Snažan biznis

(Na slici: Vladan Šljukić, primatelj master franšize Proteini.si za teritorij Crne Gore)
- Godinama se bavimo uvozom dijetetskih suplemenata. Kao dobre distributere, prepoznali su nas i u regiji, te su nas ljudi iz Proteini.si baze u Blejskoj Dobravi u Sloveniji, koji su ujedno i najveći uvoznici tih proizvoda u cijeloj ex-Yu regiji, kontaktirali i ponudili da budemo dio Proteini.si projekta - kaže Šljukić.
Prvo je otvoren Proteini centar u Podgorici, a zatim i prva franšizna poslovnica u Nikšiću. Prema Šljukićevim riječima, uskoro bi trebalo da se otvore još dvije franšize, na Cetinju i u Budvi.
Kao primatelj master franšize, ugovor je potpisao na pet godina. Ne plaća nikakve franšizne naknade, ali ima obvezu da godišnje naručuje određenu količinu robe. Usluga i prezentacija proizvoda, kako kaže Šljukić, moraju biti vrhunski. Svakodnevno je u kontaktu s davateljem franšize, jer se biznis mora stalno unapređivati, dodaje Šljukić.
Od davatelja franšize dobivaju marketinšku podršku i reklamni materijal, semplove proizvoda, sredstva za promotivne aktivnosti, sponzorstva za sportaše, bradniranje događaja, promociju na portalima...
Šljukić kaže da je, unatoč financijskoj krizi, potrošnja dijetetskih proizvoda u porastu, zahvaljujući zapravo sve većoj edukovanosti korisnika.
Do sada su imali desetak upita za franšizom, što Šljukića čini vrlo zadovoljnim. - Iskustvo u poslu s dodacima prehrani je ipak presudno za potencijalnog primatelja franšize. Naravno, potreban je i dobro opremljen prodajni objekt, kao i stabilna financijska situacija koja osigurava dobar start - kaže on.
Primatelj pojedinačne franšize u prvoj godini ne plaća naknade. Nakon toga ona je, kako kaže Šljukić, simbolična. Ugovor potpisuju na godinu dana, ali postoji mogućnost produženja za još jednu godinu. Za pokretanje franšizne poslovnice potrebno je izdvojiti od 2.000 do 3.000 eura za dobivanje potrebnih dozvola i pripremanje objekta. Na taj iznos treba dodati od 5.000 do 8.000 eura za prvo punjenje radnje robom. - Vjerujem da svaki veći grad može imati po jednu franšiznu prodavnicu. Otvaranje radnji na Cetinju i u Budvi je više nego izvjesno. Ukoliko bude mogućnosti i ako dođemo u kontakt sa ozbiljnim poduzetnicima, Ulcinj i Bijelo Polje su sljedeći. Osim toga, planiramo otvoriti još jednu trgovinu u Podgorici - najvaljuje Šljukić.
pročitajte članke

Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sada u fokusu i kako će se dalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.