Trgovac u ugostiteljstvu
![](https://img.franchising.pl/sr/cf4/b96/slavonskibrod.jpg)
Igor Kolar
Još dok je Igor Kolar bio dječak, otac ga je učio poslu kojim se bavio - trgovini. Uz obitelj, ali i samostalno, "igrao je u različitim epizodama". Kako i sam kaže - u prošlosti je bilo svega. Uvozili su robu iz Kine, Tajlanda, Tajvana. Prodavali su voće, povrće, cvijeće na tržnicama. Radili su i kao veletrgovici, ali i kao maloprodavači. I danas su vlasnici prodavnica mješovite robe. Mada je Kolar, kako kaže, u preduzetničkim vodama od 1996. posljednjih deset godina proveo je radeći i u Zagrebačkoj banci koju je napustio u listopadu prošle godine.
Prije nešto više od dvije godine odlučio je uzeti franšizu riječkog lanca brze hrane Surf'N'Fries. Za razliku od vlastitog posla u kojem mora sam razmišljati o mnogo detalja, franšiza - kako kaže - olakšava poduzetnički život. - U ovom slučaju, sva pravila su jasno definirana, propisana su ugovorom i nikakvih iznenađenja nema. Tvrtka pruža potporu glede nabave svih proizvoda, te to znatno olakšava daljnje poslovanje, a pogotovo onima koji su na samom početku. Ne moraju razbijaju glavu što od koga da nabave, kako to da dostave, gdje prodati i slično - objašnjava on.
Ipak, kao i svi s ovih prostora koji su u privatnom biznisu, bori se sa specifičnim mukama. Inzistiranje države na sitnicama, koje nemaju suštinske veze sa poslovanjem, opći je problem u svim zemljama koje su nastale raspadom SFRJ-a, naglašava Kolar. Pored toga, davanja državi su previsoka. - Prirezi su visoki, doprinosi i prirezi na plaće, također. Zdravstveno, mirovinsko, zaštita na radu, prirez... Da ne nabrajam razne namete znanim i neznanim ustanovama, agencijama, komorama. Papirologija za vođenje jedne firme, ma čime se ona bavila, guši poduzetnički sustav - ističe Kolar.
Ni sa pokretanjem franšize nije mnogo drukčije, jer tvrtka je tvrtka, kakav god koncept da je u pitanju. Prilikom ulaska u franšizni sustav najviše glavobolje mu je zadala količina potrebnih papira za pokretanje tvrtke. Osim toga, mnogo je vrijemena izgubio na pronalazenje adekvatnog lokala u gradu, pošto je naišao na još jedan problem. - Većina objekata u Slavonskom Brodu je pod zaštitom države, odnosno, predstavlja kulturnu baštini i mnogo vrijemena smo utrošili da bismo ishodovali sve dozvole za lokal. Poznato je da za sve promjene na građevini koja je pod zaštitom, treba mnogo dozvola, mnogo rješenja - objašnjava on.
Kolar, međutim, kaže da poslovanje kroz franšizu, a posebno franšizu Surf'N'Fries-a, predstavlja dobru investiciju, jer je povrat uloženog novca relativno brz.
I prije no što je postao primatelj, interesirao se za franšizni model poslovanja. Bio je upoznat, kako kaže, s raznim oblicima franšiza, a uglavnom se radilo o inozemnim tvrtkama koje su prisutne na ovim prostorima.
U franšiznom modelu Surf'N'Fries-a najviše mu se svidjela originalnost. Zapravo, to je presudno utjecalo na konačnu odluku. - Ideja je odlična. Sama ambalaža u kojoj se poslužuju krompirići podržava ideju slobodnog življenja. Naše krumpiriće možete jesti u hodu, bilo da šećete ili jurite, možete sjesti s obitelji ili prijateljima u omiljeni kafić ili na klupu u obližnji park ili, jednostavno, ostati u našem lokalu i uživati u originalnom i ugodnom ambijentu - kaže Kolar.
Poslovanjem je, kako kaže, jako zadovoljan. Ponuda u gradu je bila siromašna, bar što se istih ili sličnih koncepata tiče. - Ljudi su oduševljeni novim pristupom, kvalitetom hrane, okusima, uslugom... Dovoljno govori i činjenica da radimo dulje od dvije godine - naglašava Kolar.
Ljudi, jednostano, vole krumpiriće. Kolar kaže da za sve proizvode biraju najbolje sirovine, bez obzira na cijenu. Koristi se "premium" klasa krumpira koja sadrži minimalne količine suhe tvari i vode u sebi - zbog čega krumpiri nisu masni. Surf'N'Fries krumpir ne prolazi ni kroz kakvu kemijsku obradu i nije genetski modificiran. Ulje u kojem se prži ne sadrži nikakve štetne sastojke. - Potrošači to itekako osjete i znaju cijeniti. Zato se naši potrošači redovito vraćaju. A dobar glas se daleko čuje, te su nam potrošači najbolja reklama. Kada dođu drugi put, često povedu i nekog novog da proba te "posebne" krumpire i sami se uvjere u kvalitetu... Mislim da danas nema osobe u gradu koja nije barem čula, ako ne i probala, naše proizvode - tvrdi Kolar.
Korisni savjeti franšizodavca su i najveći benefit za Kolara, budući da je dobio već razrađen sustav koji je već preležao sve "dječje bolesti". Prilikom pokretanja franšize davatelj pomaže u izboru lokacije, uređenju i planiranju prostora, obuci radnika. - Za mene, prednost rada u franšiznom sustavu jest u stalnim i sigurnim dobavljačima koji su isti za cijeli lanac franšize. Nikada se nije dogodilo da nešto nedostaje u ponudi, da se mora čekati i slično. Usluga je brza i kvalitetna, a ono što najviše znači u ugostiteljstvu je kvaliteta svježeg proizvoda. To je sigurnost koja je jako važna u ovom poslu. Uvijek znate koga treba nazvati i što naručiti, a da to već sutra bude u lokalu - kaže Kolar.
Svom davatelju franšize nema što sugerirati jer je ideja, kako kaže, jako dobro razrađena i uhodana. - Naravno, neke stvari su se u hodu rješavale, ali meni, trenutno, ništa ne pada na pamet. Ipak su već godine rada iza nas - kaže Kolar. Dodaje i da, za ovo vrijeme koliko posluje unutar sustava, nije bilo značajnijih promjena. S vremena na vrijeme se ponuda proizvoda obogaćuje, čime se unapređuje i samo poslovanje. - Sve procedure i sva pravila su poznata i nema nikakvih neugodnih iznenađenja što umnogome olakšava posao - kaže Kolar.
pročitajte članke
![](https://img.franchising.pl/hr/75c/0dc/fran_izne_nagrade_2021-1._2_.jpg)
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sustavu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
Lanac Surf'n'Fries, poznat po pomfritu, neobičnim umacima i originalnoj ambalaži, ulazi na jedno od najzahtjevnijih tržišta – američko. Kako su tekle pripreme i kakve su realne mogućnosti za razvoj, otkriva Andrija Čolak
Lanac restorana Surf’n’Fries, poznat po pomfritu, neobičnim umacima te origanalnoj ambalaži, stigao je u Srbiju. Prvi restoran ovog franšiznog lanca otvoren je u Beogradu.
Surf'n'Fries, brand iz Rijeke poznat po krumpirićima, otvorio je prvi franšizni objekt u Australiji.
Franšizni lanac pomfrit barova Surf’n’Fries proširio je svoje poslovanje na brojna svjetska odredišta, a uskoro stiže na još jedno tržište ove regije. Za inovacije, također, nema predaha.
Najčitanije
![](https://img.franchising.pl/sr/07c/f4d/stavka.jpg)
Životne okolnosti odvele su mladi bračni par Hasanović iz Sarajeva u Tuzlu, gdje su prošle godine pokrenuli vlastiti posao uzevši Helen Doron franšizu.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
I started receiving alert of cash been transferred from my account immediately I had to rush down to the bank to know what's happening I was told that my funds got wired out of...
Zaradi na jeftinoj kavi
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od talijanskog restorana
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Papa John's osvaja Kinu
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Franšizni „boost“
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Snažan rast u UK
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Partnerstvo ubrzava rast
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Novo ime u svijetu kave
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...