U narednim mjesecima u planu je otvaranje nekoliko Surfer restorana: 1. lipnja otvaraju se tri restorana u Novalji na Pagu, u Slavonskom Brodu Surfer će biti otvoren 1. srpnja, a u Đakovu mjesec dana kasnije. Očekuje se otvaranje Surfera i u Splitu, dok se pregovori vode i za Trogir.
Petak
31.05.2013
Iako je klima za širenje franšiza prilično nepovoljna, pojedini restorani brze hrane imaće rast broja franšiznih poslovnica. Surfer je jedan od njih.
 

U trgovačkom centru Portanova na ulazu u Osijek na drugom katu 1. travnja 2012. otvoren je prvi restoran brze hrane pod brandom Surfer. Ideja je bila da se u tom restoranu razvijaju i testiraju svi novi proizvodi i akcije koje će se poslije provoditi u franšiznim jedinicama. Sama tvrtka ima sjedište u Osijeku.

Mihael Šilac, marketing menadžer u tvrtki, kaže da je ideja o otvaranju restorana brze hrane postojala dugo. Vlasnici poduzeća su dugi niz godina bili u ugostiteljstvu ili su, preko nekih drugih djelatnosti, bili povezani s tim sektorom. Čak su, kaže Šilac, oko petnaestak godina radili u jednom poznatom franšiznom restoranu brze hrane.

Nakon nešto više od godinu dana poslovanja, svaki tjedan im u prosjeku stiže po jedan upit za Surfer franšizu. U narednim mjesecima u planu je otvaranje nekoliko restorana Surfer: 1. lipnja otvaraju se tri restorana u Novalji na Pagu, u Slavonskom Brodu Surfer će biti otvoren 1. srpnja, a u Đakovu mjesec dana kasnije. Očekuje se otvaranje Surfera i u Splitu na samoj obali, dok se pregovori vode i za Trogir.

- Posljednji rezultati istraživanja tržišta pokazuju izuzetno lošu klimu za širenje franšizne mreže, što i pokazuje trend zatvaranja najvećih i najskupljih franšiza na našem području. Istraživanje koje smo mi učinili, međutim, pokazuje da to ne vrijedi za franšizne restorane brze prehrane našeg tipa, što se u praksi pokazalo točnim. Najveći problemi za širenje mreže, osim financija, jeste needukovanost potencijalnih primatelja franšize i nerazumijevanje koncepta franšiznog poslovanja na čemu trenutno najviše radimo - objašnjava Šilac.

On kaže da sa potencijalnim primateljima prvo vode inicijalne razgovore. Ukoliko inicijalni razgovori "odu stepenicu više", provjerava se da li poslovni prostor odgovara. - Provjerava se frekvencija, potencijal, sadržaj u okolici, konkurentnost okoline i slično. Ako primatelj franšize nema objekt u vlasništvu ili najmu, preporučujemo mu najatraktivniju lokaciju za traženo područje koja mu jamči najbolju frekvenciju interesne grupe - kaže Šilac.

Davatelj franšize zatim izrađuje projekt sa jasno definiranim stavkama: opremom, vizualnim identitetom, namještajem, treningom ljudi. Davatelj priprema i financijski plan kako bi primatelj franšize bio u potpunosti svjestan iznosa i svakog detalja investicije, te koliko je vremena potrebno za realizaciju.

- Nakon toga, franšizoprimcu detaljno objašnjavamo koncept i sve točke ugovora o franšizi, odnosno, razjasnimo mu sva prava i obveze iz ugovora, te ga potičemo da zatraži pravni i knjigovodstveni savjet u vezi sa stupanjem u Surfer franšizni način poslovanja. Ukoliko se obje strane suglase, sklapamo ugovor o franšizi - objašnjava proces Šilac.

Ugovor se potpisuje na pet godina. Ukoliko primatelj franšize ne prekrši stavke u ugovoru za to vrijeme, nudi mu se novi ugovor na još pet godina.

Franšizna naknada je 10.000 eura plus porez na dodanu vrijednost. Primatelj izdvaja i 1.000 eura (plus PDV) na račun promocije i oglašavanja u vezi s otvaranjem restorana, kao i royality fee, odnosno, postotak od bruto prometa na mjesečnoj razini. Taj postotak ovisi o visini prometa. Također, izdvaja i određeni postotak za "kasu uzajamne pomoći svim primateljima franšize" i u obvezi je ugovoriti opću policu osiguranja za štete načinjene trećim osobama i osiguranje imovine.

Davatelj franšize ima obvezu voditi računa o vizualnom identitetu kroz odjel razvoja i marketinga, ulaže u obrazovanje osoblja, nadzire otvaranje restorana i pomaže tom prilikom. - Imamo obvezu davati podatke i savjete do kojih dođemo kroz istraživanja i merchandising. O marketingu i oglašavanju također vodimo mi računa. Razvijamo, naravno, posebne tehnike i recepture, dajemo upute za pripremanje hrane, te i sva druga znanja koja razvijamo i smatramo da mogu biti korisna za primatelja franšize. Najvažniji uvjet koji primatelj mora ispoštovati je da kvaliteta namirnica i usluge bude na najvišoj razini - kaže Šilac.

Ove godine je sigurno da će biti otvoreno šest restorana Surfer na vrlo dobrim lokacijama. Ne žure sa širenjem mreže jer ne žele ugroziti imidž. Zbog toga se svakom primatelju posvećuju s puno pažnje, jer im je u interesu dugoročna suradnja, kao i da primatelji budu zadovoljni. - Smatramo da jedino tako možemo imati stabilnost poslovanja u vremenu koje dolazi. Između ostalih, to je jedan od presudnih faktora zbog kojeg smo odlučili odbiti desetak potencijalnih interesenata - kaže Šilac.

Postoje, kako kaže, nagovještaji da bi Surfer mogao "preći granicu" Hrvatske. Koncept su, kako kaže, patentirali ne samo za lokalno tržište, već za cijeli Balkan i zemlje Europske unije. Želja kreatora ove franšize je da Surfer vide u mnogim gradovima Europe. - Surfer franšiza ima izuzetno niske troškove pokretanja i kratko vrijeme otvaranja, kvalitetnu edukaciju, izvrsnu IT podršku, vrlo aktivan internet marketing, brz obrtaj, atraktivan izgled i sjajan "freshly prepared" okus - objašanjava Šilac zašto je Surfer franšiza odlična prilika za poduzetnike.


Popularno na forumu

Novo ime u svijetu kave

Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...

1 komentara
zadnji 22.09.2023
Piletina i franšiza u američkom stilu

Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...

1 komentara
zadnji 22.09.2023
Pizza Hut stiže u Hrvatsku

Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...

2 komentara
zadnji 22.09.2023
Život posvećen fettuccinama

HVALA BOGU SAM KONAČNO DOBIO ZAJAM SA 3% KAMATE. ZOVEM SE DRAGANA LETIĆ, MAJKA SAM 3 DJECE, RADIM KAO MEDICINSKA SESTRA U ZAREBU I IMAM 40 GODINA. MOJA PRIČA POČINJE...

2 komentara
zadnji 02.09.2023
Pizza Hut stiže u Hrvatsku

HVALA BOGU SAM KONAČNO DOBIO ZAJAM SA 3% KAMATE. ZOVEM SE DRAGANA LETIĆ, MAJKA SAM 3 DJECE, RADIM KAO MEDICINSKA SESTRA U ZAREBU I IMAM 40 GODINA. MOJA PRIČA POČINJE...

2 komentara
zadnji 02.09.2023
Investirati u razvoj franšize

Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...

2 komentara
zadnji 31.07.2023
I Starbucks prelazi na franšizing

Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...

1 komentara
zadnji 31.07.2023
Investirati u razvoj franšize

DOBAR DAN NARODE MOJI HRVATSKI MOJ UPIT KAKO DOBITI KREDIT ZA KUPNJU KUĆE OD NEKRETNINA I GENIC KREDITA POZOVITE, ZVAO SAM DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY, DANAS SAM JAKO SRETAN...

2 komentara
zadnji 07.07.2023