Aroma novog branda
Pod brandom Aroma Espresso Bar Izraelci već 19 godina na međunorodnom tržištu razvijaju koncept kafića u kojima se, pored toplih napitaka, služe i svježe pripremljeni obroci. Brand je poznat i u Sjedinjenim Državama, Kanadi i Izraelu, gdje postoji više od 150 kafića. Koncept se odnedavno širi i u Poljskoj, a prvi franšizni kafić, na površini od oko 150 kvadrata, otvoren je početkom godine u Varšavi.
- Potraga za pogodnom lokacijom je trajala iznimno dugo, čak čitavih šest mjeseci. Unatoč očekivanjima, nije bilo lako naći mjesto na prestižnoj lokaciji po razumnoj cijeni - objašnjava Elżbieta Surmacz, franšizoprimac Aroma Espresso Bara.
Kao franšizoprimac iz oblasti ugostiteljstva, Surmacz je drastično odstupila od poslova kojima se do tada bavila, što je bila jedna od prednosti franšize, pošto koncept ne traži da primatelj ima iskustva u vođenju kavea.
- Oduvijek sam željela otvoriti restoran, ali mi se koncept Aroma Espresso Bara dopao jer je bio manje zahtjevan od klasičnog restorana, a nudio je sasvim dobar izbor jela: sendviče i velike porcije salate pripremljene od svježih namirnica - kaže vlasnica kavea.
Franšizoprimac, dodaje, može računati na punu potporu vlasnika koncepta pri opremanju i otvaranju lokala. - Istina je da smo pomogli smo oko pronalaženja odgovarajućeg prostora, odabira stručnog osoblja i njihove obuke - kaže Shay Cohen, direktor tvrtke Aroma Espresso Bar u Poljskoj. - Unajmili smo i stručnjaka za organizaciju događaja, tako da je i svečano otvaranje lokala prošlo u najboljem redu - dodaje on.
Koncept podrazumijeva da svi lokali na međunarodnom tržištu imaju isti vizualni identitet, tako da se franšizni objekti prilagođavaju dizajnu interijera po korporativnim standardima. Primatelj ima obvezu namještaj i ukrasni asortiman uvoziti iz Izraela, kao i cjelokupan aksesoar za služenje kave i specijalne mješavine kave u zrnu, koju tvrtka proizvodi pod istim brandom - Aroma Espresso.
- Skupa s matičnom tvrtkom razvili smo i nekoliko rješenja koja ćemo testirati ovdje na lokalnom tržištu, u Poljskoj. U ponudu ćemo uvrstiti kolače i pite, koji se inače ne nude u kaveima u Izraelu, recimo - kaže Elżbieta Surmacz.
No, svjesna je da otvaranje lokala nije dovoljno za uspješno poslovanje, pošto brand u Poljskoj još uvijek nije poznat. - Osim toga, Poljaci nemaju naviku odlaziti na doručak u restoran, zato je potrebno uložiti dodatna sredstva u marketing i promociju branda, odnosno, samog koncepta koji uz šalicu kave nudi i hranljiv i lagan obrok - kaže Surmacz. - Za sada smo ispred lokala postavili velike reklamne panoe, ali znamo da još uvijek ima puno posla. Zajedno moramo raditi na tome da kupci upoznaju i zavole Aromu.
Mreža kavea iz Izraela na tržištu Poljske posluje od početka 2012. Osim nedavno otvorenog franšiznog lokala, tvrtka ima još dva prodajna mjesta u svom vlasništvu u centru Varšave.
- Do kraja 2013. planiramo otvoriti 10-15 lokala diljem Poljske - kaže Koen. - Pregovaramo već sa potencijalnim primateljima franšize iz glavnog grada, ali i iz Gdanjska, Poznanja, Katovica ... Međutim, to nije sve. Siguran sam da će se u Poljskoj pojaviti konkurentni kafići koji će, isto tako, uz kavu nuditi i doručak i večeru. Međutim, Aroma Espresso Bar je u prednosti, jer ima i kuhinju u kojoj je moguće pripremiti svjež obrok na licu mjesta, dok drugi kafići mogu samo ponuditi sendviče i salate iz hladnjaka.
Franšizoprimac može računati na teritorijalni ekskluzivitet, podršku i savjete pri pokretanju i vođenju lokala, ali i pri obuci osoblja i nabavci potrebne opreme. Početni minimalni troškovi za opremanje i pokretanje kafića iznose oko 145.000 evra (600.000 zlota).
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Američki lanac restorana Taco Bell najavljuje snažnu međunarodnu ekspanziju.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
LUXURY FURNITURE je vlasnička tvrtka DIVANI&SOFA’ franšize salona za vrhunski namještaj specijalizirane za moderan, prilagodljiv i ekološki prihvatljiv namještaj.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
I started receiving alert of cash been transferred from my account immediately I had to rush down to the bank to know what's happening I was told that my funds got wired out of...
Zaradi na jeftinoj kavi
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od talijanskog restorana
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Papa John's osvaja Kinu
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Franšizni „boost“
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Snažan rast u UK
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Partnerstvo ubrzava rast
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Novo ime u svijetu kave
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...