KiDS Escape Room / Novi koncept na tržištu koji djeci pruža inovativno i nesvakidašnje iskustvo
Petak
06.05.2022
KiDS Escape Room je u kratkom roku od otvaranja postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova i zemalja regije i što je potrebno za uzimanje franšize?
 

Ideju da u Rijeci otvori rođendaonicu koja će djecu školske dobi uvesti u jedan posve novi svijet zabave, misterije i avanture, Nikolina Mužić razvila je na temelju vlastitog iskustva. Kaže da je nekoliko puta imala priliku posjetiti escape room za odrasle te da su igre na nju ostavile pozitivan dojam. – Zapravo, pozitivan dojam je blaga riječ – escape room koncept zabave me oduševio! I jednostavno se pojavila ideja: kako bi ovo bilo dobro prilagoditi djeci. Osmisliti escape room igre koje nisu toliko kompleksne, zahtjevne ni strašne, a da su djeci izazovne i zabavne – predočava Mužić kako je došla na ovu poslovnu ideju.

Bila je svjesna da ovakvih koncepata nema u dovoljnoj mjeri na tržištu, te stoga dodatno uvjerena da će escape room za djecu imati dobru prođu i privući veliki broj posjetitelja. – Sektor zabavne industrije je u stalnoj ekspanziji, sadržaji za djecu su uvijek traženi. Prepoznala sam u svojoj ideji potencijal te ju odlučila plasirati na tržište pod brendom KiDS Escape Room – kaže kreatorica i vlasnica koncepta.

Primarna target skupina bila su djeca u dobi od 7 do 12 godina. – Odnosno, djeca koja su prerasla klasične igraonice, a koja još uvijek nisu dovoljno velika za ozbiljnije koncepte – pojašnjava Mužić.

Kada je 2019. pokrenula posao, u vrlo se kratkom roku pokazalo da je escape room za djecu bio odlična ideja.

 „Ključ“ za franšizu

Naime, nedugo po otvaranju, KiDS Escape Room postao je najtraženije mjesto za proslave rođendana djece školske dobi. – Tokom dvije i pol godine rada, osim djece iz Rijeke i okolice, posjetilo nas je puno djece iz drugih gradova Hrvatske, te su njihovi roditelji, oduševljeni sadržajem kojeg pružamo, poželili takav koncept u svome gradu – kaže Mužić.

Bio je to trenutak koji je označio da je pravo vrijeme za razvoj franšize. – Odlučili smo franšizirati naš koncept te ponuditi zainteresiranim kupcima kompletan know-how i podršku kako bi u svome gradu mogli otvoriti vlastitu KiDS Escape Room poslovnicu – kaže Mužić.

Širenje franšizne mreže nije, međutim, ograničeno samo na teritorij Hrvatske – franšizna suradnja nudi se i poduzetnicima iz drugih zemlja i gradova Adriatic regije.

Primatelj franšize, zapravo, može biti svaka osoba koja želi raditi u dječjoj zabavnoj industriji – kaže Nikolina Mužić. – Potrebne su osnovne komunikacijske i organizacijske vještine, poznavanje lokalnog teritorija i navika korisnika, poduzetnički duh te ambicija i strast za vođenjem objekta ovakvog tipa – opisuje profil idealnog primatelj franšize.

A posebna prednost je, dodaje Mužić, što ne postoje neki drugi specifični uvjeti, obrazovnanje niti prethodno poslovno iskustvo koje budući primatelj franšize treba imati.

Cjelokupni paket podrške

Kako bi otvorio vlastiti KiDS Escape Room, primatelj franšize će od davatelja dobiti potrebne smjernice za uređenje i opremanje prostora, a sve prema standardima brenda i vizualnog identiteta franšize. Kako bi, međutim, i u daljnjem radu poštivao standarde sustava te imao pomoć u svakom trenutku, primatelj franšize dobiva i detaljan operativni priručnik, koji sadrži objašnjenja i smjernice za sve segmente poslovanja.

Standardni paket podrške davatelja franšize uključuje i: trening osoblja, verifikaciju lokacije, podršku pri opremanju lokacije i tematskih soba, izradu custom rekvizita i eksponata. Posebna olakšica je što primatelj nabavlja opremu prema popisu i od provjerenih dobavljača davatelja franšize.

Najzad, primatelji s naše strane dobivaju i marketing plan prije i nakon otvaranja, a potom i marketinšku podršku, savjetovanje i podršku tijekom poslovanja, kao i motivaciju za ostvarenje ciljeva – navodi Mužić.

Obuka se organizira u Rijeci, u matičnoj poslovnici KiDS Escape Room-a, a predviđeno je da obuka traje dva dana. – Primatelj franšize obvezan je proći obuku iako ne planira raditi u samoj poslovnici, već ju samo voditi – kaže Nikolina Mužić te dodaje da je ona, kao kreatorica brenda i sadržaja tematskih soba, osobno zadužena za obuku budućih franšiznih partnera.

Korak po korak do escape room-a

Za ovakvu vrstu koncepta idealni su gradovi sa više od 50.000 stanovnika. Sama lokacija poslovnice treba biti u blizini javnog parkirališta i ugostiteljskog objekta. Može se nalaziti u prizemlju ili na prvom katu, a preporučena kvadratura je minimalno 80 m2.

Primatelj franšize u pokretanje posla treba investirati oko 15-20.000 eura, što pokriva troškove opreme i uređenja prostora. Povrat investicije može se očekivati unutar godinu i pol dana.

Mužić podsjeća da za primatelje franšize iz Hrvatske postoji i mogućnost financiranja iz sredstava Mjera za samozapošljavanje.

Osim početne investicije, primatelj franšize plaća i ulaznu franšiznu naknadu u iznosu od 10.000 eura, a potom i royalty fee koji se plaća na mjesečnoj razini, u iznosu od 6% od mjesečnog prometa.

Ipak, osigurali smo i poseban popust od 25% za ulaznu naknadu, i to za prve franšizne partnere u 2022. Ova će naknada za njih iznositi 7.500 eura – ističe Mužić.

A što će dodatno privući zainteresirane za ovu franšizu? Jedna od prednosti je, kako objašnjava naša sugovornica, to što primatelj franšize ne mora osobno biti angažiran u samom poslovanju. – Preporučeno je zaposliti studente srodnih fakulteta na mjestu animatora, minimalno troje. Samim time, ovo je koncept koji primatelju franšize pruža slobodu u kreiranju radnog vremena – kaže ona.

S druge strane, KiDS Escape Room je novi koncept na tržištu koji djeci donosi inovativno i nesvakidašnje iskustvo. – Sve to osigurava veliki broj posjetitelja i uspješno poslovanje, a primatelju franšize pruža izvrsnu priliku za zaradu i brz povrat početne investicije – kaže Nikolina Mužić.

Zabava može početi

KiDS Escape Room nastao je kao spoj dva segmenta: edukacije i zabave. Usluge koncepta namjenjene su djeci u dobi od 7 do 13 godina, a glavna niša brenda i generator zarade su proslave rođendana.

Koncept se bazira na inovativnoj igri u tematskim sobama, nalik escape room igrama za odrasle, no sa naglaskom na timski rad, edukaciju, razvijanje kreativnosti i mašte te potpuno interaktivnu igru koja potiče sudjelovanje svih članova tima. Cilj je da se kroz razne zagonetke, puzzle, fizičke prepreke dođe do krajnjeg rješenja. Igre u tematskim sobama osmišljene su od strane stručnih osoba, te su u potpunosti prilagođene dječjoj dobi pružajući im nezaboravno i posebno iskustvo. 


Prednosti za primatelja franšize / KiDS Escape Room je franšizni koncept koji pruža slobodu u kreiranju radnog vremena, te izvrsnu priliku za zaradu i brz povrat početne investicije