Trgovac u ugostiteljstvu

Igor Kolar
Još dok je Igor Kolar bio dječak, otac ga je učio poslu kojim se bavio - trgovini. Uz obitelj, ali i samostalno, "igrao je u različitim epizodama". Kako i sam kaže - u prošlosti je bilo svega. Uvozili su robu iz Kine, Tajlanda, Tajvana. Prodavali su voće, povrće, cvijeće na tržnicama. Radili su i kao veletrgovici, ali i kao maloprodavači. I danas su vlasnici prodavnica mješovite robe. Mada je Kolar, kako kaže, u preduzetničkim vodama od 1996. posljednjih deset godina proveo je radeći i u Zagrebačkoj banci koju je napustio u listopadu prošle godine.
Prije nešto više od dvije godine odlučio je uzeti franšizu riječkog lanca brze hrane Surf'N'Fries. Za razliku od vlastitog posla u kojem mora sam razmišljati o mnogo detalja, franšiza - kako kaže - olakšava poduzetnički život. - U ovom slučaju, sva pravila su jasno definirana, propisana su ugovorom i nikakvih iznenađenja nema. Tvrtka pruža potporu glede nabave svih proizvoda, te to znatno olakšava daljnje poslovanje, a pogotovo onima koji su na samom početku. Ne moraju razbijaju glavu što od koga da nabave, kako to da dostave, gdje prodati i slično - objašnjava on.
Ipak, kao i svi s ovih prostora koji su u privatnom biznisu, bori se sa specifičnim mukama. Inzistiranje države na sitnicama, koje nemaju suštinske veze sa poslovanjem, opći je problem u svim zemljama koje su nastale raspadom SFRJ-a, naglašava Kolar. Pored toga, davanja državi su previsoka. - Prirezi su visoki, doprinosi i prirezi na plaće, također. Zdravstveno, mirovinsko, zaštita na radu, prirez... Da ne nabrajam razne namete znanim i neznanim ustanovama, agencijama, komorama. Papirologija za vođenje jedne firme, ma čime se ona bavila, guši poduzetnički sustav - ističe Kolar.
Ni sa pokretanjem franšize nije mnogo drukčije, jer tvrtka je tvrtka, kakav god koncept da je u pitanju. Prilikom ulaska u franšizni sustav najviše glavobolje mu je zadala količina potrebnih papira za pokretanje tvrtke. Osim toga, mnogo je vrijemena izgubio na pronalazenje adekvatnog lokala u gradu, pošto je naišao na još jedan problem. - Većina objekata u Slavonskom Brodu je pod zaštitom države, odnosno, predstavlja kulturnu baštini i mnogo vrijemena smo utrošili da bismo ishodovali sve dozvole za lokal. Poznato je da za sve promjene na građevini koja je pod zaštitom, treba mnogo dozvola, mnogo rješenja - objašnjava on.
Kolar, međutim, kaže da poslovanje kroz franšizu, a posebno franšizu Surf'N'Fries-a, predstavlja dobru investiciju, jer je povrat uloženog novca relativno brz.
I prije no što je postao primatelj, interesirao se za franšizni model poslovanja. Bio je upoznat, kako kaže, s raznim oblicima franšiza, a uglavnom se radilo o inozemnim tvrtkama koje su prisutne na ovim prostorima.
U franšiznom modelu Surf'N'Fries-a najviše mu se svidjela originalnost. Zapravo, to je presudno utjecalo na konačnu odluku. - Ideja je odlična. Sama ambalaža u kojoj se poslužuju krompirići podržava ideju slobodnog življenja. Naše krumpiriće možete jesti u hodu, bilo da šećete ili jurite, možete sjesti s obitelji ili prijateljima u omiljeni kafić ili na klupu u obližnji park ili, jednostavno, ostati u našem lokalu i uživati u originalnom i ugodnom ambijentu - kaže Kolar.
Poslovanjem je, kako kaže, jako zadovoljan. Ponuda u gradu je bila siromašna, bar što se istih ili sličnih koncepata tiče. - Ljudi su oduševljeni novim pristupom, kvalitetom hrane, okusima, uslugom... Dovoljno govori i činjenica da radimo dulje od dvije godine - naglašava Kolar.
Ljudi, jednostano, vole krumpiriće. Kolar kaže da za sve proizvode biraju najbolje sirovine, bez obzira na cijenu. Koristi se "premium" klasa krumpira koja sadrži minimalne količine suhe tvari i vode u sebi - zbog čega krumpiri nisu masni. Surf'N'Fries krumpir ne prolazi ni kroz kakvu kemijsku obradu i nije genetski modificiran. Ulje u kojem se prži ne sadrži nikakve štetne sastojke. - Potrošači to itekako osjete i znaju cijeniti. Zato se naši potrošači redovito vraćaju. A dobar glas se daleko čuje, te su nam potrošači najbolja reklama. Kada dođu drugi put, često povedu i nekog novog da proba te "posebne" krumpire i sami se uvjere u kvalitetu... Mislim da danas nema osobe u gradu koja nije barem čula, ako ne i probala, naše proizvode - tvrdi Kolar.
Korisni savjeti franšizodavca su i najveći benefit za Kolara, budući da je dobio već razrađen sustav koji je već preležao sve "dječje bolesti". Prilikom pokretanja franšize davatelj pomaže u izboru lokacije, uređenju i planiranju prostora, obuci radnika. - Za mene, prednost rada u franšiznom sustavu jest u stalnim i sigurnim dobavljačima koji su isti za cijeli lanac franšize. Nikada se nije dogodilo da nešto nedostaje u ponudi, da se mora čekati i slično. Usluga je brza i kvalitetna, a ono što najviše znači u ugostiteljstvu je kvaliteta svježeg proizvoda. To je sigurnost koja je jako važna u ovom poslu. Uvijek znate koga treba nazvati i što naručiti, a da to već sutra bude u lokalu - kaže Kolar.
Svom davatelju franšize nema što sugerirati jer je ideja, kako kaže, jako dobro razrađena i uhodana. - Naravno, neke stvari su se u hodu rješavale, ali meni, trenutno, ništa ne pada na pamet. Ipak su već godine rada iza nas - kaže Kolar. Dodaje i da, za ovo vrijeme koliko posluje unutar sustava, nije bilo značajnijih promjena. S vremena na vrijeme se ponuda proizvoda obogaćuje, čime se unapređuje i samo poslovanje. - Sve procedure i sva pravila su poznata i nema nikakvih neugodnih iznenađenja što umnogome olakšava posao - kaže Kolar.
pročitajte članke

Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sustavu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
Lanac Surf'n'Fries, poznat po pomfritu, neobičnim umacima i originalnoj ambalaži, ulazi na jedno od najzahtjevnijih tržišta – američko. Kako su tekle pripreme i kakve su realne mogućnosti za razvoj, otkriva Andrija Čolak
Lanac restorana Surf’n’Fries, poznat po pomfritu, neobičnim umacima te origanalnoj ambalaži, stigao je u Srbiju. Prvi restoran ovog franšiznog lanca otvoren je u Beogradu.
Surf'n'Fries, brand iz Rijeke poznat po krumpirićima, otvorio je prvi franšizni objekt u Australiji.
Franšizni lanac pomfrit barova Surf’n’Fries proširio je svoje poslovanje na brojna svjetska odredišta, a uskoro stiže na još jedno tržište ove regije. Za inovacije, također, nema predaha.
Najčitanije

Poljski lanac CCC otvorio je prvu trgovinu obuće u Hrvatskoj, a do kraja godine planira otvorenje još dvije. Ovo je 11. inozemno tržište na kojem je tvrtka započela poslovanje.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Poljska tvrtka Sweet Gallery do sada je isključivo razvijala biznise u području gastronomije. Sada ulazi u sektor turizma. Što je „Tiny House“ i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Popularno na forumu
Novo ime u svijetu kave
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Piletina i franšiza u američkom stilu
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Život posvećen fettuccinama
HVALA BOGU SAM KONAČNO DOBIO ZAJAM SA 3% KAMATE. ZOVEM SE DRAGANA LETIĆ, MAJKA SAM 3 DJECE, RADIM KAO MEDICINSKA SESTRA U ZAREBU I IMAM 40 GODINA. MOJA PRIČA POČINJE...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
HVALA BOGU SAM KONAČNO DOBIO ZAJAM SA 3% KAMATE. ZOVEM SE DRAGANA LETIĆ, MAJKA SAM 3 DJECE, RADIM KAO MEDICINSKA SESTRA U ZAREBU I IMAM 40 GODINA. MOJA PRIČA POČINJE...
Investirati u razvoj franšize
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
I Starbucks prelazi na franšizing
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Investirati u razvoj franšize
DOBAR DAN NARODE MOJI HRVATSKI MOJ UPIT KAKO DOBITI KREDIT ZA KUPNJU KUĆE OD NEKRETNINA I GENIC KREDITA POZOVITE, ZVAO SAM DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY, DANAS SAM JAKO SRETAN...