Radost čitanja utkana u franšizu
Nijedno dijete ne bi smjelo patiti, osjećati se loše, odbijati, plakati i bježati od čitanja i prepričavanja – bila je ovo jedna od osnovnih ideja kojom se vodila Snežana Milošević Ješić, učiteljica, pedagoginja i obiteljska psihoterapeutkinja iz Beograda, kada je prije nekoliko godina sa suprugom Zoranom razvila jedinstvenu metodologiju za lako i brzo učenje čitanja, prepričavanja i pisanja sastavaka. S jedne strane, kako kaže, oslonili su se na bogato iskustvo rada s djecom, s druge, na roditeljski instinkt. Uvidjeli su na koji način djeca najlakše uče, što im se najviše dopada, što ih potiče i motivira. Kada su pokrenuli radionicu za učenje čitanja, pošli su upravo od činjenice da čitanje za dijete treba biti radost, a program koji su osmislili nazvali su – sasvim prikladno – „Čitaj za 5“.
Kako s razvojem kognitivnih vještina treba započeti što je moguće ranije, tako je i program „Čitaj za 5“ namijenjen djeci od četvrte godine života – pa do bilo koje dobi u kojoj dijete još nije naučilo čitati, prepričavati i pisati sastavke, kaže naša sugovornica. Program ima tri razine, svaka razina traje tri mjeseca. Tijekom tih devet mjeseci, djeca koriste poseban set radnih knjiga koje je napisao i objavio bračni par Ješić.
– Naš je program specifičan po visokoj i provjerljivoj razini vještina koje polaznici stječu i razviju u kratkom roku. Osoba koja je savladala naš program može kasnije koristiti vještine čitanja, prepričavanja i pisanja u gotovo svim područjima života. Svakako, jedan od bitnih dugoročnih efekata jeste navika čitanja i funkcionalna primjena te vještine – ističe prednosti programa Snežana Milošević Ješić.
Ona podsjeća da djecu u Srbiji prvi službeni „veliki test“ funkcionalne pismenosti čeka na kraju osmog razreda. Završni ispit iz materinskog jezika u pravilu sadrži i nekoliko pitanja koja su izravno povezana s pažljivim čitanjem i razumijevanjem teksta. Iako osmaci odgovore na ova pitanja olako ubrajaju u „sigurne poene“, rezultati s male mature u Srbiji pokazuju da to i nisu tako jednostavni zadaci. – Zato osnova treba biti kvalitetna. Ako u najranijoj dobi, na zanimljiv i jednostavan način usvoje vještine čitanja, prepričavanja te pisanja, djeca će istovremeno razvijati samopouzdanje i vjeru u sebe te pokazivati visok stupanj motivacije za daljnji rad i učenje – dijeli iskustva iz pedagoške prakse Snežana Milošević Ješić.
Upravo zbog specifične metodologije i ishoda učenja, koji su ciljano skrojeni po mjeri djeteta, kao i rezultata koje su postizali polaznici programa, glas o školici „Čitaj za 5“ brzo se proširio i izvan granica Srbije.
– Potražnja za našim knjigama porasla je u Srbiji, ali i u Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i dijaspori, a znali smo da je priča krenula potpuno novim tokom kad su počeli stizati pozivi vlasnika škola i centara za djecu, zainteresirani da organizirano primjene našu metodologiju u radu s grupama djece – kaže Milošević Ješić. U tom su trenutku, dodaje ona, i počeli razmišljati o razvoju franšize.
Otvori školicu „Čitaj za 5“
Nakon što su „uredili sustav“ i kreirali franšizni paket, Ješići su ponudili svoj brand i know-how zainteresiranim edukatorima, i to iz svih regija gdje se govore srpski, bosanski, crnogorski, hrvatski jezik.
Prirodni partneri, a istodobno i idealni primatelji ove franšize, jesu već postojeće školice, edukativni centri i vrtići, koji u svojoj ponudi imaju različite obrazovne programe – matematičke, programerske, jezične, škole brzog čitanja i slično. – Mi smo svima njima itekako potrebni, jer razvijamo elementarne vještine bez kojih svega toga ne bi bilo! Nema dobrog matematičara ako dijete ne može s razumijevanjem pročitati tekstualni zadatak; nema rezultata u stranim jezicima ako ne zna elementarne vještine u svom jeziku; nema programiranja bez čitanja s razumijevanjem; nema brzog čitanja i funkcionalnog učenja bez tečnog čitanja i razumijevanja pročitanog – naglašava Milošević Ješić.
Da bi pokrenuo školicu „Čitaj za 5“, primatelj franšize prvo treba zaposliti stručni kadar – za početak rada, potrebna je jedna do tri osobe koje imaju vaspitačko, učiteljsko ili nastavničko obrazovanje. Primatelj, zatim, treba osigurati adekvatan prostor za učionicu, opremljen osnovnim sredstvima za realiziranje programa (stolovi i stolice, tabla, zidna slovarica i odgovarajuće zidne slike predviđene programom).
Ako se radi o postojećim školicama ili edukatvinim centrima, prethodni zahtjevi bit će više-manje već ispunjeni. Jedino što se u tom slučaju očekuje je da osoblje prođe posebnu obuku za primjenu metodologije rada školice „Čitaj za 5“. – Naravno, i primatelj bi franšize trebao proći našu obuku kako bi mogao vršiti instruktivno-savjetodavni rad, ali se od njega ne traži da radi kao predavač – pojašnjava Snežana Milošević Ješić.
Obuka traje dva dana, a radi veće učinkovitosti, organizira se na licu mjesta, u prostoru u kojem će se i raditi s polaznicima.
Jedna ovakva školica, procjenjuje naša sugovornica, može pokriti područje jedne veće osnovne škole.
Primatelju je franšize, s druge strane, osigurana pomoć i podrška davatelja franšize.
– Naši partneri mogu računati na prijenos znanja, iskustava i savjeta po pitanju organiziranja programa, odabira i organiziranja rada predavača, ali i selekcije, uređenja i opremanja lokacije. Također, i know-how po pitanju akvizicije polaznika i organiziranja odnosa s polaznicima, što uključuje i sustav preporuka za cijenu programa – navodi Milošević Ješić.
Zašto uzeti franšizu „Čitaj za 5“?
Osim jedinstvenog programa i metodologije učenja koja daje vidljive rezultate, otvaranje ove školice je i dobra poslovna prilika, kaže naša sugovornica. Po pitanju potrebnih investicija, „Čitaj za 5“ je i vrlo povoljna franšiza. Primatelj, naime, treba izdvojiti jedino za početnu franšiznu naknadu. Za razliku od tipične franšizne prakse, primatelj ne plaća redovitu naknadu niti naknadu za marketing. U početnu investiciju treba još uključiti i troškove opremanje učionice, ali to nije pretjerano veliki iznos.
Najzad, dosadašnja potražnja za programom školice pokazuje da je „Čitaj za 5“ franšiza u koju vrijedi uložiti. – Vidimo da postoji potreba za učenjem vještina, čitanja, prepričavanja i pisanja sastavaka. Stoga je očita i tržišna potreba za otvaranjem ovih grupa u privatnim vrtićima, školicama i drugim centrima za rad s djecom – smatra Snežana Milošević Ješić.

pročitajte članke

Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Škola za intelektualni razvoj djece „Malac Genijalac“ osvojila je „Franšiznu nagradu godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.