Kapija do dobrog obroka

U Srbiji postoji svega nekoliko restorana na čijim se izbornicima dominantno nalaze japanski specijaliteti - suši, maki, juhe, jakitori, terijaki. Jedan od njih je i restoran Moon. Prvi restoran pod ovim brandom otvoren je 2009. u Beogradu, u Makedonskoj ulici, a nakon njega još jedan, u Ulici Strahinjića bana. Iako većina prvo pomisli na "mjesec" kada čuje ime restorana, Moon - zapravo - na japanskom zapravo znači "kapija" i tvorci koncepta su upravo željeli da restoran postane "prolaz" i do specijaliteta inspiriranih japanskom gastronomijom i do atmosfere "zemlje izlazećeg sunca".
Pavle Popov, marketing menadžer restorana, kaže da je sve više ljudi kojima japanski specijaliteti postaju omiljena hrana. To, kako kaže, dokazuje i promet u restoranu Moon koji se svake godine povećava za 50 posto. - Suši je zdrava hrana koja odgovara novom, suvremenom načinu prehrane. To je alternativa teškoj brzoj hrani, koja je također u velikoj mjeri prisutna na tržištu - kaže Popov.
Kada su stvorili brand i identitet za restoran, željeli su da se ime lako pamti, a da vizualni identitet bude prepoznatljiv. Vremenom su izgradili poslovni sustav za koji smatraju da se lako može "preslikati" kao franšiza u druge gradove, ali i izvan zemlje.
Da bi neko postao primatelj Moon franšize, neophodno je da nađe dobru lokaciju za restoran. Ulazna naknada je 20.000 eura. Za taj novac, kako kaže Popov, primatelj dobiva know-how glede lanca opskrbe, dostave hrane, marketinga, obuke menadžera i zaposlenika u kuhinji i restoranu. Po započinjanju posla, primatelj plaća i redovitu naknadu u visini od sedam posto od mjesečnog prometa. Moon se kao davatelj franšize obvezuje da će za tu naknadu dva puta godišnje ažurirati izbornik (ljetna i zimska kolekcija), jednom godišnje će organizirati redovitu obuku zaposlenika i ažurirati alate marketinga.
Vrijeme povrata uloženog novca teško je precizirati jer promet umnogome zavisi od lokacije, kao i od učinka marketinga. Ipak, vjeruju da se investicija može vratiti u razdoblju od godinu dana do tri godine.
On kaže da tržište Beograda žele pokriti vlastitim restoranima, a da bi primatelje franšize željeli naći izvan glavnog grada zemlje. Pored toga, željeli bi ponuditi franšizu i tržištima Crne Gore, Hrvatske, Makedonije i Slovenije. - Target su nam prevashodno balkanske zemlje, ali svakako bismo se voljeli pojaviti i u zapadnoj, kao i istočnoj Europi - kaže Popov.
Trenutno su u pregovorima s jednim primateljem franšize, ali ne žele govoriti o detaljima, budući da se još uvijek procjenjuje da li zainteresirani ima sposobnosti da valjano vodi posao i nastupa pod Moon brandom.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Poljski lanac CCC otvorio je prvu trgovinu obuće u Hrvatskoj, a do kraja godine planira otvorenje još dvije. Ovo je 11. inozemno tržište na kojem je tvrtka započela poslovanje.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Poljska tvrtka Sweet Gallery do sada je isključivo razvijala biznise u području gastronomije. Sada ulazi u sektor turizma. Što je „Tiny House“ i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Popularno na forumu
Novo ime u svijetu kave
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Piletina i franšiza u američkom stilu
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Život posvećen fettuccinama
HVALA BOGU SAM KONAČNO DOBIO ZAJAM SA 3% KAMATE. ZOVEM SE DRAGANA LETIĆ, MAJKA SAM 3 DJECE, RADIM KAO MEDICINSKA SESTRA U ZAREBU I IMAM 40 GODINA. MOJA PRIČA POČINJE...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
HVALA BOGU SAM KONAČNO DOBIO ZAJAM SA 3% KAMATE. ZOVEM SE DRAGANA LETIĆ, MAJKA SAM 3 DJECE, RADIM KAO MEDICINSKA SESTRA U ZAREBU I IMAM 40 GODINA. MOJA PRIČA POČINJE...
Investirati u razvoj franšize
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
I Starbucks prelazi na franšizing
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Investirati u razvoj franšize
DOBAR DAN NARODE MOJI HRVATSKI MOJ UPIT KAKO DOBITI KREDIT ZA KUPNJU KUĆE OD NEKRETNINA I GENIC KREDITA POZOVITE, ZVAO SAM DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY, DANAS SAM JAKO SRETAN...