Zdravo i brzo / Svi obroci i salate u Salad Boxu pripremaju se na licu mjesta, a koriste se najsvježije namirnice
Petak
02.07.2021
Zašto je Salad Box gastro koncept skrojen po mjeri modernog potrošača, koliki je njegov poslovni potencijal te tko može uzeti ovu franšizu, otkriva jedan od osnivača Radu Lupaş
 

Obično se u restorane brze prehrane ne odlazi ako tražite obroke visoke hranjive vrijednosti. Međutim, Salad Box je tu da razbije ovaj stereotip. Riječ je o rumunjskoj gastronomskoj franšizi koja nudi zdravu brzu hranu - salate i obroke na bazi svježih, niskokaloričnih i hranjivih namirnica. Činjenica je da su današnji potrošači neusporedivo zahtjevniji što se tiče zdravog života, a međunarodni uspjeh Salad Boxa potvrđuje da su osnivači ovog koncepta vrlo dobro razumjeli što potrošači traže i, sukladno tome, odgovorili na ovu potražnju. Radu Lupaş, jedan od osnivača Salad Boxa, govori o potencijalu ovog koncepta, utjecaju pandemije na transformaciju, kao i o tome tko odgovara profilu idealnog primatelja ove franšize.

Odakle ideja za Salad Box?

Često se kaže da posao i prijateljstvo ne treba miješati, međutim, mi vjerujemo u drugu mantru. Naša priča započinje 2011. godine, kada se moj prijatelj Dan Isai vratio s putovanja po Australiji. Inspiriralo ga je obilje zdravijih alternativa brzoj prehrani, pa je i sam poželio potrošačima u Rumunjskoj ponuditi zdrave obroke po pristupačnim cijenama. Odlučili smo otvoriti prvi Salad Box u travnju 2012. u Cluju, drugom po veličini gradu u Rumunjskoj. Što se dogodilo? Naše su salate postale toliko popularne da smo u roku od godinu dana otvorili čak 12 restorana!

Mi znamo da su naši kupci ljudi koji brinu o svom zdravlju i koji su svjesni važnosti dobro uravnotežene prehrane. U pravilu su to zaposleni ljudi, koji su uvijek u žurbi i trci s vremenom te koji dolaze u Salad Box na putu do posla, sastanka... Stoga i imaju potrebu da obrok bude pripremljen brzo, ali da to ne bude fast food, koji i nije toliko dobar za zdravlje.

Također, znamo da potreba za konzumacijom zdravih i svježih obroka po pristupačnim cijenama postoji u svim dijelovima svijeta, bez obzira na rasu, spol, dob ili socijalni status potrošača. Iz tog smo se razloga odlučili za „masovno tržište“ u smislu segmentacije i pristupa kupcima. Salad Box nastao je iz naše osobne potrebe te potreba zemlje u kojoj živimo. Željeli smo svojoj djeci ponuditi priliku za zdraviji način života!

U kojim regijama Europe vidite najveći potencijal za Salad Box?

Vjerujem da je u ovom trenutku Istočna Europa savršeno tržište jer trend zdravog života i dalje raste. S druge strane, Zapadna Europa ima obrazovanije kupce, što olakšava ulazak koncepta zdrave brze hrane na ta tržišta. Potražnja postoji na oba tržišta, ali situacija je u Zapadnoj Europi i dalje nešto drugačija; da, potražnja postoji, ali treba koristiti različite strategije.

Kako je pandemija utjecala na planove razvoja?

Nitko nije mogao predvidjeti ovu krizu. Kovid-19 donio je brze i neočekivane posljedice za koje naši postojeći krizni planovi i timovi nisu bili spremni. Međutim, učeći lekcije iz ove pandemije i gradeći otporniji sustav za neku buduću krizu, imamo priliku da poremećaj uzrokovan Kovidom-19 preokrenemo u svoju korist.

Bilo je izuzetno teško otpustiti neke od najboljih radnika i izgubiti fizički kontakt s potrošačima. Također, odgoditi većinu razvojnih planova zbog restrikcija i karantene.

Međutim, zaista smo ponosni na to kako se naš tim nosio sa situacijom te kako nas je poticao da idemo naprijed. Kažu da je nužnost majka izuma, mi potvrđujemo da je to istina. Ova je pandemija bila veliko iskušenje i prekretnica za nas, potaknula je transformaciju koja se možda ne bi dogodila još godinama.

Koje vještine i osobine tražite kod primatelja franšize Salad Boxa?

Znam da uzimanje franšize nije za svakoga, međutim, svi uspješni primatelji franšize imaju nešto zajedničko. Od svih atributa koje primatelj može imati, posebno cijenimo kad je sposoban, pouzdan te spreman učiti.

Po mom mišljenju, dobar primatelj franšize otvoren je i iskren od prvog dana. Uspješno poslovno partnerstvo ovisi o nekoliko čimbenika, ali povjerenje i pouzdanost su ključni. To je daleko najznačajnija kvaliteta koju tražimo. Također je važno imati na umu da u franšizingu nema puno prostora za ego – morate biti spremni učiti i rasti tijekom tom procesa. Važno je razumjeti da ćete morati prihvatiti obuku i smjernice davatelja franšize. Na svaku okolnost, pozitivnu ili negativnu, treba gledati kao na iskustvo učenja koje vam može pomoći da prijeđete na sljedeću razinu i postanete još profitabilniji i uspješniji.

Toplo preporučujem svim budućim primateljima da rade na poboljšanju financijske pismenosti – da nauče kako predvidjeti dobit i gubitak, troškove rada i materijala, da poznaju osnovno poslovno računovodstvo. Prije potpisivanja ugovora o franšizi, primatelj je često dužan dostaviti dokaze o financijskoj stabilnosti. Uspješni primatelji franšize u pravilu znaju upravljati financijama, kako na osobnoj, tako i na poslovnoj razini.

Kada primatelj franšize može očekivati prvu dobit?

Obično treba od tri do šest mjeseci kako bi prešli granicu te premašili točku breakevena. Nakon ove početne optimizacije poslovanja, zaposlenici su već dobro obučeni i dobro koordinirani, pa je to točka u kojoj treba očekivati ​​dobit.

Salad Box

  • 7 restorana u Rumunjskoj (u vlasništvu davatelja franšize)
  • 66 franšiznih jedinica u Rumunjskoj, Mađarskoj, Francuskoj, Malti, Bugarskoj, Italiji, Sloveniji, Češkoj, Velikoj Britaniji, Irskoj, SAD-u, Kanadi, Alžiru
  • Potrebne investicije za otvaranje restorana: 70.000-150.000 eura, ovisno o prostoru i lokaciji
  • Franšizni paket uključuje i set za financijsko planiranje: plan ulaganja, plan prodaje i troškova, kontinuirana marketinška podrška

Radu Lupaş, jedan od osnivača Salad Boxa / „Pronalaženje ključnih partnera najznačajniji je aspekt poslovanja. Bez pravih partnera, dugoročni uspjeh nije moguć.“

Popularno na forumu

Sa terena do franšize

Sretna vam svima nova godina, ovo je još jedna godina i ja sam među prvima koje je Bog blagoslovio početkom ove godine. Tražio sam zajmodavca i hrvatska služba za...

1 komentara
zadnji 01.02.2023
Investirati u razvoj franšize

Sretna vam svima nova godina, ovo je još jedna godina i ja sam među prvima koje je Bog blagoslovio početkom ove godine. Tražio sam zajmodavca i hrvatska služba za...

1 komentara
zadnji 01.02.2023
Zaradi na jeftinoj kavi

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
zadnji 14.12.2021
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
zadnji 14.12.2021
Riblje delicije i franšiza

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
zadnji 14.12.2021
Život posvećen fettuccinama

HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...

1 komentara
zadnji 11.05.2015
Fetućinima do slave

HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO”, NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO ALFREDO” – “ALFREDO DI...

1 komentara
zadnji 03.12.2013
KFC u Sloveniji?

Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?

1 komentara
zadnji 29.09.2013