi restorane ovog američkog branda. Trenutno na češkom tržištu posluje 105 franšiznih restorana kojima upravlja dvadesetak primatelja franšize. Kako se, pak, franšizna mreža razvijala tijekom krize uzrokovane pandemijom Kovida-19 i što ih očekuje ove godine, odgovara Radim Foltyn, direktor franšiznog razvoja u McDonald's ČR, tvrtki koja djeluje kao davatelj franšize na češkom tržištu. 

Širenje McDonald'sa u Češkoj nije se usporilo ni u turbulentnoj 2020. S obzirom na situaciju, koliko je bilo teško otvoriti restorane i pronaći primatelje franšize za njih?

Unatoč ograničenjima i znatno skraćenom radnom vremenu restorana, uspjeli smo otvoriti četiri nove poslovnice u četiri grada Češke. Svi su restorani u rukama iskusnih primatelja franšize, budući da se radi o našim postojećim franšiznim partnerima koji su već imali jake i stabilne timove na svojim teritorijima. Trenutna situacija zahtijevala je ograničenje prometa i protoka potrošača, što je, naravno, utjecalo na opseg prodaje. Vjerujemo, međutim, da će se poslovanje na svim lokacijama ubrzati čim dođe do ublažavanja epidemioloških mjera.

Pandemija je pogodila gotovo sve biznise. Na kakvu su podršku s vaše strane mogli računati vaši primatelji franšize?

I poslovanje McDonald'sa uglavnom je diktirala pandemija. Bili smo prisiljeni brzo reagirati kako bi što veći broj restorana ostao otvoren te kako bi naši franšizni partneri nastavili raditi i zarađivati. Usredotočili smo se na prodajne kanale koji su u to vrijeme bili dopušteni i koji su udovoljavali svim higijenskim standardima – McDrive i McDelivery. Podrška s naše strane, dakle, najviše se ogledala u podršci za ova dva prodajna kanala, ne samo u smislu marketinške promocije, već i u smislu logistike i higijenskih postupaka.

Svaki izazov rađa i nešto dobro. Koje su se dobre strane franšizne suradnje izdvojile u ovom periodu?

Postoje dvije stvari koje su nam jasno pokazale što to franšizni sustav McDonald'sa čini jakim. Prva je fleksibilnost, jer smo se iz dana u dan morali prilagođavati i tražiti rješenja za situaciju koja se neprestano mijenjala. Druga je posvećenost svih ljudi koji rade „pod kapom“ McDonald'sa – naših primatelja franšize i njihovih zaposlenika koji su u ovim teškim vremenima učinili sve kako bi potrošačima ponudili sigurnu i kvalitetnu uslugu.

Sigurno je došlo i do promjena u određenim procesima. Postoji li nešto što će sada postati dijelom svakodnevnog poslovanja?

Naravno, uveli smo nekoliko promjena – poštivanje maksimalnih higijenskih mjera za kupce i zaposlenike, otvorili smo posebna prodajna mjesta za pješake i bicikliste, tzv. McWalk, pojednostavili smo i ubrzali neke procese, ponudili uslugu dostave i za jutarnji meni. Svakako će neke od uvedenih promjena postati standard. Prije svega, promjene koje se odnose na sigurnost i pojednostavljenje postupka.

Kakvi su planovi razvoja za 2021. godinu?

I 2021. obilježit će širenje mreže. Planiramo otvoriti nove restorane širom Češke. Iako još uvijek ne možemo razgovarati o točnim lokacijama, sigurno je da će, kao i do sada, svi novi restorani biti u rukama primatelja franšize.


Pandemija diktira promjene / „Uveli smo poštivanje maksimalnih higijenskih mjera za kupce i zaposlene, otvorili posebna prodajna mjesta za pješake i bicikliste, tzv. McWalk, pojednostavili smo i ubrzali neke procese, ponudili uslugu dostave i za jutarnji meni“, Radim Foltyn, direktor franšiznog razvoja u tvrtki McDonald's Češka

Popularno na forumu

Sa terena do franšize

Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...

6 komentara
zadnji 18.04.2024
Sa terena do franšize

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

6 komentara
zadnji 17.04.2024
Pizza Hut stiže u Hrvatsku

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

14 komentara
zadnji 17.04.2024
Investirati u razvoj franšize

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

9 komentara
zadnji 17.04.2024
Sa terena do franšize

I got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $1,000 daily for a maximum of 20 days. I am so happy about this because i got mine last week and I...

6 komentara
zadnji 21.03.2024
Sa terena do franšize

POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...

6 komentara
zadnji 18.03.2024
Investirati u razvoj franšize

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

9 komentara
zadnji 11.02.2024
Pizza Hut stiže u Hrvatsku

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

14 komentara
zadnji 11.02.2024