Ljubav prema sushiju i poduzetnički duh
Kada se prijavio za rad u Sushi by A's-u, za prodajno mjesto u okviru zadarskog Interspara, Ivica Lacić je na umu imao ostvarenje davnog sna – da radi na pripremi hrane kao chef. – Igrom slučaja ili prstom sudbine, vidio sam oglas gdje se tražila osoba voljna naučiti pripremu sushija. Iako se nije zahtijevalo prethodno znanje, ja sam već imao određenog iskustva, budući da sam radio kao pomoćni kuhar i grill majstor u restoranu. Kako sam oduvijek volio kombinaciju kreativnosti, kuhinje i spremanja hrane, odlučio sam pokušati – priča nam Ivica Lacić kako se zainteresirao za Sushi by A's, koncept koji se bazira na pripremi i prodaji sushija „to go“ u okviru trgovačkih lanaca.
– Osim toga, sushi me je uvijek fascinirao jer dopušta mašti na volju pri pripremi, a kako je ovo bila i relativna novost na našem lokalnom području, činilo mi da bi sushi mogao dodatno obogatiti gastro ponudu u Zadru – objašnjava on.
Za Suhi by A's počeo je raditi 2019. godine. Savladao je „majstorstvo“ pripreme suhija, posao se uhodavao, baza kupaca širila te je već sljedeće godine od kompanije dobio vrlo primamljivu ponudu – postati primateljem franšize Sushi by A's i samostalno voditi prodaju suhija u Zadru. – Ponuda je, zapravo, podrazumijevala potpuno preuzimanje poslovanja na lokaciji u zadarskom Intersparu te četiri dodatne dostavne lokacije, od kojih je jedna sezonska, u Bibinjama – objašnjava Lacić.
– Definitivno mi se svidjela ideja franšiziranja gdje se po načelu „ključ u ruke“ preuzimaju glavna i dostavne lokacije, a da primatelj franšize ne mora brinuti o logistici, dogovaranju poslovanja i dostavi robe jer to već osigurava davatelj franšize. Analizom tržišta shvatio sam da prodaja sushija ima veliki potencijal jer se radi o specijalitetu koji tek ulazi na lokalno tržište, dok je u svijetu standardni dio gastro ponude koji ljudi obožavaju. Naravno, posebno mi se svidjela ideja što ću biti sam svoj šef, odnosno, sushi chef! – kaže kroz smijeh Lacić.
Potpisao je franšizni ugovor i samostalno počeo raditi u lipnju 2020. godine. Početak se stjecajem okolnosti poklopio s prvim valom pandemije. – Potpuno sam bio svjestan rizika u koji sam se upustio, no, uspjeli smo usprkos svemu – kaže on.
Temeljita edukacija, stečeno znanje i podrška kompanije bili su ključni za sigurnost u poslovanju. – Kroz par mjeseci pripremnog rada naučio sam osnove, a kasnije i detalje pripreme sushija, što mi je omogućilo konstantan rast prihoda i prometa iz godine u godinu. Velika i konstantna pomoć došla nam je i od našeg regionalnog mentora Meri Bedalov Smoje koju uvijek možemo pitati za savjet te kako riješiti određene situacije, što uvelike pomaže, pogotovo kad ste na samom početku poslovanja – objašnjava Lacić.
Danas, njegove glavne obveze su, kako kaže, konstanto proširenje ponude, održavanje visoke razine kvalitete i marljivost. – Na dnevnoj bazi imamo veliki broj ljudi koji uživaju u našim sushijima, a samim time i veliki broj kupaca koji tek trebaju ući u svijet sushija. Naša je odgovornost učiniti te proizvode vizualno dopadljivima i ukusnima, čime ćemo zadržati regularne kupce i pridobiti nove – objašnjava Lacić.
Trenutno, u poslovnici u Zadru radi troje ljudi: Ivica je zadužen za rolanje i sastavljanje sushija, dok ima pomoć u pakiranju, rezanju i dekoraciji rolnica, uz nezaobilaznu dostavu po prodajnim centrima i promociju na društvenim mrežama. Broj zaposlenika, kako kaže, mogao bi se u dogledno vrijeme i povećati. – Potražnja raste, te raste i potreba za proširenjem poslovanja i na druge lokacije – pojašnjava on.
Iako je uzimanje franšize, odnosno, preuzimanje već razrađenog prodajnog mjesta uvelike olakšalo njegov ulazak u poduzetništvo, Lacić kaže da je za uspjeh potrebno još nekoliko „sastojaka“. – Volja za radom, konstantna želja za poboljšanjem i ljubav prema pripremi sushija su ‘must-have’ ako želite biti dobri i uspješni u ovom poslu. A mogućnosti su velike – od širenja poslovanja do rasta prihoda i samostalnosti u kreiranju radnog vremena – ističe Lacić.
Kaže da ih pandemija nije uzdrmala jer su za ovo relativno kratko vrijeme uspjeli izgradili povjerenje stalnih kupaca, koji se redovito vraćaju. – Oduševljeni su našim sushijem, preporučuju nas svojim prijateljima, tako da je zajednica sushi fanova u stalnom porastu, što nam je iznimno drago. To nam svakodnevno daje volju da budemo što bolji i originalniji, a veseli nas činjenica da najbolje tek dolazi – poručuje Ivica Lacić.
pročitajte članke
Pandemija nije usporila razvoj mreže Sushi by A'sa, koncepta za pripremu i prodaju suhija „to go“. Prva prodajna jedinica nedavno je otvorena u regiji Slavonije, a kako koncept kompanije nalaže, poslovanje će nakon uhodavanja preuzeti primatelj franšize.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se bazira na pripremi i prodaji sushija „to go“ u okviru trgovačkih lanaca, otvorio je svoje poslovnice u Dubrovniku. Nakon otvaranja i uhodavanja, poslovnice namjeravaju prepustiti – primatelju franšize.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se temelji na pripremi i prodaji sushija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te najavljuje ulazak na nova tržišta.
Sushi by A's, koncept koji se temelji na pripremi te prodaji sushija unutar trgovina, proširio je franšiznu mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji.
Okupljanja na kojima primatelji franšize imaju priliku razmijeniti iskustva, raspravljati o problemima ili novim idejama jest dobra praksa franšiznog odnosa. Suhi by A’s upravo daje takav primjer.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
I started receiving alert of cash been transferred from my account immediately I had to rush down to the bank to know what's happening I was told that my funds got wired out of...
Zaradi na jeftinoj kavi
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od talijanskog restorana
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Papa John's osvaja Kinu
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Franšizni „boost“
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Snažan rast u UK
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Partnerstvo ubrzava rast
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Novo ime u svijetu kave
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...