Ljubav prema sushiju i poduzetnički duh
Kada se prijavio za rad u Sushi by A's-u, za prodajno mjesto u okviru zadarskog Interspara, Ivica Lacić je na umu imao ostvarenje davnog sna – da radi na pripremi hrane kao chef. – Igrom slučaja ili prstom sudbine, vidio sam oglas gdje se tražila osoba voljna naučiti pripremu sushija. Iako se nije zahtijevalo prethodno znanje, ja sam već imao određenog iskustva, budući da sam radio kao pomoćni kuhar i grill majstor u restoranu. Kako sam oduvijek volio kombinaciju kreativnosti, kuhinje i spremanja hrane, odlučio sam pokušati – priča nam Ivica Lacić kako se zainteresirao za Sushi by A's, koncept koji se bazira na pripremi i prodaji sushija „to go“ u okviru trgovačkih lanaca.
– Osim toga, sushi me je uvijek fascinirao jer dopušta mašti na volju pri pripremi, a kako je ovo bila i relativna novost na našem lokalnom području, činilo mi da bi sushi mogao dodatno obogatiti gastro ponudu u Zadru – objašnjava on.
Za Suhi by A's počeo je raditi 2019. godine. Savladao je „majstorstvo“ pripreme suhija, posao se uhodavao, baza kupaca širila te je već sljedeće godine od kompanije dobio vrlo primamljivu ponudu – postati primateljem franšize Sushi by A's i samostalno voditi prodaju suhija u Zadru. – Ponuda je, zapravo, podrazumijevala potpuno preuzimanje poslovanja na lokaciji u zadarskom Intersparu te četiri dodatne dostavne lokacije, od kojih je jedna sezonska, u Bibinjama – objašnjava Lacić.
– Definitivno mi se svidjela ideja franšiziranja gdje se po načelu „ključ u ruke“ preuzimaju glavna i dostavne lokacije, a da primatelj franšize ne mora brinuti o logistici, dogovaranju poslovanja i dostavi robe jer to već osigurava davatelj franšize. Analizom tržišta shvatio sam da prodaja sushija ima veliki potencijal jer se radi o specijalitetu koji tek ulazi na lokalno tržište, dok je u svijetu standardni dio gastro ponude koji ljudi obožavaju. Naravno, posebno mi se svidjela ideja što ću biti sam svoj šef, odnosno, sushi chef! – kaže kroz smijeh Lacić.
Potpisao je franšizni ugovor i samostalno počeo raditi u lipnju 2020. godine. Početak se stjecajem okolnosti poklopio s prvim valom pandemije. – Potpuno sam bio svjestan rizika u koji sam se upustio, no, uspjeli smo usprkos svemu – kaže on.
Temeljita edukacija, stečeno znanje i podrška kompanije bili su ključni za sigurnost u poslovanju. – Kroz par mjeseci pripremnog rada naučio sam osnove, a kasnije i detalje pripreme sushija, što mi je omogućilo konstantan rast prihoda i prometa iz godine u godinu. Velika i konstantna pomoć došla nam je i od našeg regionalnog mentora Meri Bedalov Smoje koju uvijek možemo pitati za savjet te kako riješiti određene situacije, što uvelike pomaže, pogotovo kad ste na samom početku poslovanja – objašnjava Lacić.
Danas, njegove glavne obveze su, kako kaže, konstanto proširenje ponude, održavanje visoke razine kvalitete i marljivost. – Na dnevnoj bazi imamo veliki broj ljudi koji uživaju u našim sushijima, a samim time i veliki broj kupaca koji tek trebaju ući u svijet sushija. Naša je odgovornost učiniti te proizvode vizualno dopadljivima i ukusnima, čime ćemo zadržati regularne kupce i pridobiti nove – objašnjava Lacić.
Trenutno, u poslovnici u Zadru radi troje ljudi: Ivica je zadužen za rolanje i sastavljanje sushija, dok ima pomoć u pakiranju, rezanju i dekoraciji rolnica, uz nezaobilaznu dostavu po prodajnim centrima i promociju na društvenim mrežama. Broj zaposlenika, kako kaže, mogao bi se u dogledno vrijeme i povećati. – Potražnja raste, te raste i potreba za proširenjem poslovanja i na druge lokacije – pojašnjava on.
Iako je uzimanje franšize, odnosno, preuzimanje već razrađenog prodajnog mjesta uvelike olakšalo njegov ulazak u poduzetništvo, Lacić kaže da je za uspjeh potrebno još nekoliko „sastojaka“. – Volja za radom, konstantna želja za poboljšanjem i ljubav prema pripremi sushija su ‘must-have’ ako želite biti dobri i uspješni u ovom poslu. A mogućnosti su velike – od širenja poslovanja do rasta prihoda i samostalnosti u kreiranju radnog vremena – ističe Lacić.
Kaže da ih pandemija nije uzdrmala jer su za ovo relativno kratko vrijeme uspjeli izgradili povjerenje stalnih kupaca, koji se redovito vraćaju. – Oduševljeni su našim sushijem, preporučuju nas svojim prijateljima, tako da je zajednica sushi fanova u stalnom porastu, što nam je iznimno drago. To nam svakodnevno daje volju da budemo što bolji i originalniji, a veseli nas činjenica da najbolje tek dolazi – poručuje Ivica Lacić.
pročitajte članke
Pandemija nije usporila razvoj mreže Sushi by A'sa, koncepta za pripremu i prodaju suhija „to go“. Prva prodajna jedinica nedavno je otvorena u regiji Slavonije, a kako koncept kompanije nalaže, poslovanje će nakon uhodavanja preuzeti primatelj franšize.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se bazira na pripremi i prodaji sushija „to go“ u okviru trgovačkih lanaca, otvorio je svoje poslovnice u Dubrovniku. Nakon otvaranja i uhodavanja, poslovnice namjeravaju prepustiti – primatelju franšize.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se temelji na pripremi i prodaji sushija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te najavljuje ulazak na nova tržišta.
Sushi by A's, koncept koji se temelji na pripremi te prodaji sushija unutar trgovina, proširio je franšiznu mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji.
Okupljanja na kojima primatelji franšize imaju priliku razmijeniti iskustva, raspravljati o problemima ili novim idejama jest dobra praksa franšiznog odnosa. Suhi by A’s upravo daje takav primjer.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
I got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $1,000 daily for a maximum of 20 days. I am so happy about this because i got mine last week and I...
Sa terena do franšize
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Investirati u razvoj franšize
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Bez želje, nema uspjeha
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Sa terena do franšize
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...