Druga trgovina branda Lindex bit će otvorena u veljači u TC Ušće, a prema planu razvoja, ove godine na tržištu Srbije trebalo bi da ih bude pet.
Srijeda
06.02.2013
Tvrtka Triple Jump dovela je lani na srbijansko tržište brend Lindex i planira potpisivanje franšiznog ugovora sa novim brandom ove godine.
 

U ožujku prošle godine Triple Jump Group je biznis franšiznog zastupanja modne marke Women's Secret prodao svom principalu, tj. matičnoj tvrtki spomenutog branda. Zahvaljujući tome, kako kažu, dobili su financijski i kadrovski potencijal za suradnju s novim brandom. - Od četiri-pet potencijalnih brandova odlučili smo se za Lindex, prije svega što odgovara profilu branda koji možemo kvalitetno zastupati u ovom trenutku. Lindex je drugi najveći modni brand u Skandinaviji, odmah nakon H&M-a. Imali smo mogućnost prvu prodavaonicu od 900 kvadrata otvoriti u renoviranom TC Mercator, a u planu je otvaranje i druge prodavaonice u TC Ušće, u veljači ove godine - kaže Dejan Marković, direktor marketinga tvrtke Triple Jump.

Prema planu razvoja, ove godine bi u Srbiji trebalo biti otvoreno pet prodavaonica veličine od 600 do 800 kvadrata.

Menadžment ove tvrtke čine ljudi čija je specijalnost uvođenje novih modnih brandova. Članovi tog, po svemu sudeći uspješnog tima, imaju od pet do 15 godina iskustva. Oni su jedna od najvažnijih karika kada se bira novi brand koji će ući u portfelj tvrtke. - Brandovi koje biramo moraju se nalaziti u onim okvirima koje mi, po neophodnoj visini investiranja i po znanju i iskustvu našeg menadžmenta, možemo uspješno implementirati na naše tržište. Pri tome vodimo računa da li možemo ispoštovati opseg i kvalitetu očekivanja partnera čiji brand zastupamo, a shodno karakteristikama našeg tržišta. Primjerice, ukoliko novi brand zahtjeva prostor od 250 kvadrata na top lokacijama, sa planom razvoja od 10 prodavaonica za pet godina, s inicijalnim ulaganjem od dva milijuna eura, postavljamo sebi pitanje: Možemo li to? - objašnjava Marković.

U njihovoj tvrtki danas se nalaze američki brand Converse i švedski Lindex. Partnerstvo s tim tvrtkama je potpuno različito. - Zajednička im je međusobna uvjerenost da imamo pravog partnera, da će se međusobno štovati sva pravila predviđena ugovorom, da je moguće ostvariti predviđeni razvoj i, naravno, da će biti obostrane koristi - kaže Marković.

Triple Jump sve maloprodajne objekte u zemljama regije obskrbljuje robom branda Converse i jamči originalnost proizvoda.

Triple Jump s tvrtkom Converse ima ugovor za distribuciju na tržištima Srbije, Slovenije, Hrvatske, BIH, Makedonije, Crne Gore i Albanije. To znači da sve maloprodajne objekte sportske opreme u navedenim zemljama isključivo oni opskrbljuju proizvodima tvrtke Converse. - Jamčimo originalnost proizvoda, odgovorni smo za sve vrste reklamacija, sugeriramo i kontroliramo jednobraznost maloprodajnih cijena. U trgovačkom rječniku mi smo veleprodavac. Marketinške akcije na teritoriji koju zastupamo radimo isključivo pod kontrolom vlasnika branda - objašnjava Marković.

Sa Lindexom imaju franšizni ugovor po kome, sledeći pravila tvrtke Lindex, otvaraju maloprodajne objekte i u njima prodaju isključivo Lindex proizvode. - Nema prodaje na veliko. Trgovina po gabaritima, sadržaju, načinu izlaganja robe identična je trgovinama u Švedskoj, Finskoj ili Ujedinjenim Arapskim Emiratima - ističe Marković.

Poslovanje u franšiznom sustavu olakšano je, prema riječima Markovića, utoliko više što o kvaliteti proizvedene robe, interijeru prodavaonica, o većini pravila unutar prodavaonice i dobrom dijelu marketinga brine sam franšizodavac.

Eventualna mana je, kako kaže, nemogućnost snižavanja troškova otvaranja prodavaonica s nižim kvalitetom interijera i opreme, kao i nemogućnost snižavanja cijena u manjim gradovima u odnosu na Beograd, pa je širenje mreže u ovom slučaju limitirano na Beograd i Novi Sad . - Razlog je u velikoj razlici u kupovnoj moći stanovništva srbijanskih gradova u odnosu na razvijene zemlje - kaže Marković.

Marković ne predviđa sjajnu godinu za modne brandove. Naime, on očekuje pad prodaje od bar deset posto u odnosu na prošlu godinu. - Neke tvrtke će imati bolji rezultat u 2013. i rast na račun mnogih brandova koji će imati veliki pad ili će nestati sa srbijanskog tržišta. Ne vjerujemo da će se prije 2015. moći bez problema planirati budući biznis, bez obzira imate li para, volje ili znanja - kaže Marković.

Osnivač tvrtke Triple Jump je jugoslavenski olimpijac i rekorder u troskoku Milan Spasojević. Grupa je osnovana kao tvrtka koja bi naslijedila privatna poduzeća Delta Kragujevac, Deltafer Beograd i Delta Sport Beograd i Moskva. Pod sadašnjim imenom Triple Jump tvrtka je registrirana 2005. Osnovna djelatnost od samog starta je bila trgovina sportskim i modnim proizvodima, kao i zastupanje i distribucija najpoznatijih svjetskih brandova na teritoriju istočne Europe i bivših republika SSSR-a. Planirani poslovni prihod cijele Grupe za ovu godinu iznosi 42 milijuna eura. U njenom sastavu se nalaze Triple Jump Beograd, Triple Jump Limited Cipar, Triple Jump Zagreb, DeltaFer Beograd, TP Čelik Beograd i Trgovina 22 Kragujevac.