CHIPAS stiže u Visoko
Šarmantni interijer, domaćinska atmosfera, meni koji se bazira na kvalitetnim obrocima od piletine i paste, i sve to u kombinaciji s povoljnim cijenama, predstvalja „dobitnu kombinaciju“ za sarajevski restoran CHIPAS. Osim sada već kultnog „matičnog“ restorana i poslastičarnice u centru Sarajeva, CHIPAS ima i veliki reprezentativni restoran u sarajevskom naselju Pofalići, a prekretnicu u razvoju predstavljalo je otvaranje prve franšize u inozemstvu – od lipnja 2020. CHIPAS posluje i u Szczecinu u Poljskoj.
Tijekom ove godine, CHIPAS će zabilježiti još jedan „povjesni“ trenutak, budući da je potpisan i prvi franšizni ugovor u Bosni i Hecegovini te počele pripreme za otvaranje restorana u Visokom.
Produbljena dugogodišnja suradnja
Primatelj franšize za Visoko postalo je privredno društvo „Mesna industrija Vimar“, potvrđuje Muamer Čolić, idejni tvorac i vlasnik CHIPAS Concepta. Radi se, kako kaže, o uspješnoj kompaniji koja već dugi niz godina posluje u mesnoj industriji te s kojom CHIPAS, također, uspješno surađuje.
To što se radi o starim poslovnim znancima bio je tek jedan od razloga zašto se „Vimar“ odlučio za uzimanje franšize CHIPASa. Kako u oblasti ugostiteljstva do sada nisu imali nikakvog iskustva, franšiza je bila logičan korak – ponajviše zbog prijenosa znanja, obuke i podrške koju će CHIPAS pružati kao davatelj franšize.
Druga povoljna okolnost je što „Vimar“ u Visokom posjeduje zgradu od četiri sprata, koja je, po prvobitnom planu, uključivala i ugostiteljski objekat u prizemlju. Kada je, međutim, CHIPAS objavio da je značajno smanjio iznos potreban za kupovinu franšize, vlasnik je „Vimara“ poslao upit i gotovo „u istom danu“, nakon prezentacije i sastanka s davateljem, odlučio da čak tri kata zgrade u Visokom preuredi za restoran CHIPAS. – Stvari su se, jednostavno, složile – oni su imali poluspreman objekat, a mi idealnu franšizu za njihov grad, koji nema sličnih objekata, odnosno, ovakvih restoranskih franšiza – kaže Čolić.
Ugovor je potpisan u ožujku, a planirano je da restoran bude otvoren tijekom ove godine. – Ovo je naša prva lokalna franšiza i zato nam je jako bitno da sve bude kako treba. To je i jedan od razloga zašto sam se lično uključio u projekat. Želimo da se predstavimo u najboljem svjetlu, jer nemamo dvije šanse za dobar prvi utisak – kaže Muamer Čolić uz osmijeh.
Prednosti dobre lokacije
Restoran u Visokom će, prema riječima Čolića, biti na izuzetno dobroj lokaciji. Sam objekat nalazi se u centru grada, u vrlo prometnoj ulici, s puno parking mjesta u neposrednoj blizini. Osim toga, sretna je okolnost i što je ulica čitavo ljeto, od 18h do ponoći, zatvorena za saobraćaj. – Ulica se, zapravo, pretvara u pješačku zonu sa štandovima koji se sezonski postavljaju za razne prigode i manifestacije, što svakodnevno generiše veliki protok ljudi, a samim tim, i veliki broj potencijalnih mušterija za CHIPAS – objašnjava Čolić.
Foto: CHIPAS – objekat u Visokom
Lokal se sastoji iz tri dijela, što je još jedna novost za CHIPAS, kaže Čolić. U prizemlju je sala za goste s 50-60 mjesta, a planirano je da se u tom dijelu smjesti i koncept CHIPAS Sweets & Cakes – prodaja kolača i torti. Na prvom je spratu odvojena kuhinja, a na drugom, također sala za goste sa 40 mjesta te velika terasa, koja će se koristiti kao ljetna bašta, s dodatnih šezdesetak mjesta. Kuhinja je, inače, povezana specijalno dizajniranim liftom, koji će služiti kao „komunikacija“ između kuhinje sa donjim i gornjim spratom.
S primateljem franšize usaglasili su se za format restorana bez konobara, kaže Čolić, tako da će CHIPAS u Visokom biti baziran na samoposluzi. Na izdvojenom pultu će se, naime, naručivati hrana, a pejdžer na stolu će obavještavati goste kada je hrana pripremljena kako bi je mogli preuzeti. – Pokazalo se da je ovaj format isplativiji i funkcionalniji, a mi smo ga već testirali i dokazali kroz rad našeg restorana na Pofalićima u Sarajevu – podseća Čolić.
Obuka je pola posla
Dok se prostor renovira i prilagođava standardima franšize, u sarajevskom je restoranu već organizirana obuka za menadžera koji će voditi CHIPAS u Visokom. – U ovom slučaju je to djevojka koja nema iskustva u ugostiteljstvu, ali ima u drugim sličnim poslovima, što je bilo dobro polazište. Desetak dana je svako jutro dolazila u CHIPAS u Sarajevo, i od prvih do zadnjih koraka prošla sve faze: od prijema robe, kontrole kvaliteta primljene robe i manipulacije robom, preko zaduženja i razduženja, sve do papirologije, lista higijene i slično. Obuka je takođe obuhvatila i odnos sa uposlenima, mušterijama i kompletni sistem funkcionisanja CHIPASa. Smatrao sam da je najbolje naučiti u praksi – ukazuje Čolić na sveobuhvat prijenosa znanja, dodajući da će menadžer imati priliku dodatno „utvrditi gradivo“ bar sedam dana prije nego što krene samostalno voditi objekat u Visokom. – Naravno, uz naš nadzor i savjete u početku – ističe on.
Obuka za ostalo osoblje će biti organizovana u CHIPASu na Pofalićima, a njihov će se rad dodatno nadzirati i dvije nedelje po otvaranju restorana u Visokom. – Planirali smo, međutim, da u početku pošaljemo i jednog svog menadžera koji poznaje sve procese da nadgleda poslovanje te da ispravlja greške koje će se neminovno javiti u prvo vrijeme. Tako ćemo zajedno, i puno lakše, prebroditi početne „dječije bolesti“ – kaže naš sugovornik.
CHIPAS u Visokom će ponuditi čitav meni, iako se radi o vrlo širokoj i raznovrsnoj ponudi. U najvećoj mjeri je to, kako objašnjava Čolić, omogućeno i značajnim napretkom u pripremi poluproizvoda. Franšizni objekti, praktički, imaju jednog dobavljača i sve dobivaju s jednog mjesta – iz centralne kuhinje CHIPASa: od pohane piletine, gotovih umaka, začinjene salate, pomfrita, do brandiranih salveta, gotovih kolača i torti.
– Drugi važan dobavljač, koji je, inače, naš strateški i dugogodišnji partner s kojim imamo izuzetno dobru saradnju jeste Coca-Cola – dodaje Čolić.
Foto: Široka ponuda obroka od piletine i paste
Otvaranje restorana u Visokom predstvalja veliki korak za CHIPAS, kaže naš sugovornik. Označava, najprije, početak franšiznog razvoja na domaćem tržištu, ali i daje priliku da se franšizni sustav sada u potpunosti testira na lokaciji koja je blizu „centrale“. – Baš zbog toga što Visoko nije daleko od Sarajeva, moći ćemo puno lakše da kontrolišemo standarde, kvalitet i širenje samog sistema. Pogotovo sada, u vrijeme pandemije, gdje sve ide sporije i teže i s brojnim preprekama – kaže Čolić.
Dobre se prilike rađaju i u teškim vremenima
Pandemija je, kao i svugdje u svijetu, potpuno omela uobičajene tokove poslovanja, donijela opću nesigurnost i, još uvijek, predstavlja najveću prepreku razvoju. – Mi možemo reći da se CHIPAS do sada uspješno borio sa svim ovim pandemijskim nedaćama. Međutim, u čitavom se okruženju već osjeća ogroman zamor, sve postaje skuplje i jako je teško održati zdravo poslovanje sa konstantnim ograničenjima, prekidima rada, policijskim satom, skraćenim radnim vremenom – ukazuje na ozbiljnost situacije Čolić.
Ipak, dodaje on, čak i kad je razina posla bila drastično smanjena, u CHIPASu nisu stali. – Iskoristili smo to vrijeme da se presaberemo i unapredimo neke druge stvari koje će pojačati konkurentsku prednost CHIPASa – kaže Čolić. Kao primjer, navodi da su napravili i zapakovali svoju majonezu i tartar umak. Takođe, u slatkom dijelu, napravili su svoja punila za kolače, kao i prelive za torte i kolače. – Na taj način, osigurali smo da naši proizvodi uvijek imaju isti standard, isti okus, miris, boju i konzistenciju. I ne samo što je dosta smanjenja zavisnost od drugih dobavljača, već smo i cijenama jako konkuretni. Pošto sve proizvodimo u svojoj fabrici, jasno je da proizvode nabavljamo i možemo prodavati po najpovoljnijim cijenama – objašnjava Muamer Čolić.
Foto: CHIPAS – Sweets & Cakes
Prva inozemna franšiza, otvorena u Szczecinu u Poljskoj, bilježila je odlične rezultate sve do izbijanja pandemije. Ipak, i za to kratko vrijeme koliko su imali priliku raditi u „normalnim uvjetima“, CHIPAS je uspio pokazati kakav potencijal ima te na kakve rezultate primatelji franšize iz Poljske mogu računati, jednom kad se situacija stabilizira. – Nadamo se da će sve ovo uskoro proći, da će se život vratiti u normalu, jer imamo jako veliki interes da nastavimo započeto i razvijamo dalje posao u Poljskoj – kaže Čolić.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Na ovogodišnjem Sarajevo Film Festivalu restoran Chipas „nastupio je“ u manjem formatu i postigao izvrsne rezultate. Vlasnika je to navelo da razmišlja o novom konceptu.
CHIPAS ima kultni status u Sarajevu – restoran koji se drži načela „kvaliteta po najpovoljnijoj cijeni“ stekao je i čuva popularnost na kojoj mu se samo može pozavidjeti. Franšiza je, stoga, logičan korak.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...