Više od talijanskog restorana
Comparello Bello sicilijanski je izraz koji se može prevesti kao „moj prijatelj“ i oslikava duh u kojem su tri dobra prijatelja po završetku fakulteta odlučila udružiti svoje resurse i pokrenuti zajednički projekt. Tako su 2015. godine u Messini na Siciliji otvorili Comparello Bello, restoran koji spaja klasično i moderno, a ideja je bila ponuditi širokoj bazi potrošača i autentična talijanska jela i popularna internacionalna jela i pića – po pristupačnim cijenama. Kako je popularnost restorana brzo rasla, u roku od nekoliko godina otvorene su još dvije lokacije – u Messini i Palermu (franšiza). Dobre su rezultate postizali čak i tijekom karantene, a vlasnici koncepta sada imaju ambiciju pokrenuti franšizne restorane diljem Europe.
O počecima, strategiji razvoja i poželjnim primateljima franšize govori direktor prodaje Claudio D'Agata.
Odakle ideja za Comparello Bello?
Poput mnogih drugih sjajnih projekata, i Comparello Bello nastao je slučajno. Jednom prilikom, dok smo svi skupa sjedili za stolom i pričali, javila se ideja kako bi bilo dobro otvoriti nešto novo, neku pomalo drugačiju pivnicu, jer smo upravo pronašli prostor koji nam se jako svidio. No, prostor je bio prevelik za pivnicu, pa smo – umjesto da nađemo manji lokal – proširili koncept! Mogli bismo reći da je lokacija diktirala sadržaj koncepta, a ne obrnuto. Pomno smo istražili destinaciju, uvidjeli da ova zona grada privlači raznolike potrošače, različitih dobi, statusa i tipova. Riječ je o povijesnom i poslovnom centru grada, ali i obiteljskoj destinaciji, koja svakodnevno privlači veliki broj ljudi, tako da je prometno i danju i noću. Stoga smo i odlučili da naši restorani rade 18 sati dnevno kako bismo uvijek svima bili na usluzi.
Kako ste se prilagodili situaciji kada je izbila pandemija?
Odlučili smo se za strategiju koja je bila dominantna od samog početka – lokacija je od vitalnog značaja. Primjerice, potpuno smo preuredili restoran u Palermu. Ponudili smo suradnju tvrtkama i biznisima iz okolice te naš restoran pretvorili u poslovnu menzu. Ako ste voljni, čak i najgoru situaciju možete maksimalno iskoristiti. Lockdown je dakako diktirao i sljedeće korake – dok smo razvijali online platformu, fokusirali smo se na take away i dostavu. Sve su ove promjene odrađene s najvećom pažnjom, što nije bilo previše teško jer imamo izvrsnu suradnju i izgrađen odnos povjerenja sa svojim dobavljačima .
Gdje biste željeli vidjeti franšize restorana?
Je li „svugdje“ prihvatljiv odgovor? Postavili smo visoke ciljeve; to je naša tajna. Možete se zadovoljiti s tri restorana, mi želimo 10! Trenutno nam je cilj pokrenuti franšizu u Poljskoj, tržištu koje je drugačije od našeg, ali koje se ističe po poduzetničkom duhu, težnji za uspjehom i otvorenošću za nove ideje.
Koje kvalitete tražite kod primatelja franšize?
Ima ih mnogo, ali ne previše! Tražimo partnere mladalačkog duha, godine nisu bitne. Važno je da imaju britak i dinamičan način razmišljanja, da su otvoreni za promjene, budući da uvijek podržavamo nove ideje, a preziremo monotoniju. Tražimo transparentnost, poštenje, međusobno povjerenje i poduzetničku hrabrost.
Nakon kojeg vremena primatelj franšize može očekivati profit?
„Očekivati“ možda nije prava riječ. Želimo aktivno raditi i surađivati s primateljima franšize, pomoći jedni drugima u postizanju zajedničkog cilja. Taj proces uključuje i detaljno istraživanje tržišta, identifikaciju ciljnih skupina potrošača, oslanjanje na dosadašnja iskustva, ali i nove ideje. Ako sve bude napravljeno kako treba, dobit će doći prije nego kasnije.
Comparello Bello – ključne brojke i zahtjevi sustava
- Ukupna investicija za otvaranje franšiznog restorana: 150.000 € - 200.000 €
- Pogodan prostor: najmanje 200 m2
- Davatelj franšize ne naplaćuje ulaznu franšiznu naknadu
- Primatelji franšize izdvajaju za redovitu franšiznu naknadu 4% dvomjesečnog prometa u prve dvije godine, a 5% u sljedećim godinama poslovanja

pročitajte članke

Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Američki fast food lanac Burger King planira povećati broj restorana na tržištu Velike Britanije.
Ivica Lacić iz Zadra postao je primatelj franšize Sushi by A's u lipnju 2020. Što je potrebno za uspjeh, a što mu je donijelo sigurnost u poslovanju?
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Cilj franšiznih udruga jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na regulaciji i implementaciji opće prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja s razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davatelja franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne udruge.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za montažu folija, sada nudi nekoliko franšiznih formata. Jedan je od njih prikladan i za manja mjesta.
Military Shop, koncept srbijanske tvrtke Militaria, nastao je prije više od dva desetljeća. Pored razvoja online prodaje taktičke i zaštitne opreme na tržištima u regiji, razvili su i maloprodajnu partnersku mrežu.
Popularno na forumu
Zaradi na jeftinoj kavi
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Riblje delicije i franšiza
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
Fetućinima do slave
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO”, NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO ALFREDO” – “ALFREDO DI...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?