Suradnja na duge staze / Primatelji franšize dobivaju pravo da 20 godina koriste zaštitni znak i know-how McDonald'sa. Na ovaj način, franšizna licenca postaje vrijednost koja se prenosi s generacije na generaciju.
Četvrtak
18.02.2021
Kako je pandemija oblikovala poslovanje i u čemu je snaga franšiznog sustava McDonald'sa, otkriva Radim Foltyn, direktor franšiznog razvoja u tvrtki McDonald's Češka
 

Za razliku od zemalja ove regije u kojima McDonald's posluje preko jednog ekskluzivnog partnera, koji je zadužen za razvoj na cijelom tržištu, u Češkoj se američki lanac širi davanjem tzv. single unit franšize. Na taj je način veći broj poduzetnika (fizičkih osoba u statusu pravnih osoba) iz svih dijelova Češke dobio priliku otvoriti i voditi restorane ovog američkog branda. Trenutno na češkom tržištu posluje 105 franšiznih restorana kojima upravlja dvadesetak primatelja franšize. Kako se, pak, franšizna mreža razvijala tijekom krize uzrokovane pandemijom Kovida-19 i što ih očekuje ove godine, odgovara Radim Foltyn, direktor franšiznog razvoja u McDonald's ČR, tvrtki koja djeluje kao davatelj franšize na češkom tržištu. 

Širenje McDonald'sa u Češkoj nije se usporilo ni u turbulentnoj 2020. S obzirom na situaciju, koliko je bilo teško otvoriti restorane i pronaći primatelje franšize za njih?

Unatoč ograničenjima i znatno skraćenom radnom vremenu restorana, uspjeli smo otvoriti četiri nove poslovnice u četiri grada Češke. Svi su restorani u rukama iskusnih primatelja franšize, budući da se radi o našim postojećim franšiznim partnerima koji su već imali jake i stabilne timove na svojim teritorijima. Trenutna situacija zahtijevala je ograničenje prometa i protoka potrošača, što je, naravno, utjecalo na opseg prodaje. Vjerujemo, međutim, da će se poslovanje na svim lokacijama ubrzati čim dođe do ublažavanja epidemioloških mjera.

Pandemija je pogodila gotovo sve biznise. Na kakvu su podršku s vaše strane mogli računati vaši primatelji franšize?

I poslovanje McDonald'sa uglavnom je diktirala pandemija. Bili smo prisiljeni brzo reagirati kako bi što veći broj restorana ostao otvoren te kako bi naši franšizni partneri nastavili raditi i zarađivati. Usredotočili smo se na prodajne kanale koji su u to vrijeme bili dopušteni i koji su udovoljavali svim higijenskim standardima – McDrive i McDelivery. Podrška s naše strane, dakle, najviše se ogledala u podršci za ova dva prodajna kanala, ne samo u smislu marketinške promocije, već i u smislu logistike i higijenskih postupaka.

Svaki izazov rađa i nešto dobro. Koje su se dobre strane franšizne suradnje izdvojile u ovom periodu?

Postoje dvije stvari koje su nam jasno pokazale što to franšizni sustav McDonald'sa čini jakim. Prva je fleksibilnost, jer smo se iz dana u dan morali prilagođavati i tražiti rješenja za situaciju koja se neprestano mijenjala. Druga je posvećenost svih ljudi koji rade „pod kapom“ McDonald'sa – naših primatelja franšize i njihovih zaposlenika koji su u ovim teškim vremenima učinili sve kako bi potrošačima ponudili sigurnu i kvalitetnu uslugu.

Sigurno je došlo i do promjena u određenim procesima. Postoji li nešto što će sada postati dijelom svakodnevnog poslovanja?

Naravno, uveli smo nekoliko promjena – poštivanje maksimalnih higijenskih mjera za kupce i zaposlenike, otvorili smo posebna prodajna mjesta za pješake i bicikliste, tzv. McWalk, pojednostavili smo i ubrzali neke procese, ponudili uslugu dostave i za jutarnji meni. Svakako će neke od uvedenih promjena postati standard. Prije svega, promjene koje se odnose na sigurnost i pojednostavljenje postupka.

Kakvi su planovi razvoja za 2021. godinu?

I 2021. obilježit će širenje mreže. Planiramo otvoriti nove restorane širom Češke. Iako još uvijek ne možemo razgovarati o točnim lokacijama, sigurno je da će, kao i do sada, svi novi restorani biti u rukama primatelja franšize.


Pandemija diktira promjene / „Uveli smo poštivanje maksimalnih higijenskih mjera za kupce i zaposlene, otvorili posebna prodajna mjesta za pješake i bicikliste, tzv. McWalk, pojednostavili smo i ubrzali neke procese, ponudili uslugu dostave i za jutarnji meni“, Radim Foltyn, direktor franšiznog razvoja u tvrtki McDonald's Češka

Popularno na forumu

Sa terena do franšize

I started receiving alert of cash been transferred from my account immediately I had to rush down to the bank to know what's happening I was told that my funds got wired out of...

7 komentara
zadnji 13.07.2024
Zaradi na jeftinoj kavi

Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...

1 komentara
zadnji 02.06.2024
Više od talijanskog restorana

Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...

1 komentara
zadnji 02.06.2024
Papa John's osvaja Kinu

Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...

1 komentara
zadnji 02.06.2024
Franšizni „boost“

Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...

1 komentara
zadnji 02.06.2024
Snažan rast u UK

Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...

1 komentara
zadnji 02.06.2024
Partnerstvo ubrzava rast

Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...

1 komentara
zadnji 02.06.2024
Novo ime u svijetu kave

Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...

8 komentara
zadnji 02.06.2024