CHIPAS širi franšizu i na domaćem tržištu
CHIPAS širi franšizu i na domaćem tržištu / Restoran u Visokom će ponuditi sve ono po čemu je ovaj sarajevski koncept poznat: slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu, povoljne cijene
Petak
09.04.2021
Prva franšizna jedinica u Bosni i Hercegovini sarajevskog restorana CHIPAS otvara se u Visokom.
 

Šarmantni interijer, domaćinska atmosfera, meni koji se bazira na kvalitetnim obrocima od piletine i paste, i sve to u kombinaciji s povoljnim cijenama, predstvalja „dobitnu kombinaciju“ za sarajevski restoran CHIPAS. Osim sada već kultnog „matičnog“ restorana i poslastičarnice u centru Sarajeva, CHIPAS ima i veliki reprezentativni restoran u sarajevskom naselju Pofalići, a prekretnicu u razvoju predstavljalo je otvaranje prve franšize u inozemstvu – od lipnja 2020. CHIPAS posluje i u Szczecinu u Poljskoj.

Tijekom ove godine, CHIPAS će zabilježiti još jedan „povjesni“ trenutak, budući da je potpisan i prvi franšizni ugovor u Bosni i Hecegovini te počele pripreme za otvaranje restorana u Visokom.

Produbljena dugogodišnja suradnja

Primatelj franšize za Visoko postalo je privredno društvo „Mesna industrija Vimar“, potvrđuje Muamer Čolić, idejni tvorac i vlasnik CHIPAS Concepta. Radi se, kako kaže, o uspješnoj kompaniji koja već dugi niz godina posluje u mesnoj industriji te s kojom CHIPAS, također, uspješno surađuje.

To što se radi o starim poslovnim znancima bio je tek jedan od razloga zašto se „Vimar“ odlučio za uzimanje franšize CHIPASa. Kako u oblasti ugostiteljstva do sada nisu imali nikakvog iskustva, franšiza je bila logičan korak – ponajviše zbog prijenosa znanja, obuke i podrške koju će CHIPAS pružati kao davatelj franšize.

Druga povoljna okolnost je što „Vimar“ u Visokom posjeduje zgradu od četiri sprata, koja je, po prvobitnom planu, uključivala i ugostiteljski objekat u prizemlju. Kada je, međutim, CHIPAS objavio da je značajno smanjio iznos potreban za kupovinu franšize, vlasnik je „Vimara“ poslao upit i gotovo „u istom danu“, nakon prezentacije i sastanka s davateljem, odlučio da čak tri kata zgrade u Visokom preuredi za restoran CHIPAS. – Stvari su se, jednostavno, složile – oni su imali poluspreman objekat, a mi idealnu franšizu za njihov grad, koji nema sličnih objekata, odnosno, ovakvih restoranskih franšiza – kaže Čolić.

Ugovor je potpisan u ožujku, a planirano je da restoran bude otvoren tijekom ove godine. – Ovo je naša prva lokalna franšiza i zato nam je jako bitno da sve bude kako treba. To je i jedan od razloga zašto sam se lično uključio u projekat. Želimo da se predstavimo u najboljem svjetlu, jer nemamo dvije šanse za dobar prvi utisak – kaže Muamer Čolić uz osmijeh.

Prednosti dobre lokacije

Restoran u Visokom će, prema riječima Čolića, biti na izuzetno dobroj lokaciji. Sam objekat nalazi se u centru grada, u vrlo prometnoj ulici, s puno parking mjesta u neposrednoj blizini. Osim toga, sretna je okolnost i što je ulica čitavo ljeto, od 18h do ponoći, zatvorena za saobraćaj. – Ulica se, zapravo, pretvara u pješačku zonu sa štandovima koji se sezonski postavljaju za razne prigode i manifestacije, što svakodnevno generiše veliki protok ljudi, a samim tim, i veliki broj potencijalnih mušterija za CHIPAS – objašnjava Čolić.

Foto: CHIPAS – objekat u Visokom

Lokal se sastoji iz tri dijela, što je još jedna novost za CHIPAS, kaže Čolić. U prizemlju je sala za goste s 50-60 mjesta, a planirano je da se u tom dijelu smjesti i koncept CHIPAS Sweets & Cakes – prodaja kolača i torti. Na prvom je spratu odvojena kuhinja, a na drugom, također sala za goste sa 40 mjesta te velika terasa, koja će se koristiti kao ljetna bašta, s dodatnih šezdesetak mjesta. Kuhinja je, inače, povezana specijalno dizajniranim liftom, koji će služiti kao „komunikacija“ između kuhinje sa donjim i gornjim spratom.

S primateljem franšize usaglasili su se za format restorana bez konobara, kaže Čolić, tako da će CHIPAS u Visokom biti baziran na samoposluzi. Na izdvojenom pultu će se, naime, naručivati hrana, a pejdžer na stolu će obavještavati goste kada je hrana pripremljena kako bi je mogli preuzeti. – Pokazalo se da je ovaj format isplativiji i funkcionalniji, a mi smo ga već testirali i dokazali kroz rad našeg restorana na Pofalićima u Sarajevu – podseća Čolić.

Obuka je pola posla

Dok se prostor renovira i prilagođava standardima franšize, u sarajevskom je restoranu već organizirana obuka za menadžera koji će voditi CHIPAS u Visokom. – U ovom slučaju je to djevojka koja nema iskustva u ugostiteljstvu, ali ima u drugim sličnim poslovima, što je bilo dobro polazište. Desetak dana je svako jutro dolazila u CHIPAS u Sarajevo, i od prvih do zadnjih koraka prošla sve faze: od prijema robe, kontrole kvaliteta primljene robe i manipulacije robom, preko zaduženja i razduženja, sve do papirologije, lista higijene i slično. Obuka je takođe obuhvatila i odnos sa uposlenima, mušterijama i kompletni sistem funkcionisanja CHIPASa. Smatrao sam da je najbolje naučiti u praksi – ukazuje Čolić na sveobuhvat prijenosa znanja, dodajući da će menadžer imati priliku dodatno „utvrditi gradivo“ bar sedam dana prije nego što krene samostalno voditi objekat u Visokom. – Naravno, uz naš nadzor i savjete u početku – ističe on.

Obuka za ostalo osoblje će biti organizovana u CHIPASu na Pofalićima, a njihov će se rad dodatno nadzirati i dvije nedelje po otvaranju restorana u Visokom. – Planirali smo, međutim, da u početku pošaljemo i jednog svog menadžera koji poznaje sve procese da nadgleda poslovanje te da ispravlja greške koje će se neminovno javiti u prvo vrijeme. Tako ćemo zajedno, i puno lakše, prebroditi početne „dječije bolesti“ – kaže naš sugovornik.

CHIPAS u Visokom će ponuditi čitav meni, iako se radi o vrlo širokoj i raznovrsnoj ponudi. U najvećoj mjeri je to, kako objašnjava Čolić, omogućeno i značajnim napretkom u pripremi poluproizvoda. Franšizni objekti, praktički, imaju jednog dobavljača i sve dobivaju s jednog mjesta – iz centralne kuhinje CHIPASa: od pohane piletine, gotovih umaka, začinjene salate, pomfrita, do brandiranih salveta, gotovih kolača i torti.
Drugi važan dobavljač, koji je, inače, naš strateški i dugogodišnji partner s kojim imamo izuzetno dobru saradnju jeste Coca-Cola – dodaje Čolić.

Foto: Široka ponuda obroka od piletine i paste

Otvaranje restorana u Visokom predstvalja veliki korak za CHIPAS, kaže naš sugovornik. Označava, najprije, početak franšiznog razvoja na domaćem tržištu, ali i daje priliku da se franšizni sustav sada u potpunosti testira na lokaciji koja je blizu „centrale“. – Baš zbog toga što Visoko nije daleko od Sarajeva, moći ćemo puno lakše da kontrolišemo standarde, kvalitet i širenje samog sistema. Pogotovo sada, u vrijeme pandemije, gdje sve ide sporije i teže i s brojnim preprekama – kaže Čolić.

Dobre se prilike rađaju i u teškim vremenima

Pandemija je, kao i svugdje u svijetu, potpuno omela uobičajene tokove poslovanja, donijela opću nesigurnost i, još uvijek, predstavlja najveću prepreku razvoju. – Mi možemo reći da se CHIPAS do sada uspješno borio sa svim ovim pandemijskim nedaćama. Međutim, u čitavom se okruženju već osjeća ogroman zamor, sve postaje skuplje i jako je teško održati zdravo poslovanje sa konstantnim ograničenjima, prekidima rada, policijskim satom, skraćenim radnim vremenom – ukazuje na ozbiljnost situacije Čolić.

Ipak, dodaje on, čak i kad je razina posla bila drastično smanjena, u CHIPASu nisu stali. – Iskoristili smo to vrijeme da se presaberemo i unapredimo neke druge stvari koje će pojačati konkurentsku prednost CHIPASa – kaže Čolić. Kao primjer, navodi da su napravili i zapakovali svoju majonezu i tartar umak. Takođe, u slatkom dijelu, napravili su svoja punila za kolače, kao i prelive za torte i kolače. – Na taj način, osigurali smo da naši proizvodi uvijek imaju isti standard, isti okus, miris, boju i konzistenciju. I ne samo što je dosta smanjenja zavisnost od drugih dobavljača, već smo i cijenama jako konkuretni. Pošto sve proizvodimo u svojoj fabrici, jasno je da proizvode nabavljamo i možemo prodavati po najpovoljnijim cijenama – objašnjava Muamer Čolić.

Foto: CHIPAS – Sweets & Cakes

Prva inozemna franšiza, otvorena u Szczecinu u Poljskoj, bilježila je odlične rezultate sve do izbijanja pandemije. Ipak, i za to kratko vrijeme koliko su imali priliku raditi u „normalnim uvjetima“, CHIPAS je uspio pokazati kakav potencijal ima te na kakve rezultate primatelji franšize iz Poljske mogu računati, jednom kad se situacija stabilizira. – Nadamo se da će sve ovo uskoro proći, da će se život vratiti u normalu, jer imamo jako veliki interes da nastavimo započeto i razvijamo dalje posao u Poljskoj – kaže Čolić.


Popularno na forumu

Sa terena do franšize

Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...

16 komentara
zadnji 25.11.2024
Sa terena do franšize

Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...

16 komentara
zadnji 25.11.2024
Sa terena do franšize

Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...

16 komentara
zadnji 25.11.2024
Sa terena do franšize

Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...

16 komentara
zadnji 25.11.2024
Sa terena do franšize

Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...

16 komentara
zadnji 25.11.2024
Sa terena do franšize

Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...

16 komentara
zadnji 25.11.2024
Sa terena do franšize

Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...

16 komentara
zadnji 25.11.2024
Sa terena do franšize

Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...

16 komentara
zadnji 25.11.2024