Balkan u žiži

Francuski tvrtka grupa Les Mousquetaires-Intermarché, koja se u Centralnoj i Istočnoj Europi širi što direktnim prisustvom što kao franšiza, je u Rumunjskoj bila prisutna deset godina, a najveći broj prodavaonica - ukupno 13 - imala je 2009, od kada se broj vremenom smanjio na 11.
Posljednje godine prisustva na rumunjskom tržištu označene su akumuliranjem gubitaka, zatvaranjem prodavaonica i praznim rafovima, izvještavaju rumunjski mediji. Tako je konačno i donesena odluka o izlasku s tržišta.
Sa druge strane, jačanje pozicije na tržištu Srbije, Interex je več započeo otvaranjem trgovine u Valjevu, 28. kolovoza, a planirano je i otvaranje još jedne trgovine u Beogradu do kraja godine.
Prvi supermarket u Srbiji otvoren je 2004. u Čačku (diskont u Preljini, a u međuvremenu su otvoreni objekti u sledećim gradovima: Čačak (supermarket u centru grada), Beograd, Niš, Obrenovac, Zaječar i Šabac. Interex takođe ima i jedan objekat u Prištini. Do sada je u Srbiju uloženo 30 miliona evra i zaposleno oko 300 radnika.
Što se regije tiče, prva radnja na ovim prostorima otvorena je u Sarajevu 1999. godine, da bi do danas u Bosni ukupno bilo otvoreno 24 prodajna mjesta.
Pored lanca supermarket Intermarche unutar Groupement des Mousquetaires posluju i specijalizirane prodavaonice Ecomarche, Netto, Bricomarche, veti, Roady i Restaumarche. Tvrtka, osnovana 1969. u Francuskoj, posjeduje ukupno 3.500 prodajnih mjesta u Europi i surađuje sa 130.000 dobavljača u Portugalu, Španjolskoj, Belgiji, Poljskoj i zemljama Balkana.
Tvrtka je prošle godine postigla rekordni promet od 37 milijardi eura, što je rast od 6,1 posto u odnosu na 2010. U te financijske pokazatelje uključen je i promet sa benzinskih postaja. Skoro 90 posto obrta ostvareno je u Francuskoj, navodi se u službenom priopćenje kompanije.
Groupement des Mousquetaires je prisutna u Poljskoj, Belgiji, Portugalu, Srbiji, Bosni i Hercegovini i do skora u Rumunjskoj. U 667 prodavaonica u ovim zemljama ostvaren je promet od 3,7 milijardi eura u 2011. i postignut rast od 7,3 posto u odnosu na 2010.
Pored maloprodaje, Grupa posjeduje i vlastitu proizvodnju u kojoj radi oko 9.000 ljudi. Kao proizvođači privatne robne marke sa 60 tvornica nalaze se na prvom mjestu u Francuskoj.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.