Pametno ulaganje u koncept budućnosti
U četvrtom mjesecu 2021. u Sarajevu je otvorena Verbatoria, jedinstveni centar za neurometrijsko testiranje, utvrđivanje koeficijenta talenata i profesionalno usmjeravanje. Od tada se ovaj globalni franšizni koncept proširio na sva tržišta regije. O planovima razvoja i glavnim prednostima ovog franšiznog sustava razgovaramo s Kenanom Begićem, suvlasnikom Solution Lab-a, firme zadužene za globalni projekt Verbatorije na ovim prostorima.
Sve zemlje ove regije sada su pokrivene master franšizama, pa se širenje mreže „spušta“ na lokalna tržišta. Razvoj će najviše ovisiti o – novim primateljima franšize. Na kojim tržištima, i u kojim gradovima, ima potencijala za otvaranje novih centara?
Najviše potencijala ima na tri, uvjetno rečeno, veća tržišta ove regije. U Bosni i Hercegovini uspješno radi centar u Sarajevu, a targeti su nam sada Banjaluka, Tuzla i Mostar. U Hrvatskoj, uz postojeći centar u Zagrebu, ima prostora za još jedan centar u prestonici, ali definitivno i u Rijeci i Splitu. U Srbiji trenutno posluju dvije Verbatorije u Beogradu i po jedna u Novom Sadu i Šapcu, a procjenjujemo da bismo se mogli proširiti na Niš, Suboticu, Kragujevac i otvoriti još jedan centar u glavnom gradu. Crna Gora i Sjeverna Makedonija su manja tržišta te master franšizeri koji vode centre u Skoplju i Podgorici mogu podmiriti potrebe na cjelokupnom teritoriju tih zemalja. U Sloveniji, Verbatoria zvanično počinje s radom u prosincu ove godine.
Što bi najviše moglo privući nove primatelje franšize – zašto je ovo dobra poslovna prilika?
Jedna od osnovnih prednosti Verbatorije je u tome što za pokretanje posla i otvaranje centra nisu potrebna ni velika inicijalna ulaganja niti su veliki redovni mjesečni troškovi. Također, radi se o jednokratnoj investiciji, što znači da primatelj franšize ne mora ponovno kupovati licencu poslije tri, pet, deset godina – licenca je doživotna.
S druge strane, biznis je takav da se može zaraditi na više načina: prvo, klijenti se mogu privući putem redovnog oglašavanja na socijalnim mrežama i internetu; drugi način zarade je kroz suradnju sa školama – državnim i privatnim podjednako – gdje se za vrlo kratko vrijeme može dogovoriti veliki broj testiranja za djecu; treći način podrazumijeva apliciranje za različite grantove koje daje država, općina, Evropska unija, gdje bi se kroz jedan kvalitetan edukativni projekt mogao pokriti ne samo grad, već teritorij države. Pri tome, ne govorimo prvenstveno o osnovnoj i srednjoj školi, već i o fakultetu, pa i o kasnijem pronalaženju zaposlenja i interesa, budući da se kroz Verbatorijina testiranja, uz detekciju urođenih talenata, očitava i profesionalna orijentacija.
Dakle, osnovne prednosti su: relativno mala ulaganja u početku, mali trošak na mjesečnom nivou, vođenje stabilnog biznisa koji osigurava redovita primanja, a koja svakako mogu biti veća ukoliko se franšizer angažuje na više strana.
Kad govorimo o financijama, koliko treba izdvojiti za početnu investiciju i ostale troškove?
Iznosi nisu fiksni jer ovise o tržišnim uvjetima. Međutim, možemo reći da se iznos za licencu kreće od 6.900 eura pa naviše. Cijena testiranja se također određuje prema tržišnim uvjetima, odnosno kreće se od 70 eura pa naviše. Primatelj ima obvezu da na mjesečnom nivou plati za slanje i analizu izvještaja testiranja, a ni ti troškovi nisu veliki. Ako računamo da se svakog mjeseca uradi minimalno 25–30 testova, što je prilično realno očekivanje, primatelj franšize bez problema može pokriti redovite troškove i pri tome zaraditi. I pričamo samo o regularnom oglašavanju i privlačenju klijenata kroz koje se targetiraju roditelji i odrasle osobe, dok sve ostale opcije – suradnja sa školama i apliciranje za grantove – predstavljaju dodatnu mogućnost i, samim tim, dodatnu vrijednost.
Kakvu vrstu podrše primatelji mogu očekivati od davatelja franšize?
Prije svega, obezbjeđujemo alate za izradu web site-a ukoliko primatelji žele imati svoju sopstvenu web stranicu. Verbatoria, međutim, već ima jednu web stranicu, gde će biti uključeni svi naši primatelji franšiza i preko koje ih mogu kontaktirati potencijalni klijenti.
Također, aktivno održavamo svakodnevnu komunikaciju i promociju putem društvenih mreža. Naši franšizni partneri će imati poseban prostor na našim profilima na Facebooku i Instagramu. Uključe li se u našu priču, dobit će pristup svim našim materijalima, uključujući veliki broj fotografija, tekstova i različitih video-klipova. Također, mogu računati na podršku master franšizera, naročito kada je riječ o fotografijama, tekstovima i već ostvarenim praksama na tržištu. Sve ovo bit će dostupno kroz naš mentorski program.
Kad pričamo o poželjnim primateljima franšize, postoji li profil „idealnog kandidata“?
Imamo različita iskustva kada je riječ o profilima naših franšizera. U osnovi, njihov background obuhvata dvije glavne oblasti: psihologiju i pedagogiju. Većina naših franšizera su osobe koje su završile studije psihologije ili su, recimo, stekle zvanje master trenera, bave se dječijom psihoterapijom. S druge strane, imamo i franšizere koji su bili učitelji u osnovnim i srednjim školama ili pedagozi u školama. Ovo je, u osnovi, profil naših franšizera.
Važno je napomenuti da, iako je većina franšizera iz oblasti psihologije i pedagogije, to nije ključni zahtjev. Moguće je da budete iz neke druge struke, kao što su ekonomija ili pravo. Ključno je da imate fin i ugodan odnos prema djeci i radu s djecom, obzirom na to da je interakcija s djecom dominantna. Također je bitno da imate dobar komunikacijski pristup djeci i da budete osposobljeni za testiranje i – što je najvažnije – pravilno tumačenje rezultata.
Odlučujući faktor, dakle, nije formalna oblast obrazovanja, već istinsko interesovanje za ovu vrstu testiranja i razumjevanje interpretacije rezultata koji proizilaze iz testiranja.
Po čemu je Verbatoria posebna?
Želim istaći jednu činjenicu od suštinskog značaja: Verbatoria je jedinstvena na tržištu, jer za ovu metodu testiranja i tumačenja izvještaja, gdje koristimo neurofeedback tehnologiju – ne postoji konkurencija! Mi ne ocjenjujemo ispitanike na osnovu njihovih odgovora, jer uvijek postoji rizik da ispitanici kažu ono što želimo čuti, iz različitih razloga, bilo da je to iz neugodnosti ili zato što ne osjećaju potrebu da iznose svoje pravo mišljenje. U takvim situacijama dolazi do nebitnih i nepouzdanih rezultata.
Verbatoriju čini jedinstvenom to što mi mjerimo razmišljanje ispitanika – neurofeedback, i to na samom njegovom izvoru, i prije nego što ispitanici iznesu svoje stavove. Ovo je ključna karakteristika koju drugi testovi potencijala i talenata nemaju.
Pri tome, uvek naglašavamo da je pri testiranju važno uspostaviti opušteniju i familijarniju atmosferu, jer ispitanici, bez obzira da li su djeca ili odrasli, mogu biti nervozni ili nesigurni. Polazimo od toga da u Verbatoriji nema tačnih ili netačnih odgovora, već je ključno postaviti pitanje i mjeriti moždanu aktivnost ispitanika, dok on odgovara na način koji smatra ispravnim. Mi ćemo, bez obzira na to, dobiti informacije koje tražimo, jer analiziramo aktivnost mozga pomoću algoritama. Objektivnost je zagarantovana zahvaljujući upravo tome što se tumačenje dobijenih rezultata ne zasniva na subjektivnoj procjeni osobe koja sjedi s druge strane, već što se „uhvaćeni“ neurofeedback uz pomoć algoritma obrađuje i dekodira. Do danas, koliko mi je poznato, nema slične metodologije u svijetu testiranja talenata.
Verbatoria, dakle, koristi neurofeedback kao tehnologiju za mjerenje pet urođenih talenata i dvije vrlo važne kategorije – samopoštovanja/samopouzdanja i empatije, tj. sposobnosti uspostavljanja odnosa s drugima. Ovih sedam kategorija su ono što izdvaja Verbatoriju od drugih metoda testiranja i smatram da je ovo ključna informacija koju franšizeri trebaju istaknuti u svojoj komunikaciji s potencijalnim klijentima.
U današnjem vremenu, tehnologija igra ključnu ulogu u svim aspektima života. Iskoristimo tu tehnologiju, posebno kada su u pitanju tako važne stvari kao što je usmjeravanje djece i briga o njihovoj budućnosti. Zar nije bolje ako imamo mogućnost da otkrijemo u čemu su najbolji i da ih usmjerimo ka odabiru adekvatne profesije, hobija i drugih važih odluka!
pročitajte članke
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova i što je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sustva prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Tko su poželjni primatelji ove franšize?
Nakon uspješne internacionalizacije poslovanja te porasta broja zaposlenika, Carwiz International sada ojačava i tim koji će biti zadužen za franšizno poslovanje.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Pametno ulaganje u koncept budućnosti
Dragi tražitelji kredita, imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska prava s...
Hrvatska franšiza u Meksiku
Dragi tražitelji kredita, imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska prava s...
Pametno ulaganje u koncept budućnosti
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Cammeo stiže u Beograd
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Taxi Cammeo pokreće franšizu
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Taxi Cammeo pokreće franšizu
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Snažno u franšizni razvoj
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Čuvaj sjećanja!
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...