Jačamo gdje smo najjači
McDonald's u Srbiji trenutačno ima 17 restorana, ali u narednim godinama planiraju značajno povećati taj broj. Ove godine, prema riječima Tomasza Rogacza direktora Nicefoods restorani, fokus će biti na većim gradovima - Beogradu, Novom Sadu i Nišu.
Objasnite nam kako za teritoriju Srbije funkcionira franšizni sustav McDonald's-a. Tvrtka Nicefoods restorani je vlasnik master franšize za srbijansko tržište. Jesu li svi postojeći restorani isključivo u vlasništvu Nicefoods-a?
Tvrtka Nicefoods restorani je vlasnik takozvane DL ili development license za McDonald's u Srbiji i kao takva vlasnik je svih McDonald's restorana u Srbiji. "Razvojna licenca" znači da imamo ekskluzivno pravo razvijati McDonald's brend na teritoriju Srbije, što podrazumijeva i pronalaženje novih lokacija i otvaranje novih restorana na ovoj teritoriji.
Da li postoji ideja da se sustav širi s više single-unit franšiza?
Kako smo već naveli, kao vlasnici DL-a, mi smo jedini vlasnici franšize za srbijansko tržište.
Da li se poslovanje McDonald's-a u Srbiji promijenilo tijekom krize? Da li su se promijenile navike potrošača?
Kriza je primjetna u poslovanju, kako u restoranima u Srbiji, tako i u restoranima u Europi. Iako nismo dio Evorpske unije, kriza koja se osjeća na tržištu Europske unije osjeća se i u Srbiji. U Srbiji se kriza manifestirala smanjenjem investicija i povećanjem nezaposlenosti. Zato smo se u poslovanju fokusirali na "vrijednost" ( value ) ponude i pokušali našim gostima ponuditi pristupačne cijene i dobro poznatu kvalitetu.
Klima za razvijanje biznisa nije loša, ali moram istaći da postoji dosta zakonskih i proceduralnih problema koji usporavaju naše planove i razvijanje biznisa.
Možete li usporediti poslovanje u Beogradu s radom restorana u nekim drugim mjestima, posebno u Velikoj Plani na auto-cesti?
Beograd je jedini grad koji ima više restorana (ukupno 12) i kao takav predstavlja tržište za sebe. Naša iskustva pokazuju da je kriza još izraženija u manjim gradovima, tako da smo poslovnu strategiju za budući period prevashodno usmjerili na razvoj u većim gradovima. Velika Plana je specifičan restoran jer je to jedini restoran koji se nalazi na auto-cesti, i samim tim se može svrstati u kategoriju sezonskih restorana.
Ukoliko imate rezultate za tržišta regije možete li ih usporediti s tržištem Srbije? Jesu li navike potrošača iste?
Navike potrošača u regiji se razlikuju u ekonomskom i kulturološkom smislu, ali što se rezultata poslovanja tiče, možemo reći da su slični.
Je li franšizni koncept isti u svim zemljama regije (da li je svugdje samo jedna tvrtka nositelj franšize i postoje li singl-unit franšize)?
Koncepti poslovanja se razlikuju od države do države u regiji. Koncept "razvojne licenece", koji je implementiran u Srbiji, isti je kao, primjerice, u Hrvatskoj, BiH ili Makedoniji.
Ove godine McDonald's slavi četvrt stoljeća poslovanja na srbijanskom tržištu. Možete li nam reći što spada u konkretne kratkoročne planove? Da li ćete nastaviti širenje i u manjim mjestima?
Vrlo smo ponosni na činjenicu da u Srbiji poslujemo već 25 godina. Ove godine fokus će biti na razvoju tržišta, prije svega u Beogradu, Novom Sadu i Nišu, ali će to, naravno, biti uvjetovano razvojem gospodarske situacije u Srbiji.
Hoće li McCafe u Srbiji biti odvojen od McDonald's-a, budući da je u Sjedinjenim Američkim Državama taj brend već registriran kao zaseban?
Vjerujemo u uspjeh McCafe-a kao ekstenzije brenda McDonald's i smatramo da koncept McCafe-a postiže uspjeh samo ukoliko nastupi kao jedinstveni dio McDonald's restorana.Koliko ima prostora za domaće poduzetnike u sustavima nabave?
Tvrtka McDonald's se opredjeljuje za domaće proizvođače kada god je to moguće, pod uvjetom da oni mogu raditi odgovorno i osigurati standardnu kvalitetu, higijenske uvjete, kao i da imaju konkurentan proizvod. Za ovih 25 godina poslovanja u Srbiji, izgradili smo mrežu domaćih dobavljača s kojima uspješno surađujemo, i među kojima su OSI, Desing, Salat centar, Žitoban.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Životne okolnosti odvele su mladi bračni par Hasanović iz Sarajeva u Tuzlu, gdje su prošle godine pokrenuli vlastiti posao uzevši Helen Doron franšizu.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
I started receiving alert of cash been transferred from my account immediately I had to rush down to the bank to know what's happening I was told that my funds got wired out of...
Zaradi na jeftinoj kavi
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od talijanskog restorana
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Papa John's osvaja Kinu
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Franšizni „boost“
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Snažan rast u UK
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Partnerstvo ubrzava rast
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Novo ime u svijetu kave
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...