Pet preduvjeta za uspjeh
Prvi kafić pod imenom „5 to go“ otvoren je 2015. godine u Bukureštu. U manje od dvije godine, vlasnici koncepta razvili su franšizu, otvorili 30 kafića, a „5 to go“ postao je ugostiteljski brand br. 1 u Rumunjskoj. Prije svega, popularnost su stekli politikom fiksnih cijena. Naime, većina proizvoda na meniju ovih kafića, poput kave, bezalkoholnih i energetskih pića te kolača, imaju jedinstvenu cijenu od 5 leja (1 euro). Kako je broj 5 sastavni dio branda, vlasnici koncepta definirali su i pet temeljnih vrijednosti koje su, kako kažu, zaslužne za uspjeh lanca: vrhunski okus proizvoda, profesionalnost, brzina, raznolikost i ambicija.
Danas se kafići pod brandom „5 to go“ mogu naći u 34 grada, na 280 lokacija – većina ih je na domaćem tržištu u Rumunjskoj, no koncept je kroz franšizu lansiran i na tržišta Francuske, Belgije i Velike Britanije.
Ambiciozni planovi razvoja
Posljednjih se godina tempo širenja ubrzao te „5 to go“ danas otvora u prosjeku 16 novih kafića mjesečno. Samo od siječnja 2022. godine otvorena su 64 nova kafića, dok je 17 u fazi priprema za otvaranje. Samim time, „5 to go“ postao je daleko najveći lanac kafića na rumunjskom tržištu, s udjelom od 48,7% (prema Allegra World Coffee Portalu). Usporedbe radi, drugi po redu je poznati međunarodni lanac s tržišnim udjelom od 9,6%.
– Postavili smo visoke ciljeve za 2022. Rezultati s početka godine nas ohrabruju i uvjeravaju da ćemo ovu godinu završiti sa 100% ostvarenim ciljem – s 200 novih jedinica otvorenih na lokalnoj razini – kaže Radu Savopol, jedan od osnivača branda „5 to go“.
S ovakvim tempom širenja i ambicioznim ciljevima, u Rumunjskoj bi u sljedećih pet godina trebalo biti 1.000 kafića, potvrđuje Savopol.
– Veliko je postignuće što smo ove godine postavili i okvir za međunarodnu ekspanziju. Definirali smo model širenja kroz franšizu, koji je već uspješno lansiran na tri međunarodna tržišta. Uskoro, pokrećemo poslovanje i na četvrtom – kaže Savopol.
U lipnju 2022. na mapi gradova u kojima posluje „5 to go“ naći će se i glavni grad Mađarske – Budimpešta. Suradnja je pokrenuta s uspješnim domaćim poduzetnikom koji je potpisao ugovor o master franšizi. Prema planu razvoja, primatelj master franšize do kraja ove godine trebao bi otvoriti pet kafića. No, šansa se nudi i drugim poduzetnim ljudima iz Mađarske, koji mogu uzeti single unit franšizu i otvoriti svoj „5 to go“, uz svu potrebnu podršku i know-how davatelja franšize.

pročitajte članke

Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije

Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
„Željeli smo stvoriti mjesto gdje će svakoga dana biti ljeto“ – kažu vlasnici branda Anjuna, mađarskog koncepta za prodaju sladoleda na štapiću. Uz franšizu, koncept žele prenijeti i na druga tržišta.
Popularno na forumu
Pet preduvjeta za uspjeh
Pozdrav pozdrav svima. Moje ime je Marija Magdalena, samohrana sam majka 3 djece, želim podijeliti opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobila zajam od 50,000 eura uz 3%...
Novo ime u svijetu kave
Pozdrav pozdrav svima. Moje ime je Marija Magdalena, samohrana sam majka 3 djece, želim podijeliti opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobila zajam od 50,000 eura uz 3%...
Pet preduvjeta za uspjeh
Pozdrav pozdrav svima. Moje ime je Marija Magdalena, samohrana sam majka 3 djece, želim podijeliti opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobila zajam od 50,000 eura uz 3%...
Snažan rast u UK
Pozdrav pozdrav svima. Moje ime je Marija Magdalena, samohrana sam majka 3 djece, želim podijeliti opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobila zajam od 50,000 eura uz 3%...
Snažan rast u UK
Pozdrav pozdrav svima. Moje ime je Marija Magdalena, samohrana sam majka 3 djece, želim podijeliti opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobila zajam od 50,000 eura uz 3%...
Partnerstvo ubrzava rast
Pozdrav pozdrav svima. Moje ime je Marija Magdalena, samohrana sam majka 3 djece, želim podijeliti opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobila zajam od 50,000 eura uz 3%...
Partnerstvo ubrzava rast
Pozdrav pozdrav svima. Moje ime je Marija Magdalena, samohrana sam majka 3 djece, želim podijeliti opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobila zajam od 50,000 eura uz 3%...
Novo ime u svijetu kave
Pozdrav pozdrav svima. Moje ime je Marija Magdalena, samohrana sam majka 3 djece, želim podijeliti opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobila zajam od 50,000 eura uz 3%...