Mlađi brat

Kao posljedica opće ekonomske krize, sve je veći broj davatelja koji prilagođavaju svoju franšizu tržišnim uvjetima. Mnogi su svojoj ponudi dodali franšizne kornere, uveli jeftinije i skuplje varijante franšize ili, jednostavno, korigirali visinu naknada. Modeli su različiti. Ali ima i slučajeva kada sustav odluči da ne mijenja sam franšizni koncept, već da, pod imperativom tržišta i okolnosti, za potencijalne partnere uvede i poslovne modele koji nisu franšiza, već kombiniraju odnose s oblicima poput distribucije ili transfera dijela asortimana i znanja.
Tvrtka DIM 011, vlasnik franšiznog sustava i branda ZLA, napravila je sličan potez. Nedavno je u beogradskom naselju Zemun otvoren prvi dućan koja ima elemente ovog franšiznog sustava, ali zapravo kombinira više drugih poslovnih odnosa. Novi model poslovne suradnje podrazumijeva spajanje elemenata distribucije i "labavije" franšize.
Naime, vizualni identitet i logo dućana su jako slični samom brandu Zla. Dok se franšizni dućani tvrtke DIM 011 zovu Zla shtek, zemunska će nositi naziv MoonZla shtek. Vlasnici te prodavaonice će najveći dio robe kupovati od tvrtke DIM 011, te će i ponuda u njoj biti slična ponudi franšiznog sustava Zla. Baš kao i interijer. A pošto su se odlučili pretežno prodavati Zla brandove i nalikovati Zla brandu - vlasnici MoonZla shtek dućana će dobivati i logističku, dizajnersku i marketinšku podršku, baš kao "mlađa braća" ove poslovne obitelji.
Ivan Peševski, vlasnik branda Zla, kaže da je razlog zbog kojeg su pribjegli ovakvom poslovnom modelu loša financijska situacija. - Zainteresirani kandidati za franšizu Zla nemaju dovoljno novca da bi pokrenuli standardnu franšizu, pa smo se odlučili kreirati poslovni model koji je iskorak iz franšiznog sustava. Naime, ovo je povoljnija opcija, jer vlasnik dućana nema obvezu naručiti (točno) određene količine robe, niti plaćati ulaznu naknadu, kao kada bi bili dio franšiznog sustava. Ukoliko se, kao u ovom slučaju, odluče prodavati uglavnom našu robu, onda im pružamo i podršku u području logistike, marketinga, dizajna, ali svakako s manje energije nego kada je u pitanju klasična franšiza - objašnjava Peševski.
Bez obzira na aktualnu situaciju, u tvrtki DIM 011 ne odustaju od širenja franšizne mreže Zla. Ohrabruje to što, kako kaže Peševski, promet konstantno raste zbog sve veće potrebe za ručno pravljenim cigaretama.
Pored cigaret-papira, pod ZLA brendom se prodaje i brojna druga roba: odjeća, obuća, mrvilice, pajpovi i slično.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.